Ik heb een Alfa sportswagon 1.8 van 2002. Op de afschermplaat van de motor staat dat de distributieriem bij 93.000 km is vervangen. Nu reed ik in Italie en is de distributieriem kapot gegaan met alle gevolgen van dien. De riem is bij 93,.000 km vervangen door een erkent Bovag garage bedrijf. Er staat momenteel 143.000 km op de teller. Volgens mij mag het niet zo zijn dat de riem nu al kapot gaat. Volgens het instructieboekje moet de riem bij 120.000 km worden vervangen. Mijn vraag is dan ook of er meer Alfa rijders zijn die dit probleem hebben gehad en hoe zij dit opgelost hebben.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mijn vrouw haar alfa stond vorig jaar op de lijst voor een nieuwe maar voor de tijd brak deze ook al.
Het is bij deze auto's en bij een sportieve rijstijl aan te bevelen om de riem eerder te vervangen.
Schade is groot, bij ons was dat 2500 euro's...
De km's genoemd in het boekje zijn te lang., De meeste Alfagarages houden zo'n 20.000km mínder aan. Is de riem gebróken of eraf gelopen? Als ze nml alleen de riem vervangen hou je nog steeds ouwe/slechte spanrollen ed nml.
17 jaar
Is voor de ts motoren veranderd naar 60000 km of 3 jaar. En afhankelijk hoeveel kleppen er kapot zijn of klepgelijders mag je tellen tussen 2000 en 2500
Het lijkt me sterk dat men bij het vervangen van de snaar, alleen de snaar doen zonder de rollen. Deze moet je eigenlijk altijd meevervangen. Wanneer de waterpomp door de distributie wordt aangedreven is het ook verstandig deze eventjes te bekijken op lekkage en/of spelingen en evt. gelijk meevervangen.
17 jaar
Er zijn zát 'garages' die uit kostenbesparing alleen de riem vervangen!
17 jaar
"kostenbesparing" en Alfa Romeo is niet zo'n goede combinatie. Op onderhoud niet bezuinigen lijkt mij.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar