Wegenwachters;
langs deze weg wil ik graag alle wegenwachters bedanken voor hun inzet op Problemcar.
Onze "" eigen"" wegenwachter, wijlen Hans Warmenhoven, moderator van het eerste uur,
zou blij zijn met de gemotiveerde inzet.
Vooral richting de particulier
Top, jongens
Bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meen je dat Hans, dat Hans Warmenhoven (fantastische kerel, zoals ik hem ken van het forum) ook WW'er was ?
tja, enkel dan respect van mijn kant voor de WWérs hier, maar dat weten ze wel van mij ;) he Maarten
Hans daar wordt ik even stil van!! Het is ons werk mensen op weg helpen, en dat doe we met alle plezier en toewijding, ook hier op het Forum, ook wij als wegenwacht leren hier ook van, het wordt voor ons ook moelijker om een auto te repareren, denk maar aan de electronica, maar goed het lukt ons toch nog steeds om gemiddeld 90% rijdend te krijgen (soms tijdelijk)
Hans nogmaals bedankt voor de waardering maar , maar wij zijn hier niet alleen we doen het met zijn allen!!!!
Jan, je hebt natuurlijk gelijk, we doen het met z`n allen.
Ook de prof`s vinden naast hun drukke dag tijd om iedereen van advies te dienen.
Tevens is er ook een groot aantal particulieren die tot de "vaste kern" behoren.
Vaak zijn deze bijdragen merkgerelateerd, terwijl de wegenwachters, met hun ruime ervaring langs de weg, een brede bijdrage leveren aan het forum.
Dat wilde ik even kwijt..vandaar.
mvg.
Hans
Tjonge,dat is een leuk onderwerp! Wordt er ook ff stil van...
Vooral eens te horen van mensen uit de werkplaats. Soms merk ik toch wel dat die anders tegen ons aankijken. Leuk dat we elkaar zo kunnen helpen,laten we dit vooral blijven doen!
Hans,bedankt!
mooie bus jan! Ik heb helaas (nog) geen foto van m'n dienstauto,jij wel toch? ;)
[quote=Renaultmonteurtje]tja, enkel dan respect van mijn kant voor de WWérs hier, maar dat weten ze wel van mij ;) he Maarten[/quote]
inderdaad! hopelijk kunnen we renaultmonteurtje ook eens zien bij ons korps!
[quote=maarten4874]Vooral eens te horen van mensen uit de werkplaats. Soms merk ik toch wel dat die anders tegen ons aankijken[/quote]
Juist niet...., in tegenstelling.
Een diagnose stellen in weer en wind / regen / kou valt niet altijd mee en zeker niet indien dit in sommige gevallen op de vluchtstrook moet plaats vinden.
Gr. paul
Mooie bus Jan!
maarten, wat krijg jij dan Caddy? of een T6?
@ paul, ik sluit me volledig bij jou aan
@ renaultmonteurtje; ik mag sinds 21 sept een hele mooie caddy rijden van de baas! :)
@ Maarten, goede keuze van je werkgever, is een mooie auto
hoe doen ze dat met de caddy eigenlijk en verkeerd getankd, gaat er dan nog een WW'er heen met een Transporten om de boel leeg te halen of heeft de caddy dit ook ?
nee,een caddy heeft geen verkeerd getankt. Als blijkt bij aanname dat er verkeerd getankt is,gaat er een t5 naartoe. Vandaar dat die mannen vaak grote afstanden rijden. Of de auto gaat op de lepel naar een service center (rhoon,badhoevedorp,breda e.d.)
Ok, dus de centrale weet dit er al aardig uit te filteren.
Wat een geweldige baan hebben jullie :-)
[quote=Renaultmonteurtje]Ok, dus de centrale weet dit er al aardig uit te filteren.[/quote]
nou,bij sommige mensen lukt dit gewoon niet. Staat er in je scherm lekke band ra,kom je eraan,ligt de distributie riem eraf.... zeggen ze "hij liep niet meer zo lekker,volgens mij is de band leeg" sta je dan...
jaja jongens alle respect van hieruit.
13 jaar
[quote=maarten4874][quote=Renaultmonteurtje]Ok, dus de centrale weet dit er al aardig uit te filteren.[/quote]
nou,bij sommige mensen lukt dit gewoon niet. Staat er in je scherm lekke band ra,kom je eraan,ligt de distributie riem eraf.... zeggen ze "hij liep niet meer zo lekker,volgens mij is de band leeg" sta je dan...[/quote]
Ja, ik denk dat jullie wel heel boeken vol straffe verhalen kunnen vertellen! Boeiende maar zeker in ons klimaat een koude en natte job dus alle respect!
Ook ik heb hier al veel van jullie geleerd en verbaas mij er steeds weer over dat er profecionals zijn die toch de tijd nemen om ons steeds weer met hun vakkennis op de goede weg op zetten.
13 jaar
[quote=maarten4874][quote=Renaultmonteurtje]Ok, dus de centrale weet dit er al aardig uit te filteren.[/quote]
nou,bij sommige mensen lukt dit gewoon niet. Staat er in je scherm lekke band ra,kom je eraan,ligt de distributie riem eraf.... zeggen ze "hij liep niet meer zo lekker,volgens mij is de band leeg" sta je dan...[/quote]
haha, dan sta je wel apart te kijken ja :-)
voor de liefhebbers, de inhoud van een nieuwe Caddy
www.youtube.com/watch?v=6HXnCzfYyS8
klopt dat een beetje maarten ?
Die nieuwe Caddy staat zo weer bij de dealer... De schakelbak heeft een hekel aan lange stukken rijden in z'n achteruit.
Gr. paul
hallo paul wij rijden voorruit je weet toch regeren is vooruitzien en wat achter je is geweest desnoods rijden we een blokje om, maar ik rij gelukkig een T5
Maar Paul je weet toch dat de R voor Racen staat ;-)
[quote=jan5047]hallo paul wij rijden voorruit je weet toch regeren is vooruitzien[/quote]
Het zijn voornamelijk de stukjes opgeteld terug op de vlugstrook in z'n achteruit, vinden die bakken niet zo fijn.
Gr. paul
fout paul wij stoppen 15 meter achter het voertuig ivm de veiligheid dus moeten niet achterruit naar het voertuig rijden, maar zonder gekheid, zijn de versnellingsbakken echt een probleem ook de automaat, bij ons rijden er nu 4 (zeeland) maar nog maar kort dus om te oordelen
De eerste serie 2004 / 2005 was een ramp, werden terug geroepen d.m.v een actie verkeerde bakolie af fabriek.
Voornamelijk kraken tijdens het schakelen naar de 2e versnelling.
Van dit type 2005 heb ik er ook 1 (nieuw gekocht) nu 58000km op de klok.
Het is de Caddy van moeders, ze houd hem aardig lang heel valt mij niets tegen ;)
Gr. paul
[quote=Renaultmonteurtje]www.youtube.com/watch?v=6HXnCzfYyS8
klopt dat een beetje maarten ?[/quote]
wel aardig ja. Gereedschap ligt er bij hem mooi in,maar de rest.... Zo zou ik niet kunnen werken. Hopelijk valt het mee met die bakken. Maar met beleid achteruit rijden he paul? ;)
dat is munnen caddy. Weet alleen niet waarom hij hem niet ineens opent... k*t computer....
Mooie Caddy Maarten :)
ik zag trouwens in dat een filmpje bij het dashboard een rode knop zitten, waar dient deze voor?
dat is een nood knop als je daar een duw opgeeft gaat er in de centrale alle bellen rinkelen en wordt je op je telefoon gebeld, bij geen reactie wordt er een colega of de politie op afgestuurd, wij hebben ook een losse noodknop die je kunt gebruiken als je buiten je voertuig bent, dus bij onraad kun je toch alarm slaan
Ok bedankt voor de uitleg, zo wordt ik ook eens wat wijzer :)
inderdaad zoals jan zegt maar even een kleine aanvulling. Want ik weet dat renaultmonteurtje graag alles wil weten ;)
Die knop op het dashbord gebruik je -meestal- als je bij een ongeluk als 1e komt uitrijden. Bij de centrale gaan alle klokken luiden en bellen je direct terug voor locatie,aantal auto's/mensen,wat heb je nodig (ambulance/brandweer).
De losse noodknop kun je gebruiken als je wordt bedreigd o.i.d. (gelukkig zelden),dan wordt je niet teruggebeld,maar sturen ze gelijk een collega/politie op je af. (Dan is het niet handig als je wordt teruggebeld als er een groep van 10 om je heen staan)
Dank voor de extra info Maarten
[quote=maarten4874](Dan is het niet handig als je wordt teruggebeld als er een groep van 10 om je heen staan)[/quote]
hahaha,vroeg me al af wanneer er ingegrepen zou worden! Was inderdaad ook NET over het randje,maar wel de waarheid
maarten, heb jij zo iets al eens meegemaakt dat je een collega CQ oom agent als back up hebt gehad ?
ps,
je hebt mail
ja,maar daar wilde ik het ook bij laten...
Zie je mail net pas,stuur ff wat terug
Ok duidelijk
maarten en renaultmonteurtje ik denk dat jullie de corenspondentie beter via mail kunnen voortzetten want dit gaat niet meer over auto's maar meer over persoonlijke belangstelling,
is mijn idéé
gr jan
maar jan,wij corresponderen toch ook zo?? Nee,gekheid,je hebt gelijk. bij deze...
Wegenwacht maakt overuren met pechgevallen..
"Naar verwachting staat de teller aan het eind van de dag op 6000, "
Goed werk, sterkte jongens !!
Wederom hartelijk dank voor je leuke reactie hans! Voor wegenwachters is dit een fantastische tijd. Afgelopen donderdag was mijn laatste pechgeval van de dag in de 8900...
dat zijn er goed veel. vervelen zat er dus niet bij
maar eh, Maarten, we wachten nog steeds op een foto van je mooie Caddy-lac ;)
[quote=maarten4874]Voor wegenwachters is dit een fantastische tijd. Afgelopen donderdag was mijn laatste pechgeval van de dag in de 8900...[/quote]
Zucht!! het zoveelste bakkie koffie........ ;))
Gr. paul
straks kunnen de wegenwachters hun eigen koffie verkopen Paul ;-)
Niets anders dan grote waardering voor de W.W.-ers! Ze zijn er altijd, ook bij slecht weer. Tevens moet ik ook het Anwb-steunpunt in Apeldoorn (Luuk Bosma) een pluim geven.
Ik ben afgelopen zomer gestrand met mijn motor. Helaas wist ik al wat er aan de hand was (Bmw-motor-monteur geweest, benzinepomp in tank gaf geen geluid/zat vast). De redelijk snel gearriveerde W.W.-er stelde al gauw dezelfde diagnose, en kon er dus niet veel aan veranderen. Maar ben wel binnen de kortste keren opgehaald door een van de medewerkers van Bosma, en netjes thuis afgezet (en inmiddels doet de Bmw het weer).
En afgelopen donderdag na het boodschappen doen sloeg mijn auto gelijk af na starten. Weer kwam een vriendelijke medewerker van Bosma (die er gelukkig al snel was (het was nogal koud), best ok om in Apeldoorn in 20 min. van noord naar zuid te rijden). Helaas kon hij de storing niet verhelpen (auto krijgt geen vonk, wat we ook probeerden), maar hij heeft me ook weer netjes naar huis gesleept en zelfs even geholpen om de auto de oprit op te duwen! Geweldige service!!!
Dus kan alleen maar zeggen: ga zo door!!!
12 jaar
[quote=Renaultmonteurtje]Ik zal je matsen Maarten :
mooie caddy :-)[/quote]
jaja,mooi bakkie he? Ben er ook wel heel trots op! Hoe kom jij nu aan dat url adres? Daar heb ik ook naar gezocht,maar niet gevonden. Houd problemen met het uploaden van foto's. Mogelijk iemand die het me uit kan leggen?
p.s. ze belde net nog of ik een paar uurtjes zou willen werken,zo druk... Maar ja,heb nét 1 biertje op! Jammer,morgen weer volle bak vooruit!
uitleg op de meel ;-)
Hahah,gelukt! Thnx! Goede omschrijving.
geen probleem maarten =)
Maarten, we hebben ook onze rust nodig. Na een paar dagen van 9-10 uur werken heb je dat gewoon nodig.
Dat moeten ze (de TM, meldkamer en klanten) begrijpen en de kou is voorlopig nog niet weg.
Kou kost ook veel energie.
Ik ga morgen ook weer aan de bak, succes.
Marcel,je hebt gelijk. De kou kost inderdaad veel energie,maar we mogen niet klagen. Zo laten we onze (meer)waarde aan de leden weer zien! Veel succes morgen,en zeker ook veel plezier!
[img]http://i.imgur.com/N5xpI.jpg[/img]
Terwijl forensend Nederland vastliep op overvolle treinstations en in horrorfiles, spreekt de Wegenwacht van topdagen.
Het komt niet geheel als een verrassing, maar gisteren en vandaag moesten de mobiele monteurs extreem vaak uitrukken voor pechgevallen in het land. Volgens de Wegenwacht, het enige onderdeel van de ANWB waar je wél op zit te wachten, was gisteren de drukste zaterdag in de geschiedenis van de pechhulpverleners. Zon 7.000 automobilisten deden een beroep op de technici, en vandaag waren dat er nog eens 6.500. Topdagen! Overigens werd het alltime record op donderdag al gebroken, toen er 8.600 pechgevallen werden geregistreerd.
De 430 personeelsleden die de ANWB had ingezet kregen vooral te maken met 1) kapotte accus en 2) dichtgevroren sloten. En terwijl de Rayonhoofden van de Vereniging Friesche Elfsteden de kou zitten te bespreken zal er ook volgende week nog wel sprake zijn van horrordrukte bij de ANWB. Ondertussen is er al zeventien miljoen kilo zout gestrooid op s lands wegen, maar het schijnt te koud te zijn om nog effect te hebben. Jep, Snowpocalypse komt hard deze winter.
Overigens geeft de ANWB zo een mooi excuus dat de NS danwel ProRail kan gebruiken om het treinfalen recht te praten: Zie je wel, ook autos gingen massaal stuk & kapot!
Moest dat nou....een Mercedes met de motorkap open?
Gaat een Mercedes nooit kapot dan???? ;-)
12 jaar
alle merken hadden problemen Dus Mercedes was geen uitzondering allerlei storingen zelfs dichtgevroren uitlaten, was even zoeken bij de eerste de volgende gingen vlugger, en wat denkje van campers met zomer diesel ??? (zit erdan verschil in diesel olie tank altijd bij de zelfde pomp) laatst getankt in augustus!!!!!
En bevroren carterventilatie systemen? Zat gehad. Ook TDI waarvan de gloeiers het niet deden, tja, dan slaan ze nu met de vorst niet aan.
Je hoort mensen :"hoe kan dat nou, hij doet het echt altijd en waarom nu niet?"
"Niet op de handrem zetten? Waarom dan niet?"
Onkunde? Onwetendheid? ik hou het op het laatste. Niemand wil een probleem hebben toch?
marcel, FIAT Punto's met een 1300 diesel zeker?
vag groep. allemaal auto's met mayonaise als olie en brokken ijs in de carterventilatie.
Vele met geplofte krukaskeerringen en/of vastgelopen motoren.
en uitgerekend op de drukste dag ooit bij de wegenwacht had de wegenwacht zelf pech (versnellingsbak)
Haha, Volkswagen, wie anders
Ahum, Sorry. kon het niet laten.
12 jaar
en toen had je een paar dagen vrij Jan ?
nee monteurtje, iedereen die een kapotte dienstauto heeft krijgt genoeg aanbiedingen van (vrije) collega's om van auto te ruilen. We weten hoe het is om je auto achter te laten,niet leuk.
Gelukkig heeft jan veel vrienden binnen ons korps die graag hun auto ter beschikking stellen. Zo ook ik,maar hij wilde perse een t5...
aah, das tof onderling
nou jan, rijd de bus al weer ;-)
ja gelukkig wel 2 dagen later was hij klaar een lager in de versnellinfsbak stuk ondertussen alweer 5000 km verder dus we kunnen er tegen aan, moet zo de nacht in lekker met dit weer overdag een paar uur slapen en voor de rest van de dag van de zon genieten
5000 km in een kleine 2 weken, goeie dag. jullie rijden wat af
Renaultmonteurtje: nee meer dan 2 weken want mijn bus ging stuk 7 feb dus 7 weken geleden we rijden wel veel maar nu ook weer niet zoveel
ongeveer 300km per dienst soms meer soms minder
ach tuurlijk,
trouwens zijn de eerste lekke banden van de fietsen al gemaakt heren ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar