Algemeen: fusee kogel kapot 2000km na keuring

Ik heb half augustus een volvo v40 gekocht met een nieuwe APK.
Nu heb ik 2000 kilometer gereden en nu is de linker fuseekogel er uitgeklapt waardoor de aandrijfas eruit is gegaan en de versnellingbak olie eruit gelopen is.
Nu is er wel melding gemaakt dat er een stuur of fuseekogel aanwezig is met 1.0mm of kleinere speling.
Vind het persoonlijk niet normaal dat het na 2000 km eruit gaat, ik vermoed dat er meer speling opgezeten heeft.
Wat kan ik het beste doen? kan ik de garage waar ik hem heb gekocht aansprakelijk stellen? of moet ik er een expert bijhalen om het te beoordelen?
Hoop dat iemand een goed advies heeft! alvast bedankt.

adrikemper

Geplaatst door adrikemper (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Problemcar houdt zich uitsluitend bezig met het oplossen van TECHNISCHE problemen en dus NIET met juridische kwesties.
Daarvoor zijn diverse andere instanties ingesteld die u daar op en top over kunnen in- en voorlichten.
Om de technische oorzaak van uw probleem te achterhalen kunt u een beroep doen op bijvoorbeeld de technische dient van de ANWB.
Het is zeker van achter een toetsenbord voor derden niet vast te stellen wat er in uw auto zich heeft voorgedaan.
Indien iemand de vraagsteller toch van informatie wil voorzien, kan dat doen door de vraagsteller rechtstreeks per email te benaderen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.