HET VOLGENDE PROBLEEM DOET ZICH VOOR ALS TIJDENS HET RIJDEN HET STORINGSDIAGNOSE LAMPJE GAAT BRANDEN IS HET VERMOGEN WEG, MAAR NAAR EEN AANTAL KM GAAT HET LAMPJE WEER UIT EN IS HET VERMOGEN WEER TERUG , 1X EEN FOUTCODE GEHAD (TURBODRUK REGELING ) AUTO HEEFT 50000 KM GEREDEN
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
we hebben de DRUKSENSOR IN HET SPRUITSTUK vervangen deze waarde week af van de meetwaarde in ÁUTODATA , kwam ook enigzins overeen met de voorgaande foutcode ( PO236), MAAR NA EEN AANTAL DAGEN RIJDEN MET AUTO KOMT DE ZELFDE FOUT CODE TERUG !! PO236 (TURBODRUK REGELING) NU ZIT ER EEN MAGNEETKLEP UITLAATGAS RECIRULATIE OP DIE OOK EEN ANDERE WEERSTAND HEEFT ( 17 OHM ) ALS WAT HIJ ZOU MOETEN ZIJN VOLGENS AUTODATA ( 5,5 OHM ) , WIE WEET WELKE WAARDE JUIST ZIJN ??
bij de 166 wil het wel eens voorkomen dat de verstelbare schoepen van de turbo vast gaan zitten of aan lopen
zodat de electronica hierop reageerd om overlading te voorkomen
,haal de verbinding bij de wastegate los on zet druk met een luchtspuit of pompje op deze leiding kijk of de wastegate voldoende beweegd
21 jaar
Heb je nog een oplossing/antwoord voor dit probleem gevonden? We zijn benieuwd!
We hebben het klepje van uitl.gas.circulatie vervangen en het probleem was hierbij opgelost . Dit wil zeggen storingslampje gaat niet meet branden, Maar volgens klant heeft de auto wel minder vermogen als voorheen !! (wel acceptabel) Tot een paar weken terug het "extra"vermogen van zelf is terug gekomen .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 166 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar