Audi A4: 1.8T motor komt niet op druk (max. 0.2Bar)

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8T

Ik heb een Audi A4 uit 1995 met een AEB 150pk 1.8 Turbo motor.

De turbo druk is helaas veel te laag, ik meet met een externe drukmeter max. 0.2 Bar.

Nu ben ik al flink aan het spitten geweest waar het aan kan liggen.
Een vacuum lek lijkt me niet zo voor de hand liggend (zie ook geen slechte slangen en hoor geen lekkages)

De N75 klep heb ik getest, deze lijkt goed te werken (schakelt iig wel netjes) en heb deze ook voor de test overbrugd (de turbo-uit direct doorverbonden met de wastegate en het turbo-in slangetje afgedopt)
Dit haalde niets uit.

Als volgende test de doorgang van de Throttle Bypass Valve geblokkeerd naar de turbo-ingang toe (deze is volgensmij wel defect, want als ik aan het vacuum slangetje zuig, krijg ik geen tegendruk, deze staat direct in verbinding met de hoge druk kant van de turbo, maar dat ter zijde). Hiermee ook geen effect, de druk blijft laag.

Iemand nog tips, waar ik naar kan kijken, of wat het probleem kan zijn? De turbo klinkt gezond, geen scheuren zichtbaar.

Alvast bedankt!

[url=http://s2central.net/images/boost_contro...][img]http://s2central.net/images/boost_contro...[/img][/url]

geiz

Geplaatst door geiz (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

pkre10 (0) PRO, 16 jaar geleden

hallo

heb je de luchtmassameter al bekeken vaak voorkomend probleem
laat hem anders even uitlezen dan weet je iets
succes

geiz (0), 16 jaar geleden

Ja, LMM was inderdaad defect, maar die heb ik 2 weken geleden al vervangen. Dat zou overigens het probleem ook niet kunnen zijn, gezien ik de N75 klep ook overbrugd heb gehad.
Uitlezen heb ik ook reeds gedaan (toen ook de LMM vervangen), maar daar komt verder niets in naar boven. (ik heb alleen met een vaste PC kunnen testen, ga deze week even met een laptop rond rijden om ook onder druk te kunnen monitoren)

De wastegate kan ik bewegen door er overdruk op te zetten, die zit iig niet vast. Maar of hij ook volledig sluit??
Is deze wastegate eigenlijk ook mechanisch in te stellen, of niet? (kan het slecht zien in de auto)

En anders rest mij -denk ik- niets anders dan de turbo demonteren?
Of iemand nog slimme tips, hoe ik bijv. de inlaat buizen kan testen op lekkage?

Overigens, de turbodruk blijft zo rond de 0 - 0.05 bar hangen, alleen als ik het gas volledig indruk in zijn 2de versnelling of hoger, dan zie ik de druk vanaf ca 2000 toeren tot de 0.2 bar oplopen, maar meer ook echt niet.

geiz (0), 16 jaar geleden

Probleem gevonden! Wastegate-pen doormidden gebroken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.