Auto onder spanning houden via EOBD
Hoe is jullie ervaring hiermee?
Het lijkt een snelle manier, alleen lijkt mij de bedrading naar de connector in de auto soms te dun hiervoor.
Je ziet sommige auto's erg veel stroom trekken, vooral auto types die na verloop van tijd in rust gaan.
Je ziet dan tijdens de wakeup soms zeer hoge amperage's.
Lijkt mij dat zo'n dun draadje en stekkercontacten (wat bedoelt is voor de voeding van een diag. app.)
deze hoge stroom helemaal niet aankan.
Oiram
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom niet bij de aanstekerplug? Werkt niet bij bv Fiat
Of via stopcontact in kofferbak.
Heb tot nu toe nog geen problemen ermee gehad, alhoewel ik me hetzelfde wel eens heb afgevraagd.
maar op een andere manier met losse klemmen of via de de aanstekerplug vind ik ook minder zeker, die overdracht is bij een vuile aanstekerplug ook niet echt stabiel
ik probeer er wel voor te zorgen dat er zo weinig mogelijk aanstaat, en door de auto in "rust" te repararen lijkt mij er niet lang een hogere stroom te lopen.
mvg michiel
[quote=UNIVERSEEL11698]lijkt mij de bedrading naar de connector in de auto soms te dun hiervoor[/quote]
Het betreft puur een back-up spanning. Ik gebruik er al jaren één van Snapon.
Gr. paul
Werkt prima via de OBD. Ik zorg er wel altijd voor dat ik voor het losmaken van de accukabels de auto op slot heb staan, zodat alle systemen (in ieder geval de meeste) in rust staan. Sowieso wel handig om de sleutel niet in de auto te hebben zitten als je aan accukabels werkt, een enkel overijverig alarmsysteem met een back-up accu kan de neiging hebben om alle portieren en ramen te sluiten. Lastig als de sleutel dan nog in het contact zit !
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar