👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste mede monteurs/keurmeesters,
Ik ben gewoon eens benieuwd naar wat jullie allemaal al hebben meegemaakt in de praktijk, sinds dat de deeltjesteller begin dit jaar verplicht is geworden?
Heb je al veel voertuigen moeten afkeuren op de deeltjes-meting? Was dat in de meeste gevallen gemakkelijk te herstellen? Waar lag het dan aan? Hoe reageerde de klant?
Gewoon om eens even te sparren, en wat ervaringen / meningen met elkaar uit te wisselen!
Naast dat, ben ik zelf trouwens in het bezit van een zakelijke youngtimer, een VW T5 2.5 Caravelle van 2007, welke af-fabriek is uitgevoerd met actief DPF. Maar wanneer ik deze raadpleeg zie ik dat een deeltjes-meting niet nodig is.
Heeft iemand van jullie enig idee of dat dit in de toekomst zal worden aangepast?
Motor is nog fris met goede nokkenas, en duwt nog geen diesel bij de olie, dus monteer ik binnenkort nog een verstuiverbrug waardoor dit ook zeker niet zal gaan gebeuren in de toekomst.
En ik ben dan tevens van plan om een EGR + DPF delete te plaatsen, en dit uit te laten schrijven + stage 1 tuning, omdat hij nu niet sterk genoeg is om een flinke aanhanger te trekken...
Maar stel dat de regelgeving weer word aangepast, en mijn bus ineens wèl verplicht is om te meten bij APK, dan komt dat niet goed...
Ik ben eens benieuwd naar jullie mening en input!
Mvg Emiel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
werk met campers tot heden geen probleem gehad. alleen fout in kenteken registratie. deeltjes teller gebruiken als er geen onder zit.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar