Alfa Romeo 156: inhoudende motor, co te hoog, piepende remmen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8ts

Beste alfa liefhebbers,

Mijn 156 1.8ts lpg-g3 '99 160dkm heeft sinds ik hem heb gekocht het volgende probleem: Het duurt circa 5 tot 10sec tot de motor wil starten, hierna houd de motor in totdat ik ong. 5min. aan het rijden ben, geef je tijdens de stotterende motor gas, dan reageert de motor heel langzaam en ploft af en toe. Het wegrijden is hierdoor zeer moeilijk omdat je slechts stapvoets vooruitkomt (met vol gas), Ook als ik overschakel naar benzine blijft het probleem hetzelfde. En ook bij het doortrekken boven de 3000rpm hapert de motor. Zodra de auto op temperatuur is loopt hij perfect. Bij een warme motor start hij ook direct.

Bij de keuring bleek dat een Fusee kogel vervangen moet worden en dat de CO veel te hoog is waardoor hij niet door de keuring kan.
De monteurs van de garage gaan de motor uitlezen en de lamdasonde controleren. Verder wisten ze het ook niet :S :(
Zelf denk ik aan het vervangen van de lamdasonde (bosch) en/of de luchtmassameter (bekend probleem alfa). Volgens de alfa dealer blijk ik niet een originele luchttoevoer te hebben??? er was namelijk een rubber gescheurd en hij kon het niet bestellen want het bleek niet origineel zo te horen (nu dus tijdelijk goed gedicht met speciale lucht en waterdichte tape). Wie kan van de luchttoever mij een foto sturen van een 156 uit '99 op gas?????

Is het verstandig de auto een grote beurt te laten geven en de Distriebutieriem incl. spanrollen etc. te laten vervangen?
dit is namelijk een duur prijskaartje en het is een leaseauto geweest die rond de 86000km de distr. al heeft vv. motor heeft nu 161dkm. gelopen...
Ik heb hem gekocht zonder boekje erbij dus ben ook op zoek naar een origineel alfa 156 serviceboekje (dus waar bandenspanning etc. instaat)

Nog een ander probleem: mijn remmen piepen behoorlijk!!! zowel bij snel als langsaam afremmen. Volgens de apk keurder hoefde er niets van de remmen vervangen te worden :S echter stoort mij dit behoorlijk en ben ik bang dat de blokjes of schijf versleten izijn????

Ook heeft hij een geel lampje knipperen bij het dashboard onder het rijden en bij het starten ik weet echter niet wat dit is en waar het aan kan liggen? (is het misschien een injectie lampje?)
Ook het airbag lampje brand continu volgens de verkoper was dat omdat de accu eraf was geweest? Ik heb reeds de stekker onder de passagiersstoel ingespoten en gecontroleerd.

ik kan ong. met mijn grote lpg tank (60l) zo'n 250km rijden als hij helemaal vol zit, en dan gaat het rode lampje van de gaslevelmeter aan. is dit normaal? (normaal reedt ik met een volle tank a 65euro zo'n 450km op benzine met mijn super snelle 33) nu kan ik slechts voor 20euro 250km rijden maar met een veel hogere belasting.... kan dit kloppen of moet je er veel meer mee kunnen rijden? nu tank ik nog 2x per week op gas....

Hopend dat iemand mij kan helpen met bovenstaande problemen!!! Ik ben nu 8jaar alfa liefhebber en heb al een 33,155,145,146 en 156 gehad.
en nog steeds dol verliefd op het merk. :)

[url=http://img245.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img245.imageshack.us/img245/5806/...[/img][/url]

glenn86

Geplaatst door glenn86 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 156? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

erka (0) PRO, 16 jaar geleden

he Glenn,

zoals aangegeven op het 156 forum, distriwissel beslist zsm laten doen...
wat betreft het airbag lampje....de accu eraf en dan het lampje branden ? Bullshit...
als je bv de klokken eruit haalt en zet hem dan op contact, geheid dat het lampje blijft branden,
ook als één van de airbag-stekkers los is geweest terwijl deze op kontakt stond, gaan ze branden...
slechte stekkerverbindingen idem.
je kunt nu doen wat je wilt, lampje krijg je niet uit, moet via bv de examiner gereset worden.
in een universele garage bedrijf kunnen ze dit ook, mits de de juiste apparatuur daarvoor hebben.
het gele lampje wat knippert...geen idee welk lampje bedoelt..


voor de rest, neem mijn advies ter harte en rijd niet langer met die distri-riem...het is 60.000 km of 3 jaar !!

succes

markster (0) PRO, 16 jaar geleden

hoi hoi ik heb nog een instruktieboekje voor je kun je ophalen in brunssum groet mark

daniel dorus (0), 15 jaar geleden

hallo probleem airbag dat gele knipper lampje actie veert airbag pasagier als er niemand zit laat hij deze uit ingeval ongeluk leest dus of er iemand zit is normaal maar lampje airbag kan alleen worden uit gezet door een diagnose computer piepen de remmen kijken eens naar je blokken en schijfen moet een lampje gaan brabde als ze op zijn maar men wil de bedrading nog wel een door verbinden van wegen storing lampje blijft iritant barnden

Alfamenke (0) PRO, 15 jaar geleden

Dat hoge verbruik heeft wellicht te maken met het te hoge CO, de lambdasonde zal wellicht stuk zijn. Het mengsel daarmee te rijk.
Voor de rest: laat die riem snel vervangen!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.