hallo allemaal.
ik heb voor mijn eigen een VW LT gekocht met een open laadbak van 3,55. ik wil de bak nu laten verlengen door een officieel constructie bedrijf met 1,20 meter met een schuine oprijkant eraan.
nu was de vraag van het bedrijf hoe groot de oprijhoek mocht zijn ivm uitlaten of lage auto's.
ik heb van 1 iemand gehoord dat dit 7 graden mag zijn . heeft iemand hier ervaringen mee ????
ik hoop dat iemand tips heeft.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat het constructie-bedrijf dat wel weet.
hallo, dit is een constructiebedrijf en geen carroserie bouwer, dus die weten dat niet. ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen voordat het eraan zit en ik er weinig mee kan
misschien dat je eens langs de carrosserie bouwer kan??
Zit er geen bedrijf met een oprijwagen of collega bij je in de buurt. Met een zwaaihaak kun je het dan zo meten.
Ik weet niet waar je zit in Brabant maar hier in de buurt zijn er wel een paar.
de hoek is van een paar dingen afhankelijk, nl wat voor auto's moeten erop, de totale lengte van het voertuig, ik kom bij jou uit op 4.75 en de lengte van je oprijplaten.
voor 4x4 en pick-ups oid kun je een veel scherpere hoek zetten dan voor bijv ferrari's en lamborghini's.
Ik heb zelf weleens een pick-up omgebouwd (chassis cabine ex-ambulance van chevrolet) en ik meen mij te herinneren dat hier een hoek van 8 graden was gebruikt. zorg dat je oprijplaten de juiste lengte hebben, heb je ze te kort, dan heb je 2 x een hoek en dan lopen wat lagere auto's zeker vast!!
misschien is het handig om ff wat afbeeldingen van een transporter te zoeken op google, bekijk deze van de zijkant en vergroot de foto ff uit. Geodriehoekje erbij en je kunt de hoek zo aflezen ;-) anders print je ff een paar uit en laat je constructiebouwer het ff uitmeten.
en dan de laatste tip, er zijn best wel een aantal carroserie bouwers die transporters bouwen, waag er eens een belletje aan en vraag gewoon naar de hoek, de een vindt dat misschien bedrijfsgeheim, maar er zijn er miss ook die dat geheim met je willen delen.
en tot slot, kijk ff op marktplaats wat er te koop staat, bekijk ff een paar bij je in de buurt (liefst ff samen met je constructeur) dan kun je gewoon de hoeken meten en kun je ook meteen ff de kunst een beetje afkijken hoe ze de boel hebben verlengd/verstevigd etc. Dit is vaak makkelijker dan "het wiel" opnieuw uitvinden!
suc6 en post ff een foto als ie klaar is.
gr
Peco Power
wat ook een idee is
er zijn aanhangers met een kip/kantel mogelijk heid
als je de oprij bak kantelend maakt dan heb je met je rijplaten een rechte baan
als de auto er dan opstaat laat je m weer zakken
er zijn ook aanhanger /ambulances die zo werken
is makkelijker met verlengen/verstevigen en denk ik handiger in gebruik met lage auto's
misschien kun je hem bij iemand wel ruilen tegen een kant en klare oprijwagen? scheeld een hoop gezeur en gekeur en je kunt gelijk aan de slag!
ruilen met een oprijwagen.
op het moment dat er oprijwagen achter de advertentie staat is hij 3000 euro duurder.
voor dat geld kun je heel wat laten lassen en verlengen.
Vergeet niet dat er dan op het kenteken ook de inrichting moet worden aangepast namelijk:'inrichting oprijwagen voor het vervoer van auto's'. Tenminste ik heb ooit een oude Lt belastingvrij gekocht en daar werd mij toen voor gewaarschuwd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Ervaringen of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar