close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Alfa Romeo 156: houdt in bij koude motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 16v

Sinds enige tijd houdt die verschrikkelijk in bij een koude motor en schokt. En bij warme motor komt hij niet boven de 3500 toeren. Lambda sonde is recent vervangen. Iemand enig idee wat het kan zijn/waar het aan ligt.

Geplaatst door

GBJ (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Rij eerst eens een tijdje op benzine. Na een kilometer of 40 weer testen.
Kom je nu wel boven de 3500 rpm?

oldford 0
badge

14 jaar

thanx voor de tip ga ik even proberen en kijken wat die dan doet. Wordt vervolgd

GBJ 0

14 jaar

Heb circa 50 km gereden op bezine en daar lijkt die het qua toeren iets beter te doen. Maar als ik hem eenmaal in zijn 5 heb dan gaat hij niet hoger als 4000 toeren. Als ik dan gaspendaal intrap, lijkt het erop alsof hij zichzelf verzuipt. Ga straks even kijken wat die doet op LPG.

GBJ 0

14 jaar

Het gas-systeem is een volg-systeem. Als het op benzine al fout gaat, dan gaat het meestal ook op LPG fout.
Ik denk dat je mengsel verkeerd is. Kan een defecte sensor zijn of valse lucht.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren. Vooral luchtmassameter en lambda sonde.

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=oldford]Het gas-systeem is een volg-systeem. Als het op benzine al fout gaat, dan gaat het meestal ook op LPG fout.
Ik denk dat je mengsel verkeerd is. Kan een defecte sensor zijn of valse lucht.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren. Vooral luchtmassameter en lambda sonde.[/quote]
Thanx. Ga het allemaal na kijken. De lambda sonde is recent vervangen (vorige week), maar luchtmassameter niet. Wordt vervolgd.

GBJ 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.