auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Algemeen: Snap-on Scanner

Wie heeft er gebruikers-ervaring met de Snap-on (Graphing-) Scanner?

Geplaatst door

janw (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wij hebben een periode gebruik gemaakt van de Opel en VW module en zijn redelijk gecharmeerd vab de mogelijkheden.Wij gaan binnenkort de beschikking krijgen over de nieuwste scanner met 15 merken module erbij.
Bij de VW Passat TDI met een kapotte luchtmassa meter geeft hij geen foutmelding.Maar dat heb ik op dit forum wel meer gezien, dat de daadwerkelijke flow niet wordt aangegeven door de verschillende testapparaten.Ligt er echter een stekker af, dan geeft hij wel de foutmelding.
Voordeel op dit moment vind ik de redelijke betaalbaarheid en het niet vastzitten aan een jaarlijkse update met alle gepaard gaande kosten.ook de bediening is simpel.Lees anders het verhaal maar eens in AMT, waar kortgeleden een heel artikel aan dit apparaat gewijd was. Maar een definitief waarde-oordeel kan ik op dit moment niet geven.

Siem Bijman 690
badge vip badge

22 jaar

Dat een scanner geen foutcode geeft bij een defecte luchtmassa meter ligt niet aan de scanner maar aan de ECU in de auto. Indien de ECU geen foutmelding genereert dan kan de scanner deze ook niet laten zien. In zo'n geval moet je bij draaiende motor de data van de luchtmassameter bekijken.

chaan 0
badge

19 jaar

wij hebben de scanner van sun is exact dezelfde als van snap on alleen de software van snap on is vele malen beter de scanner wordt veel meer gebruikt als eerst omdat hij stukken beter werkt en de mogelijkheden veel beter zijn al vreet ie nu wel batterijen maar dat deert niet als je nu behoorlijk wat merken uit kan lezen zonder problemen en de codes overeen komen met de gegevens in autodata om nog meer duidelijkheid te krijgen dus kortom wij zijn er blij mee gr erik

erikvb 0
badge

19 jaar

Even de puntjes op de i: Sun en Snap-on zijn exact hetzelfde wat scanners betreft. De software die geleverd wordt is exact dezelfde, zowel voor de bekende PDL-1000/2000 als MT2500. Dezelfde software zit ook in de Modis.
Dus Erik; ik snap jouw commentaar niet.

oldford 0
badge

19 jaar

Eric de scanner eerst aansluiten op de auto
evt.met de "accukabel"die bijgeleverd is.
Dan is het lege batterijen probleem ook over.
Als je de "activeerknop"links op de scanner gebruikt in combinatie met de nieuwe software kost het idd elke auto
een nieuwe batterij.

h.hannemann 0
badge

19 jaar

janw!!!Ik heb met de(Graping)scanner gewerkt(geprobeerd)bij een ander bedrijf.
Ik vind dat de"sinus"traag is en het scherm erg klein is voor een scoopbeeld.
Het is algemeen bekend dat een digitaal scoopscherm "traag"is.
m.n op een klein scherm kan dit hinderlijk zijn.
Ik heb een digitale handheld scope van een zeer gerenomeerd merk.(de bekende multimeter)en die heeft het zelfde probleem.

h.hannemann 0
badge

19 jaar

Hub,
De Graphing Scanner mag je niet vergelijken met een scope.
De updaterate bij grafische plaatjes bij deze scanner is geheel afhankelijk hoeveel data je opvraagt en hoe snel de auto antwoord.
Als je dit bij een oude diesel probeert die communiceert op een snelheid van 250 baud (25 characters per seconde) dan moet je echt geduld hebben.
Als je b.v. een lambdasonde wil zien moet je eerst via Custom List (Data lijst in het nederlands) een beperkte data lijst samenstellen en dan naar de grafische mode gaan. Dan heb je een updaterate van 2 tot 5 maal per seconde.

oldford 0
badge

19 jaar

Old Ford..
Dat ben ik met je eens(de snelheid van het antwoord van de auto)
Ik gebruik een"normale scoop als ik een scoopbeeld wil zien(motortester)" aangesloten op een of ander component,dan heb je dat probleem van evt traagheid niet.

h.hannemann 0
badge

19 jaar

Ook wel belangrijk om aan te denken is dat de Graphing Scanner weergeeft wat de ECU denkt dat er gebeurt, niet wat de component effectief doet. Hij geeft eigenlijk live data grafisch weer.

Dan moet je dus vooral niet over een scoop praten wanneer het een grafische weergave is van de digitale waardes die men uit de ecu haalt.
Wanneer je echt met een scoop wilt werken neem dan de scoop die Hub Hannemann bedoelt of die van die jongens uit St. Pancras. En dat is eigenlijk nog wel de beste.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Ervaringen of stel zelf een nieuwe vraag.