Hallo,
Ik heb me een Alfa 146 uit 1999 aangeschaft (in Alfa rosso natuurlijk)
De wagen heeft een paar kleine problemen, ik hoop dat iemand mij hier mee op weg kan helpen.
De problemen zijn:
De motor start als hij koud is slecht.
De start motor draait maar de motor wil niet aanslaan.
Pas als ik de tweede keer de sleutel omdraai start hij.
Hij loopt dan gelijk wel netjes rond.
De motor start gelijk als hij warm is.
Er is mij verteld dat ik geen gas mag geven als ik de motor probeer te starten, Klopt dit?
Verder heb ik er een LPG G3 installatie inzitten.
deze geeft het brandstof nivo aan op en klein rechthoekig schakelaartje met en rood ledje en 4 groene ledjes.
Bij mij brand er altijd maar een groen ledje hoeveel er ook in de tank zit?
Wat kan hier het probleem van zijn
Is er misschien ook een mogelijkheid om het nivo via de brandstofmeter te laten zien?
Dit was wel zo bij mijn Volvo
Verder zijn er twee lampjes kapot
een achter de toerenteller en een achter de draaiknop voor de ventilatie.
Hoe kan ik deze op een eenvoudige wijze vervangen?
Het zijn geen grote problemen en de wagen rijd er geen meter slechter door maar ik hoop dat iemand me hier mee op weg kan helpen
Grt Herman
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het startprobleem van je G3 komt mij bekend voor. De oplossing is helaas prijzig, waarschijnlijk is 1 (of meer) gasinjectoren lek. Als je de auto wegzet voor langere tijd lekt er vloeibaar gas in het spuitstuk wat vervolgens flink uitzet *25x is mij vertelt). Het hele spruitstuk is dus verzadigt met gas. Als je start word er nogeens benzine bijgespoten. Conclusie, hij verzuipt. Als je het gaspendaal een stukje indrukt tijdens het starten start hij waarschijnlijk in 1 keer. Ook als je de auto wegzet op benzine (dus niet vlak voor je de motor stilzet, even wachten tot het groene lampje niet meer knippert).
Gasinjectoren kosten zo'n 130,- per stuk maar je hele spruitstuk moet er wel af. En dat kost zo'n 4 uur.
En zonder lekke injector kan je probleemloos starten zonder gas bij te geven. het kan overgens geen kwaad om hier mee te rijden is mij vertelt door mijn gasboer.
Het niveauindicator lijkt inderdaad stuk als je de gastank wel leeg rijd. Maar meestal zeg zo'n ding helemaal niks. Hou gewoon de dagteller in de gaten. Gastankje niet helemaal leeg rijden anders loop je kans om de brandstofpomp in je gastank stuk te maken. Mijn gastank is helemaal leeg na 450km maar ga nooit (meer) verder dan 400. (Is wel een 156 1.8). Voor heel veel informatie moet je eens kijken http://www.alfaromeo156club.nl/forum. Misschien dan je hier informatie kan vinden die overeenkomt met je 146.
Groeten,
Iwan
Alfa Romeo 146
Bouwjaar: 1999
Brandstof: LPG-G3
Motor: 1.8 TS Hallo,
Ik heb me een Alfa 146 uit 1999 aangeschaft (in Alfa rosso natuurlijk)
De wagen heeft een paar kleine problemen, ik hoop dat iemand mij hier mee op weg kan helpen.
De problemen zijn:
De motor start als hij koud is slecht.
De start motor draait maar de motor wil niet aanslaan.
Pas als ik de tweede keer de sleutel omdraai start hij.
Hij loopt dan gelijk wel netjes rond.
De motor start gelijk als hij warm is.
Er is mij verteld dat ik geen gas mag geven als ik de motor probeer te starten, Klopt dit?
Verder heb ik er een LPG G3 installatie inzitten.
deze geeft het brandstof nivo aan op en klein rechthoekig schakelaartje met en rood ledje en 4 groene ledjes.
Bij mij brand er altijd maar een groen ledje hoeveel er ook in de tank zit?
Wat kan hier het probleem van zijn
Is er misschien ook een mogelijkheid om het nivo via de brandstofmeter te laten zien?
Dit was wel zo bij mijn Volvo
Verder zijn er twee lampjes kapot
een achter de toerenteller en een achter de draaiknop voor de ventilatie.
Hoe kan ik deze op een eenvoudige wijze vervangen?
Het zijn geen grote problemen en de wagen rijd er geen meter slechter door maar ik hoop dat iemand me hier mee op weg kan helpen
Grt Herman
Hallo Herman,
Het is al een tijdje geleden dat je het bericht hebt geplaats maar hierbij toch nog een paar tips.
Het lampje achter je toerentellen kan je vervangen door de 2 inbus schroefjes los te draaien die aan de bovenkant in de "afwerklijst" zitten.
Vervolgens kan je deze eraf halen en zie je dat je eigenlijke teller-unit met 4 schroeven vast zit.
Deze los draaien en je kan dan de hele teller-unit eruit halen. Aan de achterkant zitten de lampjes in een bajonet fitting. (12V / 1,2W)
Om bij het lampje te komen achter de draaiknop moet je de 2 inbusschroeven los halen die boven in het luchtrooster zitten boven op het dashbord, en alle schroeven van je tussenconsole, bij asbak etc. los draaien.
Naast de knoppen zitten nog 2 losse stukken van het dashbord en die kan je er mbv een schroevendraaier uit wippen, hier zitten ook nog schroeven achter. De knoppen van verwarming, positie en buiten/binnen ventilatie kan je er zo aftrekken. Achter een van de knoppen (aanjager snelheid?) zit ook nog een schroef!
Je zal zien dat er maar 2 lampjes zitten in het hele middenconsole!
Vervang gelijk alle lampjes, scheelt een boel werk als er weer een oude stuk gaat....
Zitten totaal 7 of 8 lampjes in.
mvg
Roelof
17 jaar
effe een tip bij het vernieuwen van de lampjes wel de accuklemmen los halen, want anders kan kortsluiting ontstaan heb het zelf ook gehad en toen bleef de airbag lampje branden.
gr andre
17 jaar
haha, dat probleem ken ik, sinds het vernieuwen van de lampjes vanavond blijft bij mijn auto ook het airbag lampje branden.
Dit kan ik dus bij de dealer laten resetten?
Nog nooit meegemaakt dat de accupolen hiervoor los moesten.
mvg,
Roelof
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 146 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar