close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Algemeen: Professional of Particulier?

Ik zie wel eens vragen van iemand die zichtzelf als professional heeft aangemeld op deze site waarvan ik wel eens denk of dat echt wel een Prof is. Maakt opzich allemaal niet echt veel uit maar het bepaald vaak wel het antwoord dat je kunt krijgen op het probleem wat je hebt met je auto (en dus ook de tijd tot de oplossing) en voor ons wordt het dan een stuk duidelijker omdat de antwoorden naar een prof anders kunnen zijn dan naar een particulier wat uiteindelijk weer in het voordeel is van ons allemaal. Dus ben je dagelijks intensief bezig met auto's dan ben je een prof en doe je soms wel eens wat aan auto's dan ben je een particulier. Is wel verstandig om dit te doen omdat je problemcar dan sneller een none problemcar wordt haha.

Geplaatst door

ricky (10)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=ricky]Dus ben je dagelijks intensief bezig met auto's dan ben je een prof en doe je soms wel eens wat aan auto's dan ben je een particulier.[/quote]
Lang leve de autopoetsers....? ;)

Santa 0

12 jaar

Richard: we proberen daar ook wel op te letten. Inderdaad is dat aan de vraagstelling vaak wel af te leiden. In een betreffend geval wordt de registratie dan ook omgezet maar er slipt er af en toe best wel eens een tussendoor. Mocht je zoiets tegen komen, is een rapportje welkom.

moderator 0
badge

12 jaar

Ik ben ook particulier.
Een aantal jaar terug is de site ge update en toen stond ik er als profesional in
Van mij mag het verandert worden in parti.
Ben tenslotte geen prof.
Heb daar zelf geen invloed op gehad destijds.

primera p11 0

12 jaar

Zolang er professionele antwoorden komen, hebben wij daar geen moeite mee.............

moderator 0
badge

12 jaar

Ja inderdaad dat is precies wat ik ook bedoel, dus primera blijf maar op prof staan en dat geld ook voor veel andere mensen die als particulier staan, maar diegene die zich als prof voordoen en vragen stellen die je als prof allang zou moeten weten die moeten zichzelf op particulier zetten of aanmelden.

ricky 10
badge

12 jaar

Wat maakt het uit of iemand als prof of als particulier vermeld staat. Het gaat om het juiste advies. Als je dus als monteur werkt ben je prof en een goede amateur niet Ik ken vele "amateurs" waar ik mijn auto aan toe durf te vertrouwen, maar meer "prof's" welke nog geen band op mogen pompen.Ik geef hier niet de schuld aan deze "profs" maar aan de huidige opleidingen.Zelf ben ik half jaren zestig van een LTS afgekomen(vandaar nu Vutter) en toen kon ik een auto repareren. Motor of bak of cardan reviseren, alle onderhoud, geen probleem.Zelfs een huidige MTS'er durf je toch niet meer te laten doen dan de werkplaats vegen.Het woord verantwoordelijksheidgevoel kunnen ze nog niet schrijven laat staan in de praktijk brengen laat staan dat ze na kunnen denken.Een niet brandende lamp vervangen,doet het nog niet,zekering controleren, doet het nog niet.Maar dat de k.....zak vergeten is de stekker er op te doen of na tien bandreparaties(o.k. was erg moeilijk met binnenband) er dan zelf maar de spijker eruit te halen zijn enkelijke trieste voorbeelden. Ik loop al vanaf mijn 14e mee en heb de ook ATS doorlopen, maar heb vanaf een bepaald moment het niveau alleen maar zien zakken.Frappant detail is dat de Innovam dit inziet.In principe is er vanaf de T-Ford weinig veranderdaan de auto(nu de knuppel in het hoenderhok) en maak dat de nieuwe/huidige generaties "autotechnisie"maar eens duidelijk.O.K. erg negatief allemaal en zou er graag iets aan willen doen om hier verandering in aan te brengen om het mooie vak autotechnicus op het gewenste/noodzakelijke niveau te brengen.Dat is een utopie,want dan komt b.v. de overheid weer b.v.met nieuwe APK regels waarvan je als autotechnicus van de oude garde de haren te bergen rijzen. Dit alles is een mening/ervaring en geen discussiepunt.
M.V.G. Een op het autovak verliefde VUTTER

Vutter1 0
badge

12 jaar

Wij vinden dit een mooi moment om het topic af te sluiten.

mvg,
Het Moderatorteam.

Hans4040 1230
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.