close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Alfa Romeo 156: Lekstroom trekt batterij leeg

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9JTD

Hallo

Men autobatterij is na 30 h stilstand leeggetrokken door een lekstroom. Heb de - kabel losgemaakt van de batterij en tss deze kabel en -pool batterij meet ik een stroom van 1,4 A (sleutel uit contact en deuren dicht).

Ik ben stelselmatig zekering gaan uittrekken en heb de circuits gevonden die het probleem veroorzaken.

EERSTE PROBLEEM : Bij de zekering nr.12 (handleiding) - 10A : In dit circuit loopt een gedeelte van de lekstroom 0,7 A. Op het circuit van deze zekering zitten:

* interieurverlichting
* bagageruimteverlichting
* lamp in dashboardkastje
* instrumentenpaneel
* Autoradio

--> Er brandt geen enkel licht en de radio heb ik al verwijderd, blijft dus over het instrumentenpaneel.. Wat kan de oorzaak zijn?


TWEEDE PROBLEEM : Bij de zekering nr.3 (handleiding) - 20A : In dit circuit loopt het ander deel van de lekstroom 0,7 A. Op het circuit van deze zekering zitten:

* centrale portiervergrendeling
* alle componenten die via het contactslot zijn geschakeld

--> Wat kan hier de oorzaak zijn? De deuren zijn niet vast (wel dicht), trekt die dan stroom?

Momenteel trek ik de twee desbetreffende zekeringen wanneer hij stilstaat. Heeft er iemand tips voor een permanentere oplossing?

Groeten,

Geplaatst door

wout1981 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1,4 Amp bij 12 volt is 16,8 watt...
het kan ook aan de accu liggen; heb je al eens een andere geprobeerd?

Hans4040 1240
badge vip badge

12 jaar

[quote=Hans4040]1,4 Amp bij 12 volt is 16,8 watt...
het kan ook aan de accu liggen; heb je al eens een andere geprobeerd?[/quote]
Hallo Hans,

Ja ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om een nieuwe te plaatsen. Het is een Varta 74Ah met koude startstroom 680A. Deze zou in elk geval beter moeten zijn dan de vorige (onbekend merk). Maar de oude batterij is niet defect (2 jaar oud), thans hij duidt aan dat hij leeeg is en niet defect.

* Is die 1,4A normaal? Wat is normaal acceptabel?
* Wat verbruikt nog stroom wanneer de sleutel uit contact is, rekening houdend met eerder vermelde (1e post) verbruikers die mogelijks de oorzaak zijn?
* Hoelang kan de auto stilstaan zonder dat die leeggetrokken wordt of niet sterk genoeg meer is om de motor te starten? Momenteel trek ik voor de zekerheid telekens de 2 desbetreffende zekeringen uit.

Groeten,

wout1981 0

12 jaar

1,4 ampere is veel te veel...normaal moet dat bij 0,02 ampere ophouden.
Stroom loopt er altijd wel een beetje, bv voor alarm en klokje.
Er moet iets zijn dat die 15 a 16 ampere trekt...je zal het toch moeten zoeken in die 2 circuits van 0,7 ampere per stuk.

Mijn eigen auto staat regelmatig 2 weken stil en geen problemen.

succes.

Hans4040 1240
badge vip badge

12 jaar

kijk eens bij de schakelaar van de koffer ruimte en centrale sluiting als hier vocht zit heb je de oorzaak zeer waarschijnlijk.

Roobert 0

12 jaar

[quote=Roobert]kijk eens bij de schakelaar van de koffer ruimte en centrale sluiting als hier vocht zit heb je de oorzaak zeer waarschijnlijk.[/quote]
Hallo,

Waar kan ik de schakelaar van de koffer en centrale sluiting terugvinden?

Groeten

wout1981 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.