Ik ben in het bezit van een 155 1.4ts zonder airco.
Vooral in de ochtend is het nogal eens een probleem om het condens van de ruiten te krijgen. De aanjager draait in alle vier de standen goed, met de temp. knop in het rode vlak stijgt de temperatuur van de ingeblazen lucht niet noemenswaardig. Op zich niet gek met een koude motor, maar in vergelijking met ander gereden merken opvallend.
Na in dit forum een aantal items te hebben gelezen over thermostaten, een te lage bedrijfstemperatuur met daardoor een rijker bramdstofmengsel, slechte interieurverwarming en dergelijke heb ik de volgende vragen.
Heeft een kapotte thermostaat invloed op de interieurverwarming, ook na +20km?
Wat is een normale bedrijfstemperatuur, bij mij komt de meter zelden boven de 60 graden (lijkt mij niet normaal)?
Brandstofverbruik ook met net rijden net 1:10?
Welke weerstandswaarden moet ik meten bij welke temperatuur?
Waar vindt ik de thermostaat?
Alvast bedankt voor alle andere info in dit forum.
Met vriendlijke groet,
Onno
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft een defecte thermostaat invloed op de verwarming na 20km: JA.
Kan het verbruik hoger zijn: JA.
Normale bedrijfstemperatuur: rond de 90 graden.
Waar zit de thermostaat: volg de bovenste radiateurslang tot bij de motor. Daar zit de thermostaat.
Een goed begin van dit jaar: Duidelijkheid...!!!
Beste wensen voor 2006!
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga er naar kijken.
Groet Onno
18 jaar
Ik heb hetzelfde probleem. Is na het vervangen van de thermostaat alles in orde?
Groet,
rene
17 jaar
Zou ook best de luchtmassameter kunnen zijn. Ik weet niet of dat op deze auto van toepassing is maar kijk maar eens op deze site over luchtmassameter. Hier is al veel over geschreven en de symptomen zijn ook te lage watertemperatuur en hoger verbruik.
Michiel
17 jaar
werkt de lmm dan op koelvloeistof?
17 jaar
Update:
Ik heb de thermostaat vandaag vervangen. Een klus van ruim 2 uur. Kosten: 65 euro voor de thermostaat, 3 euro voor tube vloeibare pakking, 4 euro voor wat tuinslang klemmen, en 3 euro voor 5 liter koelvloeistof.
Het is ook raadzaam om de zender te vervangen, die stuurt het signaal naar de computer. (kosten 18 euro)
Nu is de motor binnen no-time lekker warm en de temp meter wijst weer (net boven) de 80 graden aan.
Rene.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 155 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar