close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Alfa Romeo 156: Stuurbekrachting valt weg bij ontkoppelen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 TS

Hallo,

Ik heb een probleem met de stuurbekrachtiging van mijn Alfa 156 SW.
Tijdens het rijden werkt de stuurbekrachtiging naar behoren. Op het moment dat ik afrem en ontkoppel om bv. in te parkeren valt de stuurbekrachtiging weg en kan ik het stuur met moeite draaien. Zodra ik het koppelingspedaal weer op laat komen en gas geef werkt de stuurbekrachtiging weer.
Het wegvallen van de stuurbekrachtiging is erg lastig bij fileparkeren. Om de auto goed in te parkeren rijd ik dan langzaam achteruit en trap ik af en toe het koppelingspedaal in om de auto uit te laten rollen, maar de stuurbekrachtiging werkt dan vervolgens niet.

Wat zou de oorzaak van het probleem kunnen zijn en hoe is dit op te lossen?

Geplaatst door

dragonmaster (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hey Dragonmaster,

Ik heb pas zoiet zoiets gelezen hier en dat had te maken met een afsteling van de toeren van de motor of zoiets dergelijks , preciese details weet ik niet meer .
maar een soortgelijk onderwerp staat ergens in een topic..

gr Jaap A

Jaap A 0

12 jaar

Hoi Jaap,

Vandaag geprobeerd als de auto stil staat en inderdaad de stuurbekrachtiging werkt niet bij stationair toerental. Hij begint onder ca. 1200 toeren zwaar te sturen en bij stationair toerental van ca. 900 toeren is de stuur bekrachtiging helemaal weg.
Het heeft dus niet met het ontkoppelen te maken maar met het toerental.

Ik open een nieuw topic omdat het dus een ander probleem betreft dan ik in de kop heb beschreven.

Wie weet wat de oorzaak is?

mvg,

Dave

dragonmaster 0

12 jaar

Goede morgen Dave,

Inderdaad misschien een goede optie om een nieuwe topic te openen, neem aan dat het een stuurbekrachtiging is met een pomp en niet electrich? wel naar de vloeistof hoeveelheid gekeken en naar de snaar spanning? Want uiteindelijk zou de bekrachtiging ook bij lagere toeren moeten werken he, zou niet nodig moeten zijn je toeren op te voeren tot boven de 1200 om even te kunnen parkeren toch? maar mogelijk weet iemand hier wel de juiste oplossing, succes en ik volg de voortgang.
Gr Jaap A

Jaap A 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.