Algemeen: beeld merk

zijn er hier bedrijven (merkgespecialiseerd)die problemen hebben/hadden met betrefende importeur wbt het gebruik van het merkteken en/of bedrijfs uitstraling.
wat er nu wel en niet is toegestaan is mij niet echt duidelijk maar mag je je nou specialist noemen van een bepaald merk of niet?heb namelijk een schrijven gehad van een importeur dat ik hiermee moet stoppen?
ps:post dit bericht ff annoniem ivm evt mee kijkers?

cb1

Geplaatst door cb1 (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

timhoeks2 (0) PRO, 16 jaar geleden

goed bezig!!! als een importeur zich al druk maakt om jou is ie vast jarloers, hahaha! lijkt mij sterk dat je je geen specialist mag noemen. informeer anders eens bij een wetswinkel ofzo.

cb1 (0) PRO, 16 jaar geleden

ben al iets wijzer merk X specialist mag niet maar specialist in merk X mag dan weer wel.alleen nog ff uitzoeken wat wel en niet mag met merktekens enz.

Siem Bijman (160) PRO, 16 jaar geleden

Weet niet of je lid bent van Bovag, maar die weten vast wel de exacte mogelijkheden en onmogelijkheden.Ik las er tenminste een tijdje geleden iets over in de zelfde trant als jij vermelde.

Santa (0), 16 jaar geleden

Het onterecht "voeren" van wettelijk gedeponeerde merken c.q. merktekens is niet toegestaan.

Het hangt er dus vanaf hoe je de taal gebruikt.

Een Opel-specialist is wat anders dan een in Opel gespecialiseerd bedrijf.......

Gaat die laatste echter het officiele Opel logo in zijn ad's gebruiken ZONDER toestemming van de importeur, kan dat problemen opleveren.

Het gaat er natuurlijk om dat de importeur NIET WIL dat klanten denken dat Opel achter het bedrijfje staat wat onterecht het Opel logo gebruikt (en natuurlijk zo klanten bij Opel weghaalt, want DAAR gaat het natuurlijk om: broodnijd).

Maar zoals altijd heeft een rechter hierin het laatste woord en NIET een importeur.

Een brief sturen met het verzoek om hun logo niet meer te gebruiken (zoals de importeur doet) mag natuurlijk altijd.

IK zou dan vriendelijk antwoorden met de vragen welk probleem zij hiermee hebben en welk strafbaar feit ik dan pleeg.....

Santa (0), 16 jaar geleden

Dwaling? Is dat niet zo'n term?

http://www.anwb.nl/published/anwbcms/con...

Nou gaat dit specifiek over de aankoop van een auto, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat wanneer mensen MENEN bij een door Opel ondersteund bedrijf (vroeger ook wel vaak sub-dealer genoemd) een auto te kopen vanwege de logo's en bedrijfskleuren/outfit en bedrijfskleding zij hier vaak ook een hogere koopsom accepteren.

Santa (0), 16 jaar geleden

Of plagiaat?

QUOTE
11. Wat is plagiaat?
Onder plagiaat wordt wel verstaan de nabootsing van een werk of stijl van een ander, met het oogmerk dit voor een eigen creatie door te laten gaan. Degene die plagiaat pleegt, maakt het werk van een ander na en doet alsof hij de maker of bedenker van het werk is.

Niet alleen het namaken van werken van een ander, ook het overnemen van een stijl van een componist of uitvoerend artiest noemt men plagiaat. In dit geval hoeft er echter geen sprake te zijn van inbreuk op het auteursrecht, omdat op een stijl als zodanig geen auteursrecht rust. Dit is dan ook niet strafbaar. QUOTE

cb1 (0) PRO, 16 jaar geleden

ben idd lid van bovag en die zijn er ook mee bezig ,heb nog niks aan gepast en het is ook niet zo dat ik een uitstraling wil hebben van een dealer merkX.dus die bedrijfskleuren en andere (reclame uitingen)valt wel mee in ieder geval aan de buiten kant van het pand en de logo's die ik op de service wagen heb lijken op de originele maar zit wel verschil in.wacht de brief nog even af die ik zou krijgen als ik binnen een week niet gereageerd zou hebben want dan werdt het doorgegeven aan hun advocaat.het lijkt me overigens sterk dat de importeur weet dat er ergens ver weg van hun achteraf op een klein industriterrein een garage zit die hun merktekens gebruikt .komt denk ik van de locale dealer af .

TesT (0) PRO, 16 jaar geleden

Het is algemeen bekent dat importeurs dreigbrieven sturen, dit doet men als je een beeldmerk gebruikt op internet of op briefpapier. Eigenlijk raar, ze zijn bang voor concurentie. klanten komen toch wel naar de goedkopere "specialist", zolang die dure A1-panden, uitstraling en geldverslindende verplichte projecten vanuit de importeurs worden opgedrongen en worden doorbelast aan de werkplaatsklant.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.