Alfa Romeo 156 1998: Koelvin radiateur

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1800

In 9 van de 10 keer na het starten van de auto slaat na ong 5 seconden de koelvin van de radiateur aan en blijft deze meedraaien, warm en koud. Ook schakeld de airco soms spontaan in.


De airco is mechanisch (drukken, vulling, schakelaar etc)in orde en ook het motormanagement vertoont geen fouten, buiten een melding dat het


koelvin-signaal niet plausibel is(wat me logisch lijkt in deze situatie).Bij het uitlezen van de airco-installatie(Harrison)is er een foutmelding dat de compressor niet goed is(bedrading),maar de airco op zich doet het goed.In de gegevenslijst word er voor de verdamper een temperatuur aangegeven van -39 graden wat mij niet goed lijkt. Naar mijn idee is de airco-installatie de boosdoener maar ben geen specialist op dit gebied.


suggesties?


alvast bedankt.

janh5107

Geplaatst door janh5107 (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 156? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

herman4544 (0), 21 jaar geleden

zijn de contacten van het ralais van de koelven niet ingebrand?

als ventilatoren werken werkt dan ook de airco?? zo ja airco ralais vervangen

c.a. (0), 20 jaar geleden

Controleer de bedrading naar de motortemperatuur sensor maar eens op breuk/slechte verbindingen en kijk ook maar eens of de temperatuur sensor goed werkt.

Het klinkt als een noodloop voor de computer bij het niet ontvangen van het motor temperatuur signaal

geert3496 (0) PRO, 20 jaar geleden

Had het zelfde probleem met een chrysler voyager, bleek de module voor de koelventilatoren defect. Gaat dan in een noodloop en doet de koelvinnen konstant draaien.

Siem Bijman (115) PRO, 20 jaar geleden

Het is even geleden, maar ooit nog tot een oplossing kunnen brengen?

janh5107 (0) PRO, 20 jaar geleden

sorry,

door het losnemen van de stekker van de 4-polige drukschakelaar

(onder de koplamp r.v ,slecht te bereiken)stopte de koelvin.

Heb advies gegeven de schakelaar te vernieuwen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.