Algemeen: electrische raamsluiter

Ik heb een Aston Martin DB 7 uit 1997 met schade aan het front gerepareerd.
Na het strakmaken van oa. de deuren en spuiten door een erkende spuiter zijn er echter deukjes in de deur rechts ontstaan, die niet te wijten kunnen zijn aan naderhand opgelopen schade.
Bij het sluiten van de ramen zie je dat de deur gaat vervormen als het raam in zijn bovenste stand komt. Ik denk dat dit de oorzaak van de deukjes kan zijn (spanning door het raamsluitmechanisme in de deurplaat).
De deur is van een frameloos type, om de deur te openen gaat deze eerst een eindje naar beneden om hem uit de seal te halen en sluit zich weer bij dichtdoen van het portier. Na stroomloos maken moet de electronica reset worden door het raam vanuit de onderste stand volledig naar boven te laten gaan.
Is het mogelijk om het raam minder stijf te laten sluiten, ook al kan er dan wat windgeruis ontstaan, door en vermogensweerstand voor de sluitermotor te plaatsen en hoe bepaal je de grootte hiervan?
De mogelijkheid de raamsluiterunit te vervangen door die uit de vantage is voor ons te kostbaar.
De gegevens van de electronica zijn:
Rockwell
Sully # 112831
Part # 37.111361AA
Date: 9811
Made in USA

plombeerder

Geplaatst door plombeerder (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Dit is hetzelfde patent als de Jaguar xk's hebben, informeer eens bij de Jaguar Experts/Dealers (voor jou is Munsterhuis waarschijnlijk de beste optie)

gr

Peco Power

plombeerder (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de tip. Zal eens informeren of zij een oplossing kunnen bieden.

Gr.
Plombeerder

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.