Peugeot 207: Foutcodes p0132 en p0138

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 8v

Hallo

Ik heb hier een 207 staan met een hardnekkige storing. Tijdens het starten van de motor komen er 2 fouten in het systeem de P0132 en de P0138 met de bijbehorende tekst bank 1 sensor 1 signaal te groot (p0132) bank 1 sensor 2 signaal te groot (p0138). Ik heb het spruitstuk al nieuwe pakkingen gegeven maar geen resultaat zit ook een nieuwe bobine in. Het vreemde is dat de storing er na het wissen direct terug komt als je de auto weer start. Auto loopt verder als een zonnetje 4 gas is ook goed. Hebben jullie misschien een idee?

Vr gr Joris

Autoservice van Went

Geplaatst door Autoservice van Went (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 12 jaar geleden

Als de auto loopt en je wist het foutgeheugen komen de fouten er dan ook weer in?
Oiram

peugeottechnieker (0) PRO, 12 jaar geleden

Deze storingen betekenen dat de signaaldraden van de sondes een te hoge spanning genereren. Dit kan veroorzaakt worden doordat de voeding(+12 volt) van de lambdasensors tegen de signalendraden ligt. Meet het signaal eens van de sondes ,dit mag niet boven de 1 volt komen.

Autoservice van Went (0) PRO, 12 jaar geleden

Beide sensoren komen de 1 volt uit tijdens de koude start als de foutcode aanwezig is pendelt de 1e niet meer. Ik heb inmiddels de spruitstuk pakkingen vervangen die waren ook lek maar heeft nog geen gewenst resultaat. Er is nu een probleem bij de auto stotterd nu regelmatig en houdt dusdanig veel in dat je m moet afzetten en dan pas verder kan rijden de foutcodes p0300 en p1336 zijn er ook bij gekomen als je ze wist komen ze warm niet gelijk terug koud wel.

Autoservice van Went (0) PRO, 12 jaar geleden

Na veel zoeken en vloeken heb ik het euvel gevonden. Er lag een klein plasje water in de stekker van de injectiecomputer onder de kap van de accu. Hoe het er komt geen idee maar het maakt hele rare storingen. Had het droog gemaakt en de auto liep gelijk een stuk beter.

Bedant weer voor het meedenken allemaal.

Vr gr Joris

peugeottechnieker (0) PRO, 12 jaar geleden

Weet je zeker dat het geen koelvloeistof was ?

Autoservice van Went (0) PRO, 12 jaar geleden

Ja heb er nog even aan geroken maar was reukloos.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.