Algemeen: 207 1.4 vti water in middelste stekker ECU

na een aantal storingscodes P0053 P0132 P0325 en P0328 en slecht lopen van de motor uiteindelijk water in de middelste stekker van de bosch 0 261 201 505 gevonden. De vloeistof proeft niet naar koelvloeistof. in onderstaand topic van 12 jaar geleden gaat het volgens mij over het zelfde. Wat kan de oorzaak zijn van water in deze stekker.
Alvast bedank voor het meedenken.
-------------------------------------------------
https://problemcar.nl/topic/peugeot/fout...

Na veel zoeken en vloeken heb ik het euvel gevonden. Er lag een klein plasje water in de stekker van de injectiecomputer onder de kap van de accu. Hoe het er komt geen idee maar het maakt hele rare storingen. Had het droog gemaakt en de auto liep gelijk een stuk beter.

Bedankt weer voor het meedenken allemaal.

Vr gr Joris

Schol12

Geplaatst door Schol12 (0) , lid sinds 2 maanden geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kaleido 1 (1630) PRO, 2 maanden geleden

Geen ruitensproeiervloeistof , slangetje lek

Schol12 (0), 2 maanden geleden

Kaleido bedankt, er is een kans dat je reactie mij wel in de juiste richting gebracht hebt, het slangetje lekt niet, maar de sproeiertje wat door de motorkap gaat zat enigszins los er werd schuin getrokken door het slangetje, hierdoor is de sneeuw en ijzel van de laatste dagen richting de accu op / in de stekker kunnen lopen. vooralsnog het sproeiertje met kit op de motorkap vast gezet.

Rest nog de storing die wel te wissen is maar er direct weer terug in komt.
P0328 pending,Knock Sensor 1 Circuit High Input (Bank 1 of enkele sensor) ik weet niet of deze er al langer inzit.
Verder lijkt de afstandsbediening niet meer te werken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.