goeie middag alfa familie
wat is het tog fijn om en trotse bezitter van een alfa te zijn ...
ik heb een alfa romeo gtv 2.0 16v ts bj 1996
hij is heel mooi bloed rood en ik weet dat iedereen me na staart met open mond als ik voorbij rij
tja een alfa gtv die kom je gewoon niet elke dag tegen .....
ik ben heel erg blij dat ik hem gekocht heb want het is gewoon een auto waar je je goed bij voelt als je hem rijd
ik heb hem nu 7 maanden ongeveer en ik heb eigenlijk nooit problemen gehad ...als er wat aan de hand is dan geeft hij dat ook netjes aan
zoals de remvloeistof en de remblokjes die ik pas geleden vervangen heb...
het enige wat ik me een beetje afvraag is hoe het kan dat er alleen warme lucht (lauw) uit de blower komt terwijl ik hem helemaal op koud heb staan ..kan dit kwaad ? of moet er miesgien wat vervangen of gemaakt worden...en als ik rij op de snelweg bv.dan staat het pijltje van de temepratuur meter net iets onder de 90 maar rijd ik in de binnestad waar ik vaker moet stoppen of even stil moet staan dan staat het pijltje net iets over de 90 kan iemand mij vertellen of dit normaal is of dat er tog iets nageken moet worden.ik heb wel het gevoel dat hij wat pk tjes mist van de 150 ik denk zelf dat dit komt omdat hij niet goed gekoeld word als hij eenmaal warm is.De ene dag voel je dat hij lekker rijd en schakeld en vrij snel is en de volgende dag presteerd hij iets minder qwa vermogen dan lijkt het als of hij niet zo veel zin heeft om snel te zijn.
mijn kilometerstand staat nu op 109.000 en ik vraag me nu af of ik mijn distributie riem en de bougies moet laten vervangen...kan dat er voor zorgen dat mijn alfa nog beter gaat rijden?....
oja laatste vraag mijn alfa is helemaal standaard alles is origineel dat vind ik er mooier uitzien ook de uitlaat die wil zo houden ik wil alleen een wat dieper geluid die kan ik creeren door een demper er onder uit te halen een hem te laten vervangen door een pijp zonder demper
maar heeft dit verder ook invloed op de motor of kan het geen kwaad
allerlaatste vraag sorry hoor ik heb wel eens dat hij in ze 1e versnelling staat en dat ik dan gas geef dan maakt hij best veel toeren het metertje loopt op maar hij komt niet echt voor uit weten jullie miesgien wat de oorzaak hiervan is
ik wil jullie alvast bedanken ...voor het medenken
M.V.G. julez
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De blower, niet-airco werkt vlg mij met buitenlucht. Dus als dát warm is, wordt de blowerlucht ook niet koud. Het isgeen airco. Hebben mijn 155s ook.
Temperatuur líjkt mij normaal, hebben mijn 155's ook. Zolang de fan maar werkt en de temp niet verder oploopt.
Weet niet wat vd GTV de service interval is voor bougies en riem. Moet je ff in je boekje kijken. Maar k néém aan dat in elk geval de riem kwa km's al een keer vervangen is. De meeste auto's zitten rond de 60.000km óf 3/4jr vd riem. Bougies: gewone rond de 40.000 zijn het die speciale die ook in de 156 zitten dan pas bij 100.000 vlg mij. Echt beter rijden gaat hij hier niet van. Je krijgt juist meer blikkerig geluid door een demper te vervangen door tussenpijp. Beter is sportuitlaat van EPS en sportdempers (dus geen pijp). Evt te arm staan past de motor zélf wel aan, heeft geen invloed verder, kan geen kwaad.
Wat tank je erin? Mijn 155's lopen ook minder goed op goedkope prut?
hallo alfa lief hebbers
met mijn laatste bericht kon ik nog mededelen dat ik ik trots ben op mijn alfa rome gtv 2.0 ts 16v
ik heb al eerder vertel dat ik nooit maar dan ook nooit problemen heb gehad met mijn gtv ondanks er tog altijd mensen klachten hebben als je ze verteld dat je een alfa rijd
ik zit nu duss wel met een groot probleem miesgien dat jullie mij nu kunnen vertellen wat ik hier aan kan doen
mijn alfa had 118000 km op de teller tijd voor het vervangen van de hele distributie
ik met mijn gtv naar de dealer word ik 2 uur later opgebeld dat het 900 euro gaat kosten wat ik vreemd vond want een andere alfa dealer deed het voor bijna de helft goedkoper ...maar ik had zo iets van ..dat bedrag zullen ze niet zomaar opnoemen zij zullen het wel beter weten dan ik ...
de volgende dag heb ik hem opgehaald met een nieuwe distributie me uitlaat hebben ze netjes vast gezet die zat een beetje los en versnellings bak vloeibare pakking want die lekte waarschijnlijk olie
ik netjes 900 euro betaald en ik ging er natuurlijk van uit dat ik de komende 60000km geen problemen zou krijgen met de gtv
ik zeg er nu wel bij dat ik nooit maar dan ook nooit motorische problemen gehad heb de motor draaide netjes stationer haperde nooit en viel nooooiiiit uit
sind dat ik mijn gtv daar heb opgehaald hapert hij .. geef je gas dan stopt hij er mee geen vermogen en dan schiet hij in ene naar voren ...ik schrik me elke keer dood als hij dat doed en de laatste tijd valt hij spontaan uit als ik opwil trekken of doorschakel en dan gas bij geef vrijdag was ik onder weg naar de dealer omdat na te laten kijken want ik heb nota bene 2 weken geleden daar mijn distributie laten vervangen... k stond voor het stoplicht wil gas geven en hij viel uit de gtv was ook niet meer te starten en gaf het sleuteltje aan code waarschijnlijk storing ...de dealer opgebeld en gesecht dat ze hem moeten ophalen en maken want ik heb hem daar als laats gebracht en verdorie 900 euro betaald ... nu 5 dagen verder hebben ze hem nog steeds niet aan de praat kunnen krijgen nu komen ze met een verhaal dat het aan of de sleutel of een of ander antenne zendertje of aan de computer zou kunnen liggen ik ben bang dat ik straks hiervoor ook een rekening krijg terwijl ik er bijna zeker van ben dat de fout bij hun ligt en me gedult raakt nu een beetje op zonde van mijn mooie gtv zonde van het geld wat ik er voor betaald heb
kan iemand mij vertellen waar dit probleem aan zou kunnen liggen ofdat het met elkaar te maken heeft de distributie en nu de motor storing en kan ieman mij vertellen wat ik hier aan zou kunnen doen
ofdat ik de dieler hiervoor aansprakelijk kan stellen
ik wil me autootje gewoon niet kwijt
alvast bedankt voor het meedenken en dat ik hier me hart heb kunnen luchten
16 jaar
iemand een sugestie...?...
16 jaar
[quote=julez]iemand een sugestie...?...[/quote]
breng hem eens naar een andere dealer...uitlaten lezen op de examiner.
Ik heb wel een suggestie, maar die zal je wel niet willen horen.
Storingen in de alarm-installatie en/of startonderbreking hebben NIETS te maken met de distributieriem.
Ook Alfa's kunnen kapot gaan. Jammer, maar dat zul je moeten accepteren.
De instelling van "zij zijn de laatste die er aan gesleuteld hebben, dus is het hun schuld" komt helaas wel vaker voor.
Maar dit wordt slechts ingegeven door de hoop een reparatie voor niets te kunnen krijgen.
Als je de reparaties niet kunt (of wil) betalen, zit er niets anders op dan de auto te verkopen en maar weer op de fiets naar je werk te gaan.
zij zijn de laatste die er aan gesleutel hebben en voor mij distributie vervanging had de gtv nooit mankementen
ik weet zeker dat die dealer een fout gemaakt heeft iets verkeerd verbonden of de verkeerde volgorde heeft gebruikt om alles weer te verbinnen want het is niet alleen de start onderbreker die een storing heeft maar de gtv stottert hapert en valt uit tijdens het rijden dat dee hij ook nooit en daar om leg ik de schuld aan de dealer omdat hun als laats de motor open hebben gehaald ..
waar ik bang voor ben is dat het waarschijnlijk iets kleins is een zekering relais slechte accu een dynamo een defecte sensor allemaal een paar tientjes
maar volgens hun moet er een nieuwe computer in tot aan het contact slot en de sleutels om dat ik de moeder sleutel niet heb en dan ga je van een paar tientjes naar 1200 euro
het haperen stotteren spontaan uitvallen kan iemand mij vertellen waar dit probleem aan kan liggen
het probleem deed zich voor na dat ik de complete distributie heb laten vervangen op 118000 km
km stand nu 120000
motor niet goed afgesteld...?.....
dank u
16 jaar
"zij zijn de laatste die er aan gesleutel hebben en voor mij distributie vervanging had de gtv nooit mankementen"
Dit klopt niet helemaal met je eerdere postings. Distributie is bij 118000 km vervangen.
Maar eerder schreef je dat bij 109000:
"dat er alleen warme lucht (lauw) uit de blower komt terwijl ik hem helemaal op koud heb staan" en
"De ene dag voel je dat hij lekker rijd en schakeld en vrij snel is en de volgende dag presteerd hij iets minder qwa vermogen dan lijkt het als of hij niet zo veel zin heeft om snel te zijn" en
"ik heb wel eens dat hij in ze 1e versnelling staat en dat ik dan gas geef dan maakt hij best veel toeren het metertje loopt op maar hij komt niet echt voor uit". Verder zat de uitlaat los en lekte de versnellingsbak olie.
Dus er waren al eerder problemen met vermogen, de kachel/koeling en de koppeling.
Je zult toch echt de auto moeten (laten) onderhouden anders blijf je dit soort problemen houden.
iemand nog suggesties...?.....
16 jaar
laaten maken
eventueel bij een andere garage
hij word gemaakt door de zelfde garage nieuwe computer
ik ben er nu inmiddels achter dat dit probleem vaker voor komt bij deze type autos
ik vraag me alleen af hoe het komt dat je startblokkerings systeem zomaar in ene stuk gaat
kan dit ergens door komen ?.....
16 jaar
[quote=julez]iemand nog suggesties...?.....[/quote]
het kan zijn dat ze de distributie niet gedaan hebben volgens de regels, dus niet met Calibers maar met streepjes zetten.
dat wil dus zeggen dat de distributie niet netjes op tijd staat zoals die zou moeten, één tandje verkeerd en het loopt al niet meer goed..
het zou kunnen....zou niet de eerste keer zijn.
was het trouwens bij een Alfa dealer of een all-round garage ??????
bij een alfa dealer
maar ik wacht het gewoon af tot hij weer rijd en dan maar ff kijken of het weg is of niet
16 jaar
De startblokering heeft absoluut niets met de distributie groep te maken.
Als je olie laat verversen en 2 weken laten loopt je band leeg is dat dan ook de schuld van de dealer want daar is de auto voor het laats binnen geweest?
16 jaar
Vanaf bouwjaar +/- '94-'95 zijn de Italiaanse automerken Fiat, Alfa Romeo en Lancia uitgerust met een fabrieks-startblokkering, het zogenaamde CODE-systeem. Uiteraard een positieve ontwikkeling met betrekking tot de beveiliging van deze auto's. TOTDAT het systeem zich tegen de eigenaar keert, waardoor extreem dure reparaties (vervangingen) noodzakelijk worden. Hierbij wordt duidelijk dat electronische componenten in de auto's het gemak kunnen vergroten maar tegelijkertijd ook de ergernis bij niet-functioneren. Deze systemen blijken hoofdzakelijk gevoelig te zijn voor: instabiele boordspanningen zoals een lege accu, een defecte dynamo, slechte massa-aansluitingen, etc
vandaar dat ik het me af vroeg of het daardoor kon komen
16 jaar
Uitvallen onder het rijden heeft NIETS te maken met die code in de sleutel. Dit wordt enkel gechecked bij het op contact zetten. Zodra de auto loopt kan je zelfs dat kastje eruit halen.
Haperende motoren moet je mijn topic maar eens lezen. Je omschrijft dezelfde dingen die ik met mijn 155 2.0 16v heb. Lijkt bij mij nu opgelost en dat lag aan slechte vieze contacten uiteindelijk. Alle sensoren waren goed zodra ik met contactspray me uitleef doet de auto het weer. Dus alle contacten opgeschuurd. Vooralsnog rijdt de auto perfect.
Als ze de distri-set eraf halen zullen verschillende stekkers los moeten. Als een auto uitvalt moet er een foutcode opgeslagen zijn (meestal) is de auto wel uitgelezen dan?
Vermoeden kan een fasesensor zijn. Zit achter je nokas wiel en draadje KAN inslijten en kortsluiting geven. Distributie zonder calibers en micrometer is eigenlijk niet te vervangen.
Komt te precies door de hydraulische verstelling van de inlaat.
Direct de hele ECU vervangen is beetje overhaast. Als ze beetje professionele mensen hebben kunnen ze je ECU ook doormeten. Fout ligt daar mijns inziens niet direct.
dank u mrmuilie
ik heb in derdaad zulke problemen met mijn gtv ik weet jammer genoeg niet zo veel van van alfa romeo
anders had ik zelf alle sensoren na kunnen lopen om te cheken of het probleem daar ligt
ik ben eigenlijk bang van wel
ik vond het ook een te radicale ingreep van de dealer om maar meteen me ecu tot aan het contactslot te vervangen ,dit doen ze althans dat zeggen ze omdat mijn moeder sleutel ontbreekt,
ik heb wel drie sleutels in geleverd bij ze ik weet dat je met 1 kan starten en de deuren kan open maken met 2e kan je alleen linker deur open maken en starten en met de ander kan je alleen starten in het contact slot met deze sleutel kan je de deuren niet open maken, het zijn drie van de zelfde rode sleutels zit hier de moeder sleutel niet toevallig tussen
mijn vraag is nu stel dat het aan een sensor ligt of aan de lamdasonde de lmm accu of massa aansluiting etc
dan neem ik aan dat de gtv het straks tog niet doed of niet voorlang met een nieuwe ecu
maar als je hem uitleest dan komt het probleem tog boven water? en dat zou je tog moeten weten waar het aanligt dat de auto uitvalt niet start en dat het sleuteltje blijft branden
dank u
16 jaar
fase sensor krukassensor nokkenassensor lmm
het samenspel van deze elementen wordt verzorgd door de distributieriem.Loopt over de nokkenas laat fasesensor op een bepaalt moment het signaal aan het motorregeleenheid geven, loopt via het krukaswiel,toerental sensor geeft signaal.motorregleenheid verwerkt deze signalen en pakt daar ook het onstekings en inspuitkenveld dat in het motormanegement is opgeslagen
De oorzaak zou dus best een distributie riem kunnen zijn ...
16 jaar
als deze signalen er zijn maar niet op tijd had ie al van af dat riem is verv niet meer gelopen
endat heeft ie wel
dus dan zal dat niet direct de oorzaak zijn
er is iets veranderd nadat de rmotor heeft gelopen dus er zal iets verlopen of defect geraakt zijn
net als een lamp kan een sensor defect raaken
en ijk heb al een paar van die alfas geehad
met apk alles klaar
steekproef nooit meer aanslaan
3 stuks en bij 2 de start onderbreker (kastje) defect en problemen met de ecu
had collega (alfa dealer ) gevraagd en die konden er niks meer mee
niet in de ecu en niet in destartonderbreker
ook niet met een speciale dealer code
klant boos en weglaten halen door een andere dealer
einde verhaal
ecu EN startonderbreker circ compleet vervangen
ok
ze hebben de ecu nu op gestuurt , als het goed is moet ie het over een paar dagen weer doen
16 jaar
Ik zeg ook niet dat het niet de start onderbreker is. Maar het is nogal rigoreus om direct dan maar de hele handel te vervangen. Als er tal van andere oorzaken ook deze gevolgen kunnen hebben.
Beter doe je effe zoeken op internet of een Alfa gespecialiseerde demontagehandel. (Alfaengel bijv) Om daar een ECU te regelen.
Codes zijn opnieuw in te lezen. Met een beetje werk zijn de oude sleutels houdbaar je hebt de codekaart dus kunnen ze een andere ECU daarop inlezen.
Gaat trouwens als je je auto op contact zet er ook een brandstofinjectie lampje branden? Zodra de auto draait zal deze uitgaan.
Bij mijn hadden de vorige eigenaren dat lampje eruit gehaald. Zo wordt je van te voren ook niet gewaarschuwd op eventuele problemen die de ECU dan constateerd en opslaat. Lampje weer aangesloten en dan kun je ook beetje zien wat die auto doet.
Om effe terug te komen op de distributieriem. Zou je na kunnen vragen of dat inderdaad met calibers en micrometer gedaan is. Is dit niet zo dan zal 9 van de 10 keer de riem gewoonweg verkeerd staan.
MrMuilie
mijn gtv is nog steeds niet klaar en ik heb het een beetje gehad met die dealer ik denk dat ik hem daar laat weg halen als ik dat doe ben ik nog verder van huis en moet ik straks de andere dealer het vuile werk vn die prutsers op laten knappen dat vind ik ook niet echt fijn maar ik weet niet wat ik anders moet
hij staat er al sind 10 december ben nu bijna een maand verder en hij doedt het nog steeds niet .
krijg wel elke keer mooi verhalen te horen dat ze hem gaan maken maar hij doet het tot de dag van dandaag nog steeds niet
ik krijg straks natuurlijk wel een dikke rekening
ik vind het erg slecht dat de dealer niks van zich laat horen en dat ik elke keer maar moet bellen om te vragen hoe het zit en als ik dan bel is het enige wat ze me kunne vertellen dat hij nog niet klaar is ze zeggen dan dat ze me straks terug bellen maar dat gebeurt dan niet
10 december stond de gtv bij de dealer vanwege de storing
17 december kreeg ik te horen dat de rekening al was op gelopen tot 600 euro maar ze zouden hem maken
21 december kreeg ik te horen dat ze de computer opzouden sturen dat zou 2 dagen duren
24 december kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk langer zou gaan duren vanwege de feest dagen 2 januarie zouden ze er aan gaan beginnen
02 was de computer nog niet binnen
03 januarie de computer zou morgen binnen komen 4 januarie
04 januarie (vandaag) heb ik ze weer opgebeld zols al die andere keren maar de gtv deedt het nog niet en de computer was volgens de monteur nog niet binnen hij had een doos zien staan die met de post binne was gekomen zou even kijken en me er later over terug bellen tot op heden nog niet gebeurd
ik zou maandag 7 januari op vakantie gaan met mijn gtv dat gaat nu niet door deze vakantie heb ik al sinds vorig jaar geboekt met me vriendin
al ons geld gaat nu naar die kut dealer toe terwijl me auto niet eens klaar is
16 jaar
Vind het sowieso ERG slordig van hun om zo met klanten om te gaan.
Ik geloof nog steeds niet dat de ECU stuk is. Dat gebeurt vrijwel nooit. Maar zolang je ECU er niet inzit kunnen ze er ook niks mee doen uiteraard. dus vanaf 21 december zouden ze je NIKS in rekening kunnen laten brengen. want zonder ecu kun je niks testen. Ja sensoren doormeten, maar dat hadden ze moeten uitsluiten voordat ze de ECU gingen opsturen.
Klote dat je vakantie nu in duigen valt. Mocht je de auto terugnemen, check dan voor krassen/deuken en andere schade. Ik heb ook mijn BMW cabrio voor reparatie ergens achtergelaten, kreeg ik hem vol krassen terug omdat ze met een rits van een jas over de spatschermen aan het hangen waren. Mooi niet dat ik daar me geld voor terugkreeg, bewijs het maar was het antwoord.
Ik geloof nog steeds dat ze een kabelbreuk hebben veroorzaakt bij distriwissel.
Ik zou nog steeds de fase sensor niet uitsluiten. Als deze blootligt komen de pulsen verkeerd door en gaat de auto ook afslaan door verkeerde ontstekings volgorde. Stekker eraf trekken is het makkelijkst. Doet de auto het dan wel, dan zal deze de geest gegeven hebben.
Maar probeer de dealer dat eens wijs te maken. Als een ECU stuk is, dan helpt opnieuw programmeren ook geen ene donder namelijk.
ik ga nooit meer naar die dealer terug ik heb ze net opgebeld om te vragen of de ecu al binne was als dat zo was zou hij me bellen
krijg ik die monteur aan de lijn zegt ie dood leuk ja hij is al binnen hij zit er al in en ze zijn hem nu aan het installeren
en dan denk ik bij me zelf net zeg je nog dat je me terug beld als hij binne is gekomen met de post ...je beld niet
nu bel ik om te zeggen dat ze mogen stoppen want ik kom hem wel op halen om het door een ander te laten doen
en dan blijkt in ene dat de ecu al binnen is en dat ze hem al aan het aansluiten zijn
16 jaar
Ja dat zul je altijd zien. Dan ineens weten ze weer wat ze aan het doen zijn. Moeten jouw sleutels nu ook opnieuw ingelezen worden? OF hebben ze dat niet gezegd, anders kun je zelf nog niks doen.
Tis dat ik niet in de buurt woon, anders kon ik nog een en ander nakijken. Ik heb dezelfde motor in mijn wagen zitten.
Als je hem terughebt kun je zelf ook een en ander nakijken qua sensoren. En eens met de dealer afstemmen dat je het niet eens bent met de gang van zaken. Wellicht korting op de gemaakt kosten.
de gtv staat weer voor de deur ...en gelukkig maar
hij start weer gewoon en heb een nieuwe moeder sleutel want die had ik niet
maar ik had ook een afspraak op 10 december om de rechter achter draagstang te vervangen voor de apk en ze moesten nog kijken naar het stotteren hikken haperen wat de gtv deed
wat denk je ik kon hem ophalen vanmiddag ..dacht laat me maar even vragen of de nieuwe draagstang er ook op zit ... nee hoor die hebben ze er niet op gezet monteur wist van niks dus is hij nu ook niet gekeurd terwijl mij apk 15 december al verlopen is duss nu moet ik vande week tog nog ff terug voor de rechter achter draagstang dat is dan ook meteen de laatste keer dat ik daar kom
start en rijd verder lekker alleen hikt hij nog wel afentoe ik weet niet hoe ik dit hikken moet bescrijven
je geeft gas dan valt het vermogen weg maar omdat je voet nog op het gaspedaal staat schiet hij weer naar voren soms met piepende banden en dit allemaal in 1 seconde heel eng want je schrikt er van
wat me wel opvalt is dat het brandstof inspuitings lampje zich heel ff laat zien en is dan ook meteen weer weg
en dit allemaal binne 1 seconde
weet er iemand miesgien waar dit probleem door veroorzaakt wordt ?...
en hij is tog nog een keer uit gevallen vandaag tijdens het rijden dus aan de ecu ligt het niet
16 jaar
Ik gok op een van de 4 bobines. Je omschrijft het zelfde als wat de mijne deed. Vonk sloeg terug de stekker in ipv naar het blok over te slaan.
Mijn gaf pas weerstand als die warm werd. En probleem werd hoe langer ik er mee doorreed hoe erger. Uiteindelijk was 1 van de coils doorgeslagen en ik kreeg exact de storing zoals je het verteld.
En wat heb je voor dit alles moeten betalen? Anders via email
ik heb hem nu dan wel zo megekregen maar de rekening die krijg ik opgestuurd
trouwens nog bedankt voor uw reacties ik heb er heel veel aan gehad
het is ook zo intresant allemaal maal ...maar als je er even niet uitkomt kan je wel al je haren uit je kop trekken
ik wil gewoon weten hoe zo een motor in mekaar zit en dan ben je hier op deze site toch wel op het juiste adres
het is gewoon vervelend als je te verteld word dat het je ecu is terwijl dat het aan de bobines of een van de sensoren ligt
en als je gweoon een beetje tijd besteed aan deze site dan kom je er ook en dan merkje dat de ecu vaak niet eens tersprake komt
vaak zijn het de sensoren relais lmm etc etc
dat weet ik ook allemaal dankzij problemcar
16 jaar
wat gaat dat kosten ong. 4 nieuwe bobines weet u dat
en moeten de kabels dan ook meteen vervangen worden ?
16 jaar
Over het algemeen is het 1 die stuk is. Ik heb een 2e handse geregeld voor 20 euro. Nieuw zijn ze 150 ofzo dacht ik.
De bobine kunnen ze testen bij de garage. Alleen probleem is de ene keer zou het wel goed kunnen werken en de andere keer niet.
Mijne was al zover heen dat als ik de stekker eraf trok dat de motor dan niets veranderde qua looptcultuur. Toen kwam ik erachter dat dus die bobine stuk was. Als ik andere bobines loskoppelde ging direct de motor moeilijker lopen.
Beide bougies in 1 cilinder worden niet door diezelfde bobine aangestuurd. De kleine bougie wordt door de bobine rechtstreeks gevoedt. de secundaire door de bougiekabel van een andere cilinder.
Wat je zou kunnen proberen is cilinder 1 van de bobine ontkoppelen (gewoon stekker eraf) dan gaan rijden. Vervolgens dit bij cilinder 2 doen enz. (telkens 1 bobine loskoppelen dus steeds rijden op 3 bobines)
Kijken of die nog wegvalt (je toerenteller zal ook direct naar 0 schieten en niet gewoon zakken als bij gas loslaten) Door de schok zal de ecu zichzelf uitschakelen en onmiddelijk weer inschakelen. Vandaar het aan en uit springen van je inspuitlampje.
Valt dus de motor nog weg bij ontkoppelen van bobine 1 dan is dat niet de boosdoener.
Als inderdaad een bobine stuk is dan zal die bij een van de ontkoppelde bobines dus wel goed rijden zonder wegvallen.
Kabels hoef je niet te vervangen. Hoe het met je bougies is weet ik niet, kan niet zien wanneer deze vervangen zijn.
standaard zitten er 60.000km versies in. Bij alfaparts.nl zijn deze wel te bestellen 135,- voor een set. goedkoper zijn ze haast niet te krijgen.
Probeer het met je bobines eerst eens. Dan kijken we weer verder.
de rechter achter draag stang zit er ook weer op sinds vandaag dus de gtv heeft weer een jaar apk
van de ddealer heb ik 20% korting gehad op de onderdelen die ik nodig had en een gratis winter beurt
duss ik kan nu geen slecht woord meer zeggen over de service van deze dealer en als klap op de vuurpijl kreeg ik een 159 mee als vervangend vervoer geheel kostenloos goed he....
nu eerst de bougies en de bobines aanpakken ....
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo GTV of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar