close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 207: Foutcodes p0132 en p0138

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 8v

Hallo

Ik heb hier een 207 staan met een hardnekkige storing. Tijdens het starten van de motor komen er 2 fouten in het systeem de P0132 en de P0138 met de bijbehorende tekst bank 1 sensor 1 signaal te groot (p0132) bank 1 sensor 2 signaal te groot (p0138). Ik heb het spruitstuk al nieuwe pakkingen gegeven maar geen resultaat zit ook een nieuwe bobine in. Het vreemde is dat de storing er na het wissen direct terug komt als je de auto weer start. Auto loopt verder als een zonnetje 4 gas is ook goed. Hebben jullie misschien een idee?

Vr gr Joris

Geplaatst door

Autoservice van Went (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de auto loopt en je wist het foutgeheugen komen de fouten er dan ook weer in?
Oiram

Deze storingen betekenen dat de signaaldraden van de sondes een te hoge spanning genereren. Dit kan veroorzaakt worden doordat de voeding(+12 volt) van de lambdasensors tegen de signalendraden ligt. Meet het signaal eens van de sondes ,dit mag niet boven de 1 volt komen.

Beide sensoren komen de 1 volt uit tijdens de koude start als de foutcode aanwezig is pendelt de 1e niet meer. Ik heb inmiddels de spruitstuk pakkingen vervangen die waren ook lek maar heeft nog geen gewenst resultaat. Er is nu een probleem bij de auto stotterd nu regelmatig en houdt dusdanig veel in dat je m moet afzetten en dan pas verder kan rijden de foutcodes p0300 en p1336 zijn er ook bij gekomen als je ze wist komen ze warm niet gelijk terug koud wel.

Na veel zoeken en vloeken heb ik het euvel gevonden. Er lag een klein plasje water in de stekker van de injectiecomputer onder de kap van de accu. Hoe het er komt geen idee maar het maakt hele rare storingen. Had het droog gemaakt en de auto liep gelijk een stuk beter.

Bedant weer voor het meedenken allemaal.

Vr gr Joris

Weet je zeker dat het geen koelvloeistof was ?

Ja heb er nog even aan geroken maar was reukloos.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.