Wie kan mij vertellen of ik voor een roetmeting een andere computer kan monteren zodat de roetmeting goed is.
Ik heb namenlijk problemen met mijn motormanegement van mijn Alfa 1546 2.4 jtd van 1998.De getunede chip zorgt voor net iets te veel roet.
Ik heb namenlijk ook gehoord dat je een computer niet zomaar kan wisselen in verband met de startbeveiliging.
Sleutels en systeem zouden met elkaar communiceren.
Nu zit in mijn sleutel geen start-onderbrekeing en is later een alarm ingebouwd.
Mischien kan ik de besturingschip vervangen door origineel!!
Wie kan mij raad geven???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Daar heb ik nog niet van gehoord eerlijk gezegd. Wie heeft de auto getuned?
Idd kun je met Alfacode níet zomaar ECU wisselen.(kán wel moet je er 1 hebben zónder code en/of deze uitschakelen).
Weet je zéker dat er geen Alfacode op zit? (rode sleutel). Onze '97 156 heeft het nml wél.
Als een auto góed getuned is, moet er geen verschil zijn kwa roetmeting.
ik rij nu in de 2de gechipte 156 JTD heb nog geen problemen ondervonden met de roetmeting...
sterker nog, waarschijnlijk is het zelfs beter dan voor het chippen.
heb je een gechipte ECU of heb je er een powerbox inzitten ??
mijn eerste JTD was gechipt door Tunex ( de eerste paar dagen was er wat meer roet vorming, maar dat ging er dus uit )
heb wel de EGR destijds afgedopt, wellicht dat dat ook voor een verbetering zorgt .
mijn tweede JTD is gechipt door Squadra overigens
overigens weet je zeker dat in jouw sleutel geen "startonderbreker" zit ???
Chippie?, alleen bij de borrel [url=http://imageshack.us][img]http://img295.imageshack.us/img295/3355/...[/img][/url]
Zeker weten van de startonderbreker doe ik niet!!Zal ik eens even controleren,zit wel een later ingebouwd alarmsysteem op,waarbij je als je te lang wacht op de knop van de sleutelhanger moet drukken om te kunnen starten.Zit volgens mij niet in de sleutel.Maar de zaak die hem vorig jaar liet keuren zei "dat ze er tijdelijk een andere computer aangehangen hadden"Ik neem aan een met originele chip.De auto is overgens door madeno getuned en heeft volgens opgave 191PK.Iemand met goede raad mischien?
17 jaar
laat m weer bij dat bedrijf keuren
die toveren met een andere computer???????????????
had je volgens de opgave dat aantal Pk's of is hij op een vermogensbank geweest ?
17 jaar
[quote=paulkelder]Chippie?, alleen bij de borrel [url=http://imageshack.us][url]http://img295.imageshack.us/img295/3355/...[/url][/url][/quote]
flauw hoor
hij heeft een serieus probleem
met en andere computer wel door de roet meting komen wijst er op dat je computer dus defect is
of je chippie is niet vers meer en heeft een probleem
dat moet dat chip bedrijf dan wel even voor je oplossen
[quote=Aprilia]Zeker weten van de startonderbreker doe ik niet!!Zal ik eens even controleren,zit wel een later ingebouwd alarmsysteem op,waarbij je als je te lang wacht op de knop van de sleutelhanger moet drukken om te kunnen starten.Zit volgens mij niet in de sleutel.Maar de zaak die hem vorig jaar liet keuren zei "dat ze er tijdelijk een andere computer aangehangen hadden"Ik neem aan een met originele chip.De auto is overgens door madeno getuned en heeft volgens opgave 191PK.Iemand met goede raad mischien?[/quote]
standaard hebben die 2.4 JTD's 136 PK.....dan zou 191 PK best kunnen..maar normaal maakt dat met keuren / roetmeting niets uit.
probleem ligt wellicht ergens anders ??
ik zou zeggen, surf eens naar www.alfaromeo156club.nl meld je gratis aan voor het forum en stel daar ook eens deze vraag...wie weet kan iemand je wel "even" helpen met een ECU ! ?
Nou ik denk dat juist door de tuning van Madeno de roetwaarde aan de hoge kant is.
Dit heb je als je extreem tuned en dat is bij de vorige eigenaar gebeurd.
De aangegeven waarden zijn gemeten op een vermogenstestbank,waarbij 15% aandrijfverlies wordt bijgeteld.
Hierbij kwamen ze aan 191pk en 412Nm koppel!!
17 jaar
Ah die 191 pk is dus aan de krukas gemeten... Dat klopt wel behoorlijk.
Roeten kan ook door het altijd vrij rustig rijden komen, dus even wat stevig doorgassen brand meestal een hoop roet weg. Ook het afdoppen van de EGR kan helpen evenals het verwijderen van je katalysator.
Als je deze problemen blijft houden zou ik eens informeren bij Madeno of ze er niet wat aan kunnen doen. Je vorige eigenaar heeft veel geld betaald daar dus daar mag je ook wat van verwachten. Anders zou je eens kunnen informeren bij http://www.squadra-tuning.com. Dit is dé tuner op Alfa gebied en zeer goed op de hoogte van de software.
Denk dat killer het bij het juiste eind heeft. Misschien eens wat injectorcleaner erin gooien (voor diesels!). Heb zelf ook erg goede ervaringen met Squadratuning; mijn TS werd juist zuiniger! 191pk klink mij als wat veel in de oren..Maar goed, ze weten wél wat ze doen bij Madeno, dus daar ligt het niet aan denk ik.
17 jaar
Eens, Madeno is niet zo maar een tuner, maar ze rekenen wel wat makkelijk met de PK's. Als je die 15% eraf haalt kom je op 163PK uit da's wel redelijk netjes...
Ik zou gewoon eens rustig je auto warmrijden en dan even stuk goed schoonbranden om mee te beginnen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar