Hallo Collega,s Wie van jullie heeft ervaring met de uitleesapperatuur van het merk TEXA
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik gebruik de texatester nu 1,5 jaar wat is je probleem ==
Wij hebben een Laptop < Navigator > sinds een paar maanden
maar tot nu toe nog niet veel succes
bv het resetten van lampjes bij BMW 318 en 525 TDS lukt niet
Sleutels inlezen VW Golf < 2000 > Renault Scenic < 1998 > lukt niet
Mischien is het wennen ??
De problemen die je hebt ken ik eerlijk gezegd niet maar in de texa navigator is het belangrijk dat je wel de juiste auto selecteerd dit is nogal eens een probleem en heb je voor bmw de passende stekker of werk je met de losse universele stekkers ??
wij hebben een tester van snap-on .maar ik denk dat je er gewoon mee moet leren omgaan.
Hallo jongens wel wat een late reactie mischien
Maar wij hadden een paar maanden na aanschaf nog recht op een cursusdag en daar bleek dat er een defecte module in ons systeem zat
Er waren nog een paar met hetzelfde probleem >> dan is er natuurlijk niks dat lukt
Maar nu gaat het een stuk beter
En inderdaad er veel mee spelen >> oefenen
Nogmaals bedankt
ik ben van mijn texa niet tevreden,geen enkele handleiding of opleiding(zoek het zelf maar uit)vertalingen van foutcode's zijn onbegrijpelijk(woorden die niet bestaan)en vele wagens die in de lijst staan die men kan uitlezen geraakt men niet in.
Beste Gerrit van,
Het is absoluut niet zo dat een apparaat van Texa afgeleverd wordt en zoek het zelf maar uit dan. Er wordt altijd een korte instructie gegeven van een 1,5 uur. Tijdens de verkoop wordt ook de keuze gegeven om een toepassingstraining te volgen. Ook kan men een service abbonemnet afsluiten voor technische ondersteuning. Verder de vertaling, er is geen apparaat waar alle aspecten w.b. benamingen in een goede NL taal worden weergegeven. Je bent nl. afhankelijk van de benaming die sommige fabrikanten aan bepaalde zaken geven en een fout in de vertaling is nog altijd mogelijk.
Over het aspect dat men niet in stuurapparaten geraakt die wel in de databank staan denk ik dat het of niet excact weten hoe met de apparatuur om te gaan of er is iets aan de hand of er is iets in de auto niet goed. Texa geeft nl. alleen in de databank aan wat men uit kan lezen. Niet meer en niet minder.
Wanneer je ontevreden bent neem dan eens contact op met je leverancier om te kijken of men je die info kan geven zodat je een tevreden gebruiker wordt.
Groeten,
Ron van Gellecom
Wat wel ergerlijk is dat na 10 minuten gebruik de battarij van de laptop weer leeg is < dit is vanaf het begin al zo > dus hij moet altijd onder stroom staan
Volgens de leverancier < MIVAR > is dit normaal
Volgens ons niet !!
Maar 10 minuten is ook wel erg snel. Normaal is 1,5 uur voor een volledig geladen accu. Neem anders morgen even contact op met hen en vraag naar mij. Ben er `s-middags.
Groeten,
Ron van Gellecom
beste Ron,het is absoluut WEL ZO dat ze een texa afleveren en trek verder uw plan maar,ze doen bij levering een uitlezing en daar moet ge het maar met weten,een dag opleiding heb ik nooit van gehoord en de foutcode's zijn heel dikwijls ONBEGRIJPELIJKE woorden die in geen enkele taal bestaan.ik heb verschillende van die foutcode's naar officieele verdelers gevraagd wat ze betekenen en die hebben nog nooit van die woorden gehoord.ook bij texa zelf kunnen ze daar niet op antwoorden,ze zeggen zelf dat er soms problemen zijn met de slechte vertalingen.ik heb al vele auto's gehad waar we niet inraken en wanneer ik dan naar texa bel zeggen ze'ja dat is mogelijk dat kan gebeuren' Wij verliezen daardoor heel veel tijd die we niet kunnen aanrekenen en ontevreden klanten die we moeten doorsturen.
mvg gerrit
Hallo Ron ik vind het heel aardig dat je reageert op het verhaal // battarij // maar wij hebben de klacht al meerdere keren bij jullie neergelegt maar dan werd het afgedaan alsof het normaal zou zijn !!
En wat denk ik ook een hele goeie zaak zou zijn om iedereen die een of anderhalf jaar met TEXA werken om die weer op herhaling uit te nodigen < want er zijn veel mensen die tegen problemen aanlopen >> dit lijkt mij voor jullie ook een positief stuk reclame , want wat heb je aan een duur apparaat waar je niet goed mee overweg kan , dan krijgt al heel gauw het apparaat of de leverancier de schuld
Ik hoop dat jullie je voordeel hier meedoen !!!!
En toen bleef het stil !!
ja he,heeeel stil!!!!!!
Inderdaad, erg stil.Ik hoop dat het probleem van F Hankey opgelost is en anders even laten weten aub.
Gerrit Van, wanneer je de Texa in NL hebt gekocht lijkt het me dat je verder goed geholpen wordt door de helpdesk in NL. Natuurlijk hebben ook wij wel eens een probleem met onze klanten. Het is onmogelijk om 100% van je klanten tevreden te houden. Wanneer je de Texa in Belgie hebt gekocht zul je je probleem toch moeten melden bij SP Benelux. Ik weet dat zij nog niet zo heel lang Texa doen, maar weet wel dat ook zij hun klanten niet zomaar aan hun lot overlaten. Wanneer je toch de Texa in NL hebt gekocht, moet je toch eens met de helpdesk contact opnemen. Het nummer van de helpdesk zul je in dat geval dan ook wel hebben.
Groeten,
Ron
ron,bedankt voor uw antwoord,ik heb de texa in belgie gekocht,heb jij toevallig adres van texa benelux? groeten gerrit
Hoi Gerrit,
Het adres van SP Benelux is:
Durmakker 13
B-9940 Evergem
Tel: 0032-925-80008
De heer Speekaert Ronnie
Succes!!!
Ja, heren MIVAR,
Het is stil hier maar dat zal wel komen omdat problemen niet opgelost worden en zelfs niet erkent worden door jullie, vervolgens wordt je niet of zeer slecht geholpen door de helpdesk als je te veel zeurt of klaagt.
Reacties en opmerkingen hierboven zijn gewoon juist !!!
zijn er nog recentere ervaringen met texa?
wel met gutmann van de fa TBA alleen maar goede ervaringen. texa heeft alleen maar gladde vertegenwoordigers met 0% technische kennis.
ik leen m wel eens van iemand
en als je een beetje logisch denkt en doet werkt t prima
en ik steek altijd de adapter in de sig steker
Goh, ben eens op zoek gegaan naar negatieve ervaringen met Texa. En zoals ik dacht gevonden. Ook geloof ik dat er met andere uitlees apparatuur dingen niet naar wens gaan.
Maar goed. Wij hebben in ons bedrijf een aantal kia Cee'd gekregen. ongeveer 70 stuks.
Nu staat deze niet in de database van Texa. Vervolgens denk je dan, duur apparatuur / abonnement, laat ik eens bellen of ik deze kan updaten of zo...... Dan wordt je gewoon zonder blikken of blozen verteld dat deze auto niet courant is en hier dus ook geen database voor gaan maken.... Ook werd er gezegd , dat de auto nog onder de garantie valt, dus dat ik maar met al deze auto's naar de dealer moest gaan. Waarop het zelfs dan nog 2 jaar duurt voordat ze er uberhaupt aan gaan denken hier software voor te maken.....
Na goed, een Golf 5 stond er dacht ik heeeel snel in....
Daarnaast zie op het wegennet in Holland al een heleboel Cee'ds rijden... ( niet courant )
Helaas niet mijn keuze Texa, maar zoals alles uit Italie met werkplaats apparatuur, het is gewoon k*t.
Dus mocht er iemand zijn Texa wil aan schaffen, denk er maar zeer goed over na.
Groeten Pieter
hallo,voor de jappen en aziaten koop je het beste een launch,voor de meeste overige merken trouwens ook,zij hebben een giga database,zoek maar eens op het net.
Inmiddels is bij ons alles opgelost en uitgepraat!
?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Ervaringen of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar