auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 207 CC: Slechte koude start 207CC

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 VtI

Hallo Forumleden.
Het probleem met mijn 207cc:
Wanneer de motor ongeveer 6 tot 8 uur niet gelopen heeft start deze niet in 1 keer. De motor slaat aan en meteen weer af. Bij een tweede keer starten loopt deze onregelmatig, wanneer ik voldoende gas geeft om normaal weg te rijden gaat dit hortend en stotend. Geef ik ik echter flink gas dan kan ik (met 3000rpm) wel weg rijden. Het probleem is na ongeveer 100 meter rijden verdwenen.

Tijdens het rijden (met koude of warme motor) is er geen probleem.

Wat is gedaan:bougies vervangen, luchtfilter vervangen. Ander merk/type benzine (euro 95/euro 98). Injector reinger in tank.
Wanneer ik de bestuurdersportier open, hoor ik de brandstofpomp draaien. Wanneer ik de motor niet start maar meerdere keren contact maak en verbreek (om de brandstof wellicht beter bij de injectoren te krijgen) levert dit geen verbetering op.Uitlezen van de auto levert niets op (geen opgeslagen meldingen)

Koelwater en olie temperatuur meter geven tijdens het rijden normale waardes aan.

Nieuwe invals hoeken van forumleden worden zeer op prijs gesteld ;)

Alvast bedankt

Geplaatst door

@ddi@ (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als hier een motor in zit met ketting dan breng de auto naar de dealer toe een dag voor reparaite
volgende dag kunnen ze hem binnen douwn en herprogrammeren en intialiseren
voor intialiseren moet de motor kouder dan 30graden zijn
als dit gebeurt is ben je van het probleem af

afgelopen winter nog een paar gehad met dit probleem
na herporgrammeren en intialiseren is het probleem verdwenen

100% mee eens dit zeker eerst proberen.

harry4203 3120
badge vip badge

13 jaar

lekkende temperatuur sensor?

voetbalgek 0
badge

13 jaar

lekkende temperatuursensor geeft deze klacht niet
deze komen wel een keer aan de buurt maar is meer uitwenidge lekkage dan inwendig
enige klacht is dat de temperatuurmeter in het rood staat met een volle kvs tank of een lege

wel als daardoor koelwater in de motor ecu komt.
door het koelwater kan je de gekste storing krijgen met of zonder storingscode's.
wat ik als eerste zou doen (ook tegen het beschadigen van de ecu door het koelwater) is de stekker van de temperatuur sensor er afhalen en kijke of daar water in staat.
Ook zou je in de stekkers van de ecu kunnen bekijke op koelwater. Dacht dat het de middelste of laaste stekker was.
als dit het geval is sensor vernieuwe en de rest goed schoon/droog maken. 9 van de 10 keer is dit voldoende anders word het een kabelboom en ecu.
mocht er geen koelwater in de stekkers aanwezig zijn dan ecu herprogrammeren en intialliseren

voetbalgek 0
badge

13 jaar

Een lekkende temperatuursensor kan dit zeker wel veroorzaken, pas ook nog 1 gehad met precies deze klacht. In meting gegevens stond de (lekkende sensor) op 80 graden bij koude motor waardoor mengsel te arm en een slecht startende hortende/stotterende motor de eerste 100 motor tot gevolg. Verder advies van voetbalgek opvolgen.

hij heeft hem uitgelezen en geen storingen gezien
dus de kans is 0.1% dat er kvs in de computer zit
is mogelijk maar geeft geen storing van wat voor rede dan ook
vloeistoffen staan nog goed zegt hij zelf en temperaturen zijn ook goed

daaruit haal ik niet uit dat er een probleem kan zijn met koelvloeistofsensor
als hij inwendig lek is geeft de auto altijd temperatuur in het rood aan
uitwendig ook maar dan moet de koelvloeistof ook ver weg zijn

@ hierboven
90% van de tijd geeft hij totaal verkeerde temperaturen aan
zoals -48graden terwijl het 25graden is, hierop geeft hij storing en zal dit vervangen moeten worden
heb nog niet meegemaakt dat hij teveel aan geeft ten alle tijden bij mij te laag temperatuur, hierdoor zegt de motor ebe dat hij een tijd heeft stilgestaan dus buiten en motortemperatuur moet gelijk zijn (in theorie)
hij ziet dat het buiten 25is en motor -48 hierop zal hij dus al storing geven
in jouw geval dus niet

dan komen we op gezamelijke advies van
- storing uitlezen
- kvs sensor controleren op uitwendige en inwendige lekkage
- bij inwendige lekkage controleer de stekkers van de motor ebe (moet in power latch staan dus sleutel uit contact en 5 minuten wachten)
- als alles goed is dan herprogrammeren en intialiseren (motor moet kouder dan 30graden zijn)

op zaak doe ik dit ook meer eerste 3 punten neem ik aan dat dit al gedaan is,
we hebben zelfs gehad dat alleen intialiseren al genoeg was, dit ivm toen laatste software opstond

Nou Heren (dit is een aanname ;)

Ik vind het een briljante invalshoek (Truckowner) ik had er niet bij stil gestaan dat de auto TWEE mogelijkheden heeft om de tempratuur vast te stellen (buiten temperatuur op dashbord) EN gemeten waarde van de tempratuursensor in de radiator. Zoals ik het lees, controlleert de ECU de delta tussen deze waardes. Deze delta T is er dus niet (anders had ik een foutmeldingen kunnen uitlezen)
Mijn voorlopige conclusie: herprogrammeren bij koude motor.
Ik laat jullie de uitkomst weten, volgende week een afpsraak gemaakt. Vast heel erg bedankt voor het meedenken!!

@ddi@ 0

13 jaar

Even met een nieuwe gebruikersnaam.

De 207 is eergisteren naar Auto Dekker in Spijkenisse geweest.
Heb de mogelijke oplossing aan de monteur verteld, er waren problemen met de internet verbinding dus de software update ging even niet door.
Het was Idd de koelwater tempratuursensor. Ondanks dat de monteur er best wel een flinke tijd mee bezig is geweest, werd er een half uurtje werkplaatstarief in rekening gebracht :)
Sensor is vervangen en de auto rijd weer al vanouds (erg fijn dus)

Iedereen bedankt voor het meedenken!

groet
Edwin

Edwin1111 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.