👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi ik heb een half jaar terug oude bedford cf250 gekocht. Vanaf begin af aan had deze start problemen en alleen met startvloeistof wou de motor starten. Ik heb toen bougiekabels en verdelerkap vervangen en daarna wou hij weer starten. Ik heb toen een klein test ritje gemaakt en ben daarna begonnen met de opbouw van de camper te repareren. Echter afgelopen week(na päar maanden) niet gestart te hebben wou hij weer niet starten. Bougies getest en kreeg een hele kleine vonk, in mijn beleving te weinig voor ontbranding. Dus heb ik voor de zekerheid het contact puntje vervangen. Daarna weer gestart en nu lijkt de vonk in orde. Ook krijgt de motor brandstof. Toch wil de bedford niet starten, hoewel hij wel op 1 cilinder een keer ronkte is hij nog niet verder aangegaan.. Enige reden die kan bedenken waarom hij niet wil starten, is dat ik het contact puntje moet stellen, maar ik heb geen idee hoe en of dit ook daadwerkelijk zo is. En of het wel nodig is want de bougie vonkt wel. Iemand ideeen waar ik nog meer kan na kijken? Heb geen idee meer waar ik verder nog naar kan kijken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe heb je de contactpunten geplaatst , het nokje van de punten moet op 1 van de hoogste punten van de verdeleras gezet worden , dit doe je door met de hand de motor te draaien , dan de speling afstellen op 0.4 mm.
Dan heb je nog te maken met het ontstekingstijdstip , klepspeling en of de compressie wel in orde is , vooral omdat hij met startpiloot wel wil , als je dit te vaak doet is het dodelijk voor de motor.
Hopelijk heb ik de boel niet nu al gesloopt...
Vanmiddag na het plaatsen van berichtje leek de motor te haperen/vastlopen. Ik begreep niet waarom, maar dit gebeurde alleen met de startpiloot.... Bedenk ik me nu..
Het plaatsen van het contactpunt heb ik gedaan door hem net zo vast te zetten als de vorige zat. Ik heb niet aan de motor gedraaid en snap niet goed waar ik die 4,0mm moet meten.
Heb nu net even de rotor verwijderd en een foto gemaakt. Zie bijlage
De compressie zit iets onder de 7 zo ongeveer 6.5 op alle 4 cilinders. Klepspeling moet ik dan nog na gaan kijken. Maar voor dat hij die paar maanden stil stond werkte hij wel. Kan het onstekingstijdstip veranderd zijn door het vervangen van de contactpunt?
6 jaar
niet 4.0 mm maar 0.4 en tussen die puntjes met een voelermaatje
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar