We hebben hier een Landwind waar we geen meetgegevens van hebben die een probleem heeft met zijn parkeersensoren.
Als de auto in de achteruit wordt gezet, hoor je geen signaal, maar de achteruitrijlampen werken wel. Ook op het moduul komt bij het in de achteruitzetten een + signaal. Massa op dit moduul is goed en ook de bedrading naar de 2 sensoren is goed. We vermoeden dat dit moduul defect is, maar eerst willen we nog wat metingen doen.
We willen graag weten hoe je zo'n sensor kan doormeten. Maw hoe werkt zo'n systeem eigenlijk.
Er komt geen signaal aan en ook geen signaal vanaf de sensor. Ook de weerstand is oneindig.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dacht met I.R.
meet de censor eens met een led en hal je hand erachterlangs
moet de lled reageren(als ie signaal krijgt)
of slop demodule ope
of hang er even een andere module aan
werken volgens mij allemaal met I.R.
signaal speakertje werkt wel?
Wat bedoiel je met I.R. Jerry. Infrarood? Maar kun je dan op de sensor qua aansturing ook iets meten? Hij piept niet bij het inschakelen van de achteruit dus geen signaal van het speakertje. En het is een Landwind (Chinees) dus even een andere moduul proberen is wat lastig, maar wel te bestellen schijnt het.
infr rood
idd
maar met een led moet je dan een verandering in de spanning stuur signaal kunnen zien aan de sensor
moet deze wel een signaal stroompje ontvangen
maar is dat zoeken in uren niet duurder als een gamma setje monteren
zijn ook sjinees
kosten een d..l
of gewoon een gamma auitrij cameratje
je bent nu zeg 2 uur bezig met zoeken
1 uur met repareren? vervangen
en hopen dat ie t weer doet
Zoekuren interesseren mij dus niks, want doorberekenen is vaak een illussie en dat interesseert mij dus persoonlijk nooit zoveel. Als je de puzzel hebt opgelost, reken je gewoon nooit meer af dan zo'n gammasetje kost. En dan heb ik meer voldoening dan dat we direkt maar zo'n setje monteren.
Maar ik begrijp je best, want bij de meeste bedrijven moeten de monteurs (helaas, want de kachel moet roken) uren verantwoorden he.
Maar als je bij deze chinees direkt al afhaakt heb je niks geleerd en dat leren kun je straks bij de Audi A6 van de dokter wel weer gebruiken om dan zo'n probleem op te lossen.
Vandaar de vraag hierzo over de werking en het meten aan een PDC.
komt er wel spannig de doos in
en is de a uit de massa
dat die wel goed doorkomt
Parkeersensoren werken met ultrasone geluidsgolven waarmee de afstand tot een object kan worden gemeten. Als je wilt weten of de sensoren stuk zijn of de aansturing, dan heb je vleermuisdetector nodig of een oscilloscoop om de signalen naar de sensoren te meten.
15 jaar
Indien de sensoren ingeschakeld zijn kan je dat meestal ook voelen aan de sensor zelf, zacht je vinger erop leggen en je voelt het oppervlakte trillen.
Doen ze dat allebei niet dan zou je toch een probleem in moduul of in de voeding kunnen hebben.
Suc6
Ik had hier laatst een ingebouwd setje waar op de speaker een schakelaar zat waarmee je het geluid harder en zachter kon zetten. Bij een schade hadden ze die blijkbaar verzet waardoor er geen geluid meer uit kwam. Schakelaar verzet en het werkte weer. Misschien is dat bij jou ook het geval.
Succes, Nico.
Dank voor alle antwoorden. Ik ga de klant bellen voor een vervolg onderzoek om dit op te lossen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar