Heb ik recht op een nieuwe auto van Peugeot na het zoveelste probleem tijdens mijn garantie?
Binnen hoeveel tijd is Peugeot verplicht te reageren op een aangetekende brief?
En wat zijn de mogelijke oplossingen?
Hieronder vind je een brief die ik denk te versturen naar Peugeot waarin de problemen beschreven staan.
Ik woon in Belgie dus denk dat Peugeot België - Luxemburg, Rue de l'Industrie 22, B-1400 Nijvel het juiste adres waar ik met deze brief terecht kan of naar welk adres stuur ik dit het beste?
Brief:
Geache,
In januari 2010 heb ik op het autosalon van Brussel een Peugeot 207 cc 1.6 benzine 150 pk besteld.
- Bij afhaling van de auto in maart 2010 was er al een kleine kras in de deur, spijtig bij een nieuwe wagen maar gelukkig kon men dit wegpolieren.
- Nadat deze kras was weggepolierd rijd ik er mee naar huis en hoor ik een tikkend geluid in de deur. Binnenin het deurpaneel was er een klipje losgekomen.
- In december 2010 kreeg ik problemen met vermogenverlies en een piepend geluid ergens onder de motorkap plus de melding emissie storing. Het enige wat de Peugeot garage gedaan heeft is een herprogrammatie van het motormanagement. Het probleem was tijdelijk opgelost.
- In maart 2011 kwam dit probleem spijtig genoeg terug. Gebeld naar de garage en ik mocht de auto tot daar brengen. Af en toe sprong het vermogen weer aan, levensgevaarlijk als dit in een bocht gebeurd! Terug een herprogrammatie en deze keer ook de bougies vervangen.
Ik heb toen gevraagd of ze de auto eens volledig wouden nakijken voor zeker te zijn dat alle problemen nu toch wel opgelost waren. Het antwoord op die vraag was dat ze hun aan het stappenplan van Peugeot moeten houden.
- Twee weken later was dit probleem helaas terug. Vermogenverlies, motor soms hevig schudden, piepend geluid onder de motorkap, klepje van dakhemel rechtsboven losgekomen, zwarte klep in de koffer losgekomen ter hoogte van het koffernet. Toen is de Dynamoriem vervangen, klepje van dakhemel vastgeplakt, luchtdruksonde vervangen. Maar men probleem met de trillende moter was nog steeds niet opgelost! Sterker nog, bij thuiskomst zag ik dat de bovenste vijzen niet eens vastgedraaid waren maar er nog los op lagen. En de buis van de turbo was er gewoon los opgestoken. Hoe kan dit gebeuren? Onverantwoord!
- In mei 2011 heb ik deze auto binnengedaan in de Peugeot garage te Aalst omdat de motor op sommige momenten zo hevig trilde dat het gewoon niet meer normaal kan zijn. En heb toen ook gevraagd om de boite eens na te kijken omdat de auto bij sportief rijgedrag moeilijk van eerste naar tweede schakeld. Het antwoord daarop was dat deze auto niet gemaakt is om snel met de kunnen schakelen want dat de boite dat niet aankan, en het trillen van de moter hebben ze niet ondervonden. Wel hebben ze een censor van de nokkenas vervangen.
- In juni 2011 ben ik op onderhoud geweest terug bij Peugeot garage en het nog eens gezegd dat de motor soms trilt, soms een beetje, soms hevig. En dat de motor smorgens de eerste tien seconden een krakend lawaai maakt. Er is toen een Lambdasonde van de katalysator vervangen.
- Op 30 augustus heb ik de auto opnieuw binnen gedaan bijXXXXXXX en gevraagd om nog eens te kijken naar het schudden/kloppen van de motor, moeilijk schakelen (soms kraken) naar tweede. Ze wouden de auto eerst niet aannemen want ze moesten het kunnen blijven verantwoorden aan Peugeot en dat de dingen die ik voel en hoor wel normaal zijn. Uiteindelijk hebben ze de auto toch aangenomen en konden ze ook een vervangwagen meegeven. Ik heb toen ook vermeld om eens naar de passagiers zetelverwarming te kijken omdat deze niet meer volledig warm wordt. Op 3 september ben ik de auto terug gaan ophalen en was uiteindelijk volgens hen alles normaal met deze auto, de zetelverwarming was wel niet hersteld want daarvoor hadden ze geen tijd gehad, en ik moest dat nog eens vermelden tijdens men volgend onderhoud.
- Op 5 september had ik een afspraak met iemand die interesse had om deze peugeot 207 cc over te kopen voor een prijs waar ik kon met leven, jammer van die enkele duizende euros verlies en dat je een auto die nog steeds in garantie is moet wegdoen omwille de problemen .
Ik dacht dat deze Peugeot-nachtmerie eindelijk zou voorbij zijn. Maar helaas..
De auto kreeg terug last van vermogen dat effe wegviel, emissie storing, en motorlampje dat begon te branden. Bij het openen van de motorkap zag ik olie op het motorblok. Ik heb toen naar Peugeot assistance gebeld, toen die persoon hier was en de auto starte zag ik ook dat de batterij van links naar rechts trilde, de motor die schudde en je hoorde gewoon dat de auto het moeilijk had om te blijven draaien. De auto is met de takelwagen naar de garage gebracht bij XXXXXXXX
Ik heb al schrik voor het volgende probleem, wat gaat het volgende maand weer zijn. Wat gaat er nog allemaal loskomen of stuk gaan, tijdens of na men garantie.
Ik ben absoluut niet tevreden van de Peugeot service in de garage.
Verkopen jullie van deze serie wel autos waar er geen problemen met zijn, zijn de onderdelen wel aangepast op de kracht van de motor, of is dit normaal bij het merk Peugeot? In het eerste geval heb ik toch ook evenveel geld betaald om een auto te hebben zonder problemen. De auto is al meer binnen geweest in de garage voor problemen dan dat ik kunnen genieten heb van zonnig cabrio rijden.
De reden dat ik een nieuwe wagen gekocht heb was voor zekerheid te hebben dat ik een deftige, degelijke, met aandacht en zorg afgewerkte Peugeot zou hebben die me de eerste jaren niet in de steek zou laten. Na de zoveelste herstelling is de zekerheid bij deze auto volledig zoek!!
Hopelijk hebben jullie een goede oplossing, anders zal er hier in de toekomst niet meer gereden worden met een Peugeot.
Chassisnummer:
Kilomterstand: 23000
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou kevin je zal niet zo gauw een andere wagen krijgen hoor.
daar in tegen moeten ze wel je problemen verholpen in de garantie.
groetjes jan.
@ Kevin111188
Problemcar.nl is bedoeld om te proberen TECHNISCHE problemen op lossen. Zodra het een garantie- of juridische kwestie gaat worden ben je hier aan het verkeerde adres. Daarvoor moet je bij de dealer cq. importeur of bij juristen zijn.
Indien er iemand is die de TS toch van info wil voorzien, dan kan deze rechtstreeks via de mail contact met hem/haar opnemen.
Daarmee is dit topic gesloten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar