heb het volgende probleem, als ik mijn 145 start als de motor koud is loopt hij soms ff op 2 3 cilinders en houd daarna in , als de koelvloeistof een graad of 80 is loopt hij weer helemaal perfect en heb nergens meer last van ??? nou zijn de koelwatersensor lambdasonde al vv en de lmm al omgeruild met een andere maar kan nog niet vinden wat het is ?? het stationair toerental wankelt soms ook en heb ook al de stappen motor al vv en het gasklephuis schoongemaakt wie heeft dot eens vaker meegemaakt
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb wel eens problemen gehad bij een 2.0 van een 155. dat zat in het onstekingsmodule. deze bleef ook warm niet lekker lopen.
volgens mij die motor heeft 2 koelwatertemperatuur sensoren, 1 voor de ECU en een voor de meter en lampje,controlier of de juiste is vervangen.
Schoonmaken van de stappenmotor helpt alleen als er vuil erin zit , maar als er een van de spoelen blijft hangen dan heb je met schoonspuiten niet veel aan.
bij draaiende motor trek de stekker los, er moet een duidelijk verschil in toeren zijn, ongeveer 250-350 toeren hoger, is dat niet het geval dan die stationairregelklep vervangen.
je kan ook natuurlijk de spoelen daarvan doormeten maar weet even de gegevens niet uit mijn hoofd
18 jaar
hee nick heb de stappenmotor ook al vv daar schoot ik ook niks mee op, ga maar eens verder zoeken, ik heb ook ergens gehoord dat van sommige types de software niet goed is ??? wie kan me dat zeggen
alvast bedankt
Weet niet veel van foutieve software,maar als je de ECU reset (accupolen 15-20 min. los) en daarna de storing direkt weer merkbaar is dan zijn de software zelf ok , Komt de storing later pas in b.v na een half uur of een aantal km`s, dan is er iets met de software an de hand.
Wel de ecu uitgelezen? geeft niet alles aan maar je krijgt vaak een indicatie.
Ontstekings/inspuitingsrelais en contacten daarvan controleren.
Ook handig om te weten is dat soms de ecu eidtrappen voor een bepaalde actuator moeten wel "wakkergeschud" worden... b.v had een keer een defecte stappenmotor vervangen maar was nogsteeds niet goed,maar na een paar keer met draaiende motor de stekker in/uit kwam het wel goed.
18 jaar
Hee Vincent,
Ik heb vaak meegemaakt dat de plunjer van je nokkenasverstelling blijft hangen. De nokkenas blijft dan vervroegt staan..... hoger in de toeren loopt hij dan wel goed. Als de motor warm is is het meestal over. Kun je vrij eenvoudig controleren: schroef ff de actuator van je nokkenasverstelling eraf (zit naast injector 1) en druk met een schroevedraaier de plunjer zachtjes naar beneden en laat hem weer terug komen. Dit moet heel soepel gaan zonder dat hij blijft hangen. Als hij wel haakt of blijft hangen is dit het probleem.
Succes!
oke peter ga ik ff proberen bedankt !!!!!!!!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 145 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar