close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Alfa Romeo 146: ontsteking 2.0 16V Twin Spark

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 TS 16V 150pk

Soms heb ik het idee dat de motor van mijn 146 2.0 Twin Spark 16V stationair niet lekker op vier cilinders loopt. Er is geen probleem bij hogere belasting of hogere toerentallen, maar toch. Nu schijnt je de bobines te kunnen testen door de motor te laten lopen en dan één voor één de bougiekabels los te trekken waardoor het mengsel alleen door de secundaire bougie ontstoken wordt. Kan iemand me precies vertellen hoe dit moet en wat de conclusie dan is? Is het schadelijk voor de katalysator om deze test te doen? Alvast bedankt.

Geplaatst door

pprote (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk water in de bougie-galerij in de kop. Even de 4 inbusschroeven eruit en kijken, misschien veel geregend of de boel afgespoten? Ook kabels willen wel doorslaan, bobines heb ik nog nooit vernieuwd bij deze.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Als je de kabels lostrekt 1 voor 1 hoor en zie je vanzelf of er goed gevonkt wordt. Als er een slechte vonk is hóeft dat uiteraard nog niet aan de bobine te liggen. Kan ook kabel zijn, ontstekingsmodule of bougie. Zorg wel dat je ze lostrekt met goed geisoleerd gereedschap, er staat HEEL veel stroom op. Je kunt ook de bobine bekijken aan de onderkant op haarscheurtjes. Ook kun je in het donker kijken naar overslaande vonken.

yana 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 146 of stel zelf een nieuwe vraag.