Algemeen: Accutest

Hallo iedereen,

ik zit hier met een Peugeot partner 1.6 HDI uit 2006.
Vorig jaar nieuwe accu geplaatst , ECU registreert P2246 en P2192.
Lambdasensor vernieuwd in juni 2022.
Codes komen nu terug , accu getest (nog aangesloten in de auto) : 156 A / 12,5 V, advies is accu vervangen.
De accu haal ik eruit, test hem losgekoppeld : 546 A / 12,7 V
Toch maar nieuwe accu erin , volgeladen en 560 A.
De accu is geplaatst en meet met 2 verschillende accutesters rond de 150 A.
Dynamo meet 14.6 V

Ik verlies dus ergens 500 A als ie aangesloten is.
Accukabels lijken OK.

Daar houdt het op, ik weet niet nu waar te zoeken.
Iemand een idee hoe verder ?

Alvast dank.

cliotiris

Geplaatst door cliotiris (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

harry4203 (415) PRO, 1 jaar geleden

Een 2006 1.6hdi met een lambdasonde en deze fouten??. Geef eens een chassisnr svp

cliotiris (0), 1 jaar geleden

VF37A9HNODJ794121

Accupolen vervangen , maar geen verandering.

harry4203 (415) PRO, 1 jaar geleden

Ik neem aan dat de auto ook startproblemen heeft dan?

cliotiris (0), 1 jaar geleden

Nee ,geen startprobleem. De auto bokt geregeld tijdens het rijden.

harry4203 (415) PRO, 1 jaar geleden

T klinkt miss raar, maar deze diesels hebben ook last van inwendige motorvervuiling. Je kunt proberen een paar keer een cleaner aan de brandstof toe te voegen en de auto warm echt even een poos flink achter zn broek zitten. Ook zou ik bij de dealer even laten kijken of er een softwareupdate is voor de motorecu, en zo ja deze laten plaatsen. Voor wat betreft de accu, daar heb ik behalve dat ik denk dat er een meetfout gemaakt wordt geen antwoord op. Zou me daar ook niet in vastbijten, als je echt 500A kwijt zou zijn start ie echt niet meer.

cliotiris (0), 1 jaar geleden

Welk soort cleaner denk je aan?
De markt ligt meer dan vol met additieven en veel goede ervaringen heb ik er nog niet mee gehad.
Motorvervuiling zou een redelijke optie kunnen zijn want het begon met veelvuldige regeneraties van het deeltjesfilter. Ik zie dat daar ook een additief voor gebruikt wordt , CBT4.

Enig idee wat een software update ongeveer mag kosten?

cliotiris (0), 1 jaar geleden

Anderszins, de combinatie van deze codes zou me eerder richting een lek in het uitlaatspruitstuk sturen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.