Tijdens de reguliere onderhoudsbeurt + APK bij merkdealer kwam de auto in eerste instantie (net) door de roetmeting heen. Omdat er een andere reparatie nodig was heeft de garage twee dagen later een tweede roetmeting gedaan. Die was ruim boven de grenswaarde (2.6 miljoen).
Ik krijg nu van de merkdealer door verschillende personen heel tegenstrijdig advies: De ene persoon zegt dat het probleem hoogstwaarschijnlijk opgelost is door een nieuw roetfilter te plaatsen, een andere persoon adviseert nadrukkelijk om dit niet meer te doen en het roetfilter af te melden.
Van een vriend kreeg ik ook de waarschuwing dat een zo groot verschil binnen 2 dagen wijst op schade ergens, en dat het bij afmelden ook verstandig kan zijn om o.a. de regeneratie uit te laten zetten.
Onze auto heeft bijna 240.000 km gereden, vooral lange-afstand woon-werk verkeer (70 km enkele reis) met een rustige rijstijl, afgewisseld met locale ritten.
- is het vervangen van het roetfilter bij deze kilometerstand nog zinvol, en hoe groot is de kans dat dit misgaat?
- is het nodig om de regeneratie uit te zetten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dag @Harm040, wellicht geeft deze blog in onze kennisbank al enigszins antwoord op je vraag:
https://problemcar.nl/kennisbank/autotec...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar