close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Algemeen: Golf 4 1.6 FSI - Motor valt (soms) uit bij terugschakelen + remmen

Wanneer ik terugschakel om af te remmen voor een rotonde of kruispunt gebeurt het 1 op de 10 keer dat mijn motor uitvalt. Hij start daarna gelijk weer en soms kan ik de motor in de bocht weer laten starten met de koppeling.
Het gevaarlijke is wel dat de stuur- en rembekrachtiging ook wegvalt. Als ik de koppeling langzaam intrap, valt de auto nooit uit.
Echter voelt het niet veilig om mijn vriendin of een vriend in mijn auto te laten rijden dus ik wil het graag verhelpen.

Bij het uitlezen van de auto kreeg ik de lambda sensor die niet werkt (vóór de kat) en afentoe misfires op cilinder 2 en 4.

Ik kwam al tegen dat het gasklephuis ook weleens zonder storing de boosdoener kon zijn voor dit probleem, maar die is volledig gereinigd op een juiste manier ingeleerd met een VCDS.

Mijn vraag is of iemand dit herkent, eventueel een oplossing heeft én of dit te maken kan hebben met de lambda sensor?

Dat deze bijvoorbeeld te laat of geen signaal naar de computer stuurt waardoor de brandstof verhouding soms niet klopt om stationair te draaien.

Geplaatst door

VWBerend (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eerst misfires storing verhelpen, van cylinder 2 en 4,

De bobines op deze cilinders heb ik onlangs vervangen. Zou het kunnen dat deze misfires zijn geregistreerd doordat er een onjuiste benzine/lucht verhouding teruggekoppeld wordt naar de computer?

VWBerend 0

4 jaar

Om je vraag te beantwoorden hebben we nu juist die exacte fouttekst en het nummer van de foutcode nodig.

oldford 0
badge

4 jaar

Ik heb zojuist even de scanner erbij gepakt. Is het inderdaad wat betrouwbaarder + duidelijker.

P0444 - Evaporative emission control system purge control valve circuit open
P1176 - Cam Calibration Fault - O2 Correction Begind Catalyst, B1 Limit Attained
P0300 Random multiple cylinder misfire detected.

Eerder kreeg ik cilinder 2 en 4 als melding. Nu random.

VWBerend 0

4 jaar

Wat was de foutcode voor de lambdasonde? Eacte tekst en/of nummer indien mogelijk.

oldford 0
badge

4 jaar

P1176 - 02 Correction Behind Catalyst, B1 limit attained

VWBerend 0

4 jaar

P0444 - Klep (N80) aktief koolstoffilter Tankontluchtingssysteem Onderbreking
Als de klep defect is en open blijft staan dan heb je ook een beinvloeding van het mengsel.
Of er is een draadbreuk of de klep is defect.

P1176 - Lambda correctie na katalysator, cilinderrij 1 regellimiet bereikt
De achterste lambda sonde wordt gebruikt om een verschuiving in het signaal van de voorste (breedband) lambdasonde te corrigeren. De grens aan die correctie is bereikt. Dat kan betekenen dat het mengsel niet goed is. De oorzaken: veroudere voorste breedband lambda sensor, defecte achterste lambda sonde, lek in de katalystor, fout in de bedrading van de achterste lambda sonde.

oldford 0
badge

4 jaar

Bedankt voor je reactie! Ik wil ze allebei gaan aanpakken. Kan het zijn dat het onderdeel bij mij type auto als EGR-klep/ uitlaatgasrecirculatieregeling beschreven wordt? Of hebben we het dan over iets heel anders?

VWBerend 0

4 jaar

Ik bedoel dan overigens deze: 1K0 906 283
Niet de metalen unit onder mijn gasklephuis.

VWBerend 0

4 jaar

Gezien je kennis van automotoren en inspuitsystemen, zou ik zeggen: laat het doen.
Eeen EGR-klep is iets heel anders als eem klep in het tankontluchtingsysteem.

oldford 0
badge

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.