Hallo,
Ik rijd met een BMW 316d (bouwjaar 2016).
Sinds een jaar is er melding van verlies van koelvloeistof. Dit werd de laatste weken erger en ik ben dan maar snel naar een lokale garagist (alle merken) gegaan.
Deze sprak van een "join de culas" die kapot zou zijn en een kost van 1500 eur zou inhouden. ... wat ik met een beperkte technische kennis kan begrijpen.
Maar hij sprak ook van een "culas" zelf, of de krukas die stuk kan zijn en een kostprijs voor herstel tot 5000 eur kan bedragen.
PROBLEEM: Ik begrijp echter het verband niet tussen het verlies v koelvloeistof en een kapotte krukas!?!? De motor draait nog heel vlot, is zeker nog nooit geblokkeerd. Vandaag reed ik 100km en alles klinkt en voelt even vlot als altijd.
Kan iemand mij dit verduidelijken aub?
Bij voorbaat dank,
MV
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
joint de culasse betekent cylinderkoppakking.
Als die inderdaad lek is, dan kan dat het koelvloeistofverlies veroorzaken.
culasse is cylinderkop. Die zou gescheurd kunnen zijn, wat ook het verlies kan verklaren.
Wat het is weet je pas als de kop gedemonteerd is en eventueel afgeperst is.
Het os allemaal misschien dit of misschien dat , laat bij een goede garage de juiste diagnose stellen en ga van daaruit verder.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar