Van een 1.6ts fase2, naar en omgebouwde 1.8 fase 2.
Auto geheel opgebouwd, maar start niet. Tig keer uit elkaar gehaald, maar probleem is niet duidelijk. Motor start
niet, het is dood. Alle aardepunten gecontroleerd. 1xbobinerails, 1x inlaatspruitstuk, 1x gasklep.
Toen hebben we de startmotor losgehaald en vervangen door mijn 1.6fase 2 variant. Weer niks, dood.
STARTMOTOR gewisseld. Probleem, ook met de nieuwe startmotor vd 1.6(f2) blijft. Dood.
Hieronder de stappen:
1. Alle kabels los van de startmotor en dynamo.
2. Op contact gezet en alle lampjes branden voor het eerst goed en gaan uit.
3. Startmotor en dynamo aangesloten en gezeik met lampjes knipperen is er weer
Ook brandt nu zo half half het codesleutel inclusief lampje, olielampje en meer
knipperen....
4. Alles weer zoals het behoort aangesloten, zelfde geneuzel.
5. Alles weer losgehaald, kunnen de experts mij vertellen of de dynamo en
startmotor is goed is aangesloten?
*
Heel boekwerk doorgenomen, maar ik sta nog 10 minuten van een gigantische
woede aanval af........
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de massa goed terug aangesloten?
precies de zelfde vraag wilde ik ook stellen,
evt. met een startkabel even een massa maken tussen accu en motorblok !
zelfs met correct aangesloten massa punten kan er een slechte massa zijn !
Hoi Jeroen, hoi Roger,
Ik heb alle massakabels goed terug aangesloten, namelijk; 1 op bobinerails, 1 op gasklep en 1 op inlaatspruitstuk.
Probleem:
Als ik de 2 bosch stekkers aansluit op gasklep, gaan alle lampjes steigeren. Laat ik die twee los, is alles rustig.
Startmotor:
We hebben de startmotor van de 1.8 getest door de accu los te halen en met twee kabels, + en zowel -, op de bouten
gehouden. Totaal geen beweging of geluid. Accu was vol. De 1.6 startmotor, zelfde gedaan, geen gehoor. Lijkt me sterk
dat beiden kapot zijn.
Wat betreft, meten = weten:
Hieronder. Op het rode heb ik de plus gehouden, op geel de min. 11.5/11.6 volt. Dit zonder sleutel omdraaien.
Als ik de sleutel wel op contact zet, dan blijft er 6.5/6.7 volt over, sleutel dus omgedraaid... vreemd toch??
Mijn relaisbakkie is super schoon. Geen roest en geen vuil.
Na 13uur en 20 minuten klussen aan die (*^#_@-auto...... Vind ik het genoeg geweest. ECU heeft veilig in de auto
gelegen in de tijd dat ze eraf was... Even terug naar de basics:
1. Startmotor:
Kabels zijn correct aangesloten. Startmotor heb ik vervangen door 1.6TS exemplaar.
Biedt geen uitkomst. Hard duwen en koppeling omhoog laten schieten heeft geen zin
of we hebben niet hard genoeg geduwd.. Lippen verzegeld
Bij doormeten, zonder sleutel op contact, 11,6 / 11,7 volt.
Bij doormeter, met sleutel op contact-stand, 6,4, / 6,5 volt.
2. Aardepunten/massa, zoals ik ze noem ;-) :
Aardepunt bobinerail is bevestigd. Aardepunt inlaatsprst is bevestigd. Aardepunt gasklep ok.
3. Lampjes knipperen en doen raar, zie filmpjes:
Als ik op de gasklep de 2 Bosch schakelaren erin klik gaat de toerenteller slaan en
branden er allerlei lampjes die vervolgens knipperen. Haal ik die 2 schakelaren eruit
en zet ik hem dan op contact, is alles zoals het hoort, volgens de lampjes. Dan is ook
de toerenteller rustig.
Filmpjes, youtube, kopieer link even in je adresbalk:
Filmpje 1:
http://www.youtube.com/watch?v=ucqlbAmE-...
Filmpje 2:
http://www.youtube.com/watch?v=WUDXc6RVD...
(ik zet op contact, start dan en draai sleutel eruit)
Voor de rest; sla mij maar dood! Heb met 2 man heel internet afgezocht, complete boeken bekeken.
14 jaar
het is sowieso vreemd dat de stekkers op de gasklep voor problemen zorgen...
ofschoon ik mij afvraag of de ECU wel direkt nodig is om de startmotor rond te krijgen...
even heel stomme vraag, je hebt het over een ECU van een 1.6 voor op deze motor,
je schrijft ook dat Stephan van Squadra deze wel zal aanpassen....
maar heb je niet de originele ECU van de 1.8 ?
wat je ook eens kunt doen, iets was ik zelf ervaren heb, is het controleren van de stekkers aan de ECU,
bij een fiat had ik met het insteken van de stekker één pennetje blijkbaar scheef gedrukt waardoor er ook
iets niet lekker ging...
uitlezen van de ECU lukt ook niet ?
fiatecuscan ( dacht ik ) werkt ook op de oudere type motoren, is / was gratis te downloaden..
in ieder geval succes...
grt
Roger
hee Roger,
Je geloofd het of niet... Maar jouw tip was de gouden.
Ik had een extra kabeltje aangesloten van de accu (minpool) naar het motorblok
en de motor wilt starten (grr grr van de startmotor). Helaas is de accu, ver leeg,
dus zal ik morgen verder moeten.
De vaste kabel is defect of werkt niet meer naar behoren. Pfff, na 2,5 maand werk
eindelijk....... Thanks!
14 jaar
mooi....toch een keer iets zinnigs geroepen
Normaal moet er nog ergens een masakabel op je versnellingsbak zitten.
Dat werd op het 156 forum idd ook al aangedragen..
het is nu wel duidelijk dat het idd ergens bij de Massa punten gezocht moet worden
Uhm, de auto doet nu ook startpogingen zonder de massa kabel :S:S
Maaaaaaaaaaaaaaaar:
Hij wilt nog steeds niet niet starten! :'( >:( (zie youtube filmpje)
Als we de benzineleiding lostrekken, dan komt er geen benzine meer, tank zit halvol
nu. Eergisteren deed de benzineleiding wel genoeg benzine toevoeren die ik tijdens de
test opgevangen heb in een colafles.
[url=http://www.youtube.com/watch?v=PuyeFmA-Y...]Alfa[/url]
We hebben de auto ook aangeduwd, geen resultaat.
14 jaar
Controleer de schoksensor ...
die schakeld de brandstoftoevoer na een "aanrijding"...
dat ding zit als het goed is onder de bestuurderstoel.
ding spring omhoog als die bekrachtigd wordt.
Schoksensor onder stoel, geen reactie.
De zekeringen zijn allemaal in orde, het was een werkje maar allemaal nagekeken.
Ik ga bij het reservewiel kijken:
Ik heb de benzineleiding los gehaald (zit aan rechterkant van dat ronde pompje).
Daarna de auto gestart.
Maar ook bij de pomp zelf komt er geen benzine uit. Conclusie, pomp kapot denk
ik. We hebben wellicht iets teveel gestart of geluisterd. Maar kan de pomp daar
van kapot gaan, wel toevallig zo.
Heb net de stroomkabel naar dat ronde witte ding doorgemeten. Als ik de sleutel op contact zet, dan meet ik 8,2/8,4 volt.
Blijkbaar is echt de pomp kapot
Volgens alfisten informatie, zou de stroom 12volt moeten zijn, maar ik heb maar 8,2/8,4volt. Heb het met de accu van
mijn broertje zijn Ford Fiesta geprobeerd. 44 Ampère. Wellicht dat het daardoor geen 12 volt is?
14 jaar
haal de pomp er even uit en test hem rechtstreeks op de accu, dan weet je het zeker.
het is wel vreemd dat je maar max 8,4 volt meet op de kabel...
weet je welke de plus is ? zo ja neem die als meetpunt en dan de min aan het chassis...
in principe zou er gewoon 12 volt op moeten staan...
Hee Roger,
Mijn relaiskastje was gaar, daarom die vreemde voltages. Vandaag nieuwe accu en relais met 1 kabel omgeleid, zodat er constante stroom op zit.
Gisteren sloeg deze aan op de accu van mijn broertje, vandaag een nieuw verhaal...
Probleem op dit moment:
1. Nieuwe accu.
2. Sleutel erin en hij start niet meer?? huh?
3. Sleutelcode en injectielampje blijven continue branden
4. Blijkbaar volgens het boekje storing en moet naar dealer
Ik zie dat jij in Echt woont, heb jij misschien tijd om jouw deskundig oog over mijn Alfa te laten rollen?
14 jaar
[quote=Alfa_MiTO]Hee Roger,
Mijn relaiskastje was gaar, daarom die vreemde voltages. Vandaag nieuwe accu en relais met 1 kabel omgeleid, zodat er constante stroom op zit.
Gisteren sloeg deze aan op de accu van mijn broertje, vandaag een nieuw verhaal...
Probleem op dit moment:
1. Nieuwe accu.
2. Sleutel erin en hij start niet meer?? huh?
3. Sleutelcode en injectielampje blijven continue branden
4. Blijkbaar volgens het boekje storing en moet naar dealer
Ik zie dat jij in Echt woont, heb jij misschien tijd om jouw deskundig oog over mijn Alfa te laten rollen?[/quote]
\
Ik woon in Echt idd...maar meer als Theoretisch gezwets heb ik ook eigenlijk niet.
ik stuur je even via het 156 forum een PB
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 145 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar