hallo allemaal
ik zit al enige tijd te etteren met mijn alfa.
hij loopt niet lekker op benziene namelijk stionear hobbelt en trilt de motor.
vooral bij koude motor (maar ook warm). als ik het gaspeddaal helemaal intrap dan lijkt het wel of hij verzuipt,
zodra de auto op snelhijd is dan zijn de problemen niet waarneembaar.
dit probleem heb ik alleen op benzine, zodra hij op gas overslaat is er niets aan de hand.
ik had de injektoren,boegies en koude start sensor al vervangen maar dat mocht niet baten.
door een beetje extra pech is de motor vorige week overleden (lagers)
dus heb ik nu een andere motor ingehangen, veel zweet en tranen maar ik had gehoopt dat ik nu ook van dat probleem af was
maar hij schudt en trilt nog steeds op benziene
kan iemand mij helpen !!!
alvast bedankt rabbie
Geplaatst door rabbie (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 156? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
Cucci11 (0), 17 jaar geleden
Heb je de inlaatrubbers vervangen? Door haarscheurtjes trekt ie valse lucht en schud dan ook door verkeerd mengsel.
karpoezi (0), 16 jaar geleden
gas injector/en lek?
gas afsluiter (of hoe het ook mag heten) relais defect?
remco plattje (0), 16 jaar geleden
hoe zit het met jouw bobines had hetzelfde probleem en van mijne was een bobine defect
mijne liep ook altijd beter op gas heeft 3 ton gehaald toen heb ik em verkocht
lmm nog in orde aanzuigbuis en gasklep is ie ook heel gevoelig voor
bibejan (0), 16 jaar geleden
Heb een 145 QV gehad op LPI.
Zelfde probleem heb ik toen verholpen door een nieuwe lambda sonde te monteren.
groeten Jack
m6751 (0), 15 jaar geleden
ik ga me met karpoezi .
het afsluitrails stuk.
heb er nou ook eentje staan zelfde probleem.
heb hem besteld.
maandag komt hij binnen maar kan bijna niet missen dat die stuk is.
je kunt ook even meten hoeveel spanning er op de injectoren komt als je het contact aan ze.
zo kwam ik er achter.
1 van de injectoren kreeg bij mij maar 5,2v i.p.v. 11-14v