auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Algemeen: airco toestel silver

heb een airco toestel van silver
deze doet alles tot er gas moet bijgevuldt worden
als de wagen 500gr nodig heeft vult hij tot vb 380 en blijft dan staan waarna ik een foutmelding krijg
ik dacht co
nu heb ik het toestel open gemaakt en zag boven op de interne fles en overrdruk klep en heb daaraan getrokken
daar komt volgens mij zuivere lucht uit onder druk
is het mischien zo dat deze ontluchting regelmatig moet gebeuren ?

hopende op een reactie vr gr valere

Geplaatst door

garage poel (50)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

weegschaal nog in orde? Ontluchten zou niet kunnen, want kan kun je ook geen vacuum trekken

welke foutcode krijg je? al eens gebeld met de leverancier?

Zit er nog genoeg koudemiddel in?
Anders kan de druk te laag zijn.
Systeem van de auto staat wel voldoende onder vacuüm?

Zelf een toestel van Waeco die deze week vreemde waarden aangaf b.v een vulling van 500 gram haalde ik er 600 gram uit dit bij meerdere auto,s.

Na het ijken van de weegschaal werkt alles weer perfect.

Als er onvoldoende koude middel in de voorraadfles zit krijg je ook dit soort problemen.

Gerard.

hallo garage poel.

ik heb dezelfde als jou. ik heb ook problemen gehad met de vulling en dat was inderdaad de klep. maar het is toch zo dat als hij de melding geeft je de hoge druk leiding moet opendraaien en de auto moet starten.. dan vult hij hem bij mij eigenlijk altijd

succes Edwin

Edwin2581 0
badge

12 jaar

Doemaar lagedruk leiding ( zuigzijde)

kaleido 1 7420
badge vip badge

12 jaar

Klopt ferrie, via de lagedruk (zuigzijde) wordt nooit en te nimmer afgevuld, dat mag en kan alleen geschieden als een accumulator is gemonteerd en/of bij ac systemen die 1 servicekoppeling hebben.
2 kranen staan ALTIJD dicht.
De klep is niet de oorzaak ! de persoon wat er mee werkt maakt de fout.

@Garage poel, het is geen interne fles, maar wel een recycle cilinder twee kraans lage/hogedruk,
Het is geen overdruk klep, het is een ontlast klep om de lucht af te laten die zich in de cilinder bevindt, dus houd jij ook de druk niet in de gaten van de cilinder, daarom wordt er ook gestopt met af -(bijvullen), dus als de cilinder vervuilt is met lucht ? pomp je de lucht wat zich in de cilinder bevindt naar het ac systeem in.
Dat betekent dat de druk in de cilinder dezelfde druk heeft als het ac systeem van de auto, en gaat er niets meer in.

TheoStek 0
badge

12 jaar

vooreerst iedereen heel fel bedankt voor de tips
maar begrijp niet goed dat dit geen interne fles is
graag had ik ook geweten of het normaal is als ik aan die klep terek er zuivere lucht uitkomt onder druk terwijl het toestel volledig af staat
sorry dat ik het niet goed begrijp wat je bedoeld
vr gr valere

garage poel 50
badge

12 jaar

Als je het een interne fles wilt noemen is dat ook goed, maar ik intrepeteer "intern" anders, omdat de recycle cilinder verwijderd kan worden en vervangen door een andere.

[quote]graag had ik ook geweten of het normaal is als ik aan die klep terek er zuivere lucht uitkomt onder druk terwijl het toestel volledig af staat.[/quote]
Ja, de druk verandert toch ! hierdoor zullen de druksensoren een andere druk (gaan) registreren... je moet dat ook niet doen als het toestel in bedrijf is, dan klopt toch niets meer van de gehele calibratie.

Als je aan die ontlast klep trekt en daar komt lucht uit ! weet je dus al dat zich lucht in de cilinder bevindt en hoort er niet in thuis,
De cilinder zal dan ook niet gevacumeerd zijn.

TheoStek 0
badge

12 jaar

zal ik dan aan die klep trekken tot alle lucht er uit is ?
toestel is al 2 keer weg geweest voor herstelling zonder resultaat
als ik er niet uit geraak weet ge een firma die mij wel kan helpen ?
zit wel in belgie
in de handleiding staat toch vullen van interne fles
zie daar maar 1 fles in staan op die weegschaal
gr valere

garage poel 50
badge

12 jaar

Ja, daar staat ook maar 1 cilinder in meestal twee kraans die kun je toch uit het toestel verwijderen ? en vervangen voor een andere als die wat er nu instaat vol is.
De lucht moet eruit en brengt de druk omhoog, koudemiddel zet uit bij hogere temperaturen enz, enz.

Als de cilinder voor ingebruikname niet is gevacumeerd, zou ik dat alsnog adviseren/uitvoeren, want dan klopt de calibratie niet van het toestel.

TheoStek 0
badge

12 jaar

sorry maar begrijp niet hoe ik deze cilinder kan vavumeren
heb nu alle lucht eruit gelaten en terug gevuld met koudemiddel
niet voldoende ?
gr valere

garage poel 50
badge

12 jaar

heb aan de klep getrokken tot alle lucht eruit was en terug gevuld met koude middel
werkt nu volgens mij perfect
gr valere

garage poel 50
badge

12 jaar

Elke cilinder die gevuld wordt met koudemiddel dient eerst gevacumeerd teworden , zodat er geen vervuilende gassen / vocht meer in de cilinder aanwezig zijn .
Een fles leeg blazen tot atmosferische druk resulteerd nog steeds in een fles met lucht / vocht erin, dus vervuild koudemiddel .
Je kunt met jou apparaat toch vacumeren , dus fles aansluiten op vacumeerstand en vacumeren.
Je bent nu nog steeds vervuild koudemiddel aan het gebruiken , dus de installaties die je vult werken NIET goed, maarja zo hou je jezelf wel aan het werk , of de klanten hier zoblij mee zijn is de volgende vraag.
Daarom vind ik dat niet maarzo iedereen deze apparatuur en handelingen mag en kan verrichten zonder een gedegen opleiding.
Als je weet wat en waar je mee bezig bent hebben we dit soort geklungel niet.
Maarja iedereen wil meesnoepen zonder in opleiding te investeren.

kaleido 1 7420
badge vip badge

12 jaar

[quote=garage poel]sorry maar begrijp niet hoe ik deze cilinder kan vavumeren
heb nu alle lucht eruit gelaten en terug gevuld met koudemiddel
niet voldoende ?
gr valere[/quote]
Je kunt de cilinder niet vacumeren als koudemiddel in de cilinder aanwezig is.
Lucht aflaten is niet voldoende, de calibratie van het toestel klopt toch niet meer, dat is juist hetzelfde als je het ac systeem niet vacumeerd van een auto.

cilinder leeg, breken met stikstof, stikstof af laten, dan vacumeren.
Elke cilinder heeft een maximaal toelaatbaar gewicht 80% ! staat op de cilinder vermeld met R134a ervoor, het ledig gewicht van de cilinder is aangegeven met Tarra enz, enz.

Dus mijn vraag ?

Hoeveel koudemiddel zat nog in de cilinder ?
Hoeveel koudemiddel is bijgevuld ?
Wat is het gewicht van de cilinder inclusief inhoud ?
Het ledig gewicht van de cilinder ?
Wat is de temperatuur van de cilinder ?
Hoeveel bedraagt de druk van de cilinder ?

Dit moet je weten, want anders wordt de cilinder overvult en breng je niets terecht van vul/recover werkzaamheden.

TheoStek 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.