auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4-Avant: jongens helemaal niemand?

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 16 ahl

Mijn temperatuur schommelt nogal.
Vandaag op 19 graden staan en hem maar uit gezet toen het zweet op mijn voorhoofd bleef staan.
Heb hem al uitgelezen geen foutcodes.
Ook heb ik het roostertje onder mijn radio met lucht schoongespoten.
Hoop dat iemand de oplossing heeft.
Bedank alvast.

de airco werkt goed is gevult en lekt niet.
Laat hem ieder jaar controleren

Als ik hem gewoon op 19 graden zet word hij ook heel erg warm dus niet op auto met de airo uit dus alleen de grades op 19 en voor de rest niets.

Geplaatst door

mariani (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Denk dat je met een defekt stelmotortje van een van de kleppen in het aircosysteem zit.Normaal kun je met een testkast(kts ofzo)de kleppen aansturen.Suc6

auto-peter 0
badge

16 jaar

De interieur filter is toch al eens vervangen geweest ?

Roger10 0

16 jaar

filter is al vervangen.
als ik dus mijn thermostaat op 19 graden zet met de airco uit word het voor mijn gevoel wel 35 graden.
gewoon even lekker de verwarming aan is er niet bij.
heb hem uitgelezen met vagcom en met de brainbee st8000 beide geen foutcodes en ben nu zoals jullie gemerkt hebben teneinde raad.
ik vind het niet erg om geld uit tegeven maar om nou alles roekeloos te vervangen vind ik ook een beetje overdreven.
Airco werkt alleen heel koud en voor de rest niet.
met de gradus op auto (in mijn display) dus met de airco erbij word het heel warm of heel koud maar niet stabiel dus.
zal hem 1 deze dagen is proberen met kts maar vrees het ergste oftewel geen probleem

mariani 0

16 jaar

Er zit toch ook ergens een temperatuursensor? Is die niet afgedekt of defect?
groet
a3

a3/a6 0

16 jaar

Temp.sensor zit in(de reeds schoongeblazen)roostertjes aan display.Collega van mij heeft hetzelfde gehad met Golf IV Variant.Was een stelmotortje.Desnoods bij Vw-audi dealer aan comp.laten leggen,en actuatortest van stelmotoren vragen.Suc6

auto-peter 0
badge

16 jaar

rij maandag even naar de audi en laat het jullie weten
bedankt alvast

mariani 0

16 jaar

kachel huis regelkleppen in de basis stand laten zetten

dit moet door de dealer gedaan worden

vw_audi 0
badge

16 jaar

Vandaag bij de Wittebrug geweest en die hebben geen oplossing gevonden.
Dus probleem niet opgelost.
Kachel huis regelkleppen in de basis stand laten zetten hadden ze nooit van gehoort.
Geen foutmelding met uitlezen en geen oplossing behalve neerzetten dan kijken we ernaar.

HELP!!!

mariani 0

16 jaar

heb al een keer mee gemaakt dat als je de kachel iets aanzet
dat de aansturing voor de kachel kraan gewoon op vol open word gezet
dus ik zou het besturings modul even laten checken en de kachel kraan even

quattro boy 0

16 jaar

Hoe kan ik dat testen dan?
Audi verteld mij dat het gas in de airco vervangen moet worden. (als wij jou auto in onderhoud krijgen is dat het eerste wat ik zou doen werd mij verteld)
Klinkt erg logisch doe ik bij mijn koelkast ook ieder jaar.
Volgens mij als ik hem bij de Audi neerzet gaan ze mijn condensor ofzo vervangen heb ik dus geen vertrouwen in.
Ik ga de ander stappen nog even nalopen maar word er erg moe van als je begrijpt wat ik bedoel.
WORD VERVOLGT!!!!!!!!

mariani 0

16 jaar

de airco heeft er niks mee uit te staan doe de hele dag niks
anders dan airco`s repareren.
als de airco goed koelt hoef je de airco niet opnieuw te laten vullen
daarom zeg ik dus ook dat we een audi hebben gehad met hetzelfde probleem
die had dan de besturing en de servo motor defect
die kun je dan het beste contrloren door je kachelkraan op te zoeken
en dan de kachel even uit zodat de kachel kraan dicht is en dan stel je hem in op
bv 19 graden en dan moet je kachel kraan een heelklijn stukje open gaan gaat hij helemaal open
dan klopt je besturing dus niet


en dat ze hem uitgelezen hebben met de servo motortjes zonder resultaat
klopt wel zlang de servo motortjes het nog doen geeft hij geen storing maar ze kunnen dus wel te ver
open gaan staan

quattro boy 0

16 jaar

[quote=quattro boy]de airco heeft er niks mee uit te staan doe de hele dag niks
anders dan airco`s repareren.
als de airco goed koelt hoef je de airco niet opnieuw te laten vullen
daarom zeg ik dus ook dat we een audi hebben gehad met hetzelfde probleem
die had dan de besturing en de servo motor defect
die kun je dan het beste contrloren door je kachelkraan op te zoeken
en dan de kachel even uit zodat de kachel kraan dicht is en dan stel je hem in op
bv 19 graden en dan moet je kachel kraan een heelklijn stukje open gaan gaat hij helemaal open
dan klopt je besturing dus niet


en dat ze hem uitgelezen hebben met de servo motortjes zonder resultaat
klopt wel zlang de servo motortjes het nog doen geeft hij geen storing maar ze kunnen dus wel te ver
open gaan staan[/quote]
Dank je ga het zeker ook even na lopen.
Audi heeft echt gezegt dat ik het gas moet vernieuwen van het airco systeem dus niet bijvullen maar vernieuwen.
Dat komt over als mijn motor kookt ooh dan moet u u koelvloeistof vernieuwen
WORD VERVOLGT!!!!!!

mariani 0

16 jaar

ja inderdaad jah zelfde verhaal
maar dat mankeerde er dus aan die audi
hoop dat je er wat aan hebt en dat dat het probleem is

quattro boy 0

16 jaar

Hallo,

Ik ben geen audi techneut maar weet wel iets van airco's

Airco's worden zowiezo niet bijgevuld, maar altijd helemaal opnieuw gevuld. Dit omdat er gevuld wordt op gewicht en niet tot bepaalde druk.
Ook wordt het systeem na het aftappen eerst afgeperst om evt. lekages op te sporen.
Laat bij het vermoeden van een lekage een zogenoemde tracer toevoegen. Dit is een fluoriserende vloeistof, die op de plek van de lekage zichtbaar is met een uv lamp.

succes,

Gerco

GercoXXL 0

16 jaar

Dat bijvullen is wel het geval bij autos van af bj.1995/1996 je kan ze wel bijvullen maar een van de oorzaken bij dat geval van jou audi kan ook buiten temperatuursensor zijn.Gr.

nehro 0

16 jaar

probleem niet opgelost mijn thermostaat ging sspontaan stuk heb deze vervangen en als ik hem nu op bv 19 graden zet komt er redelijk warme lucht uit als ik hem op 20 zet blijft hij doorstomen.
gaat de regelunit nooit stuk zou het anders echt niet meer weten.


groetjes

mariani 0

16 jaar

dus als ik het goed begrijp zijn ze bij v d brug weer lekker bezig die regelkleppen van je kachel zijn wel in basisafstelling te zetten

Steuergerät Grundeinstellung

STG 08 (Klima-/Heizungselektronik) auswählen
STG Messwertgruppen -> Funktion 08

Messwertgruppe 001
Es werden folgende Stellmotoren angsteuert: Temperaturklappe -V68-, Zentralklappe -V70-, Fußraum-/Defrostklappe -V85- Staudruckklappe -V71-.

Gehe zu Grundeinstellung

Die Grundeinstellung ist beendet sobald alle Rückkoppelwerte auf 0 stehen.

laat dit dus eerst maar eensdoen wil ook wel met de vagcom

gr.marco

poppekast 0
badge

16 jaar

halllo daar ben ik weer
kleppen in basis laten zetten
hij schommelt niet meer alleen als hij nu op 19 graden staat gaat het goed alleen wanneer ik hem dan op 18 zet word het warmer.
binnen temp stuk?

mariani 0

16 jaar

echt hellemaal niemand????

mariani 0

16 jaar

dat word dus alles maar vervangen ben ik bang
ik hoor trouwens wel een vreemd geluidje in het midden van mijn dashbord net of er een muis loopt zowel met climate aan als uit
heeft dit er iets mee temaken?

mariani 0

16 jaar

[quote=mariani]dat word dus alles maar vervangen ben ik bang[/quote]
Hoezo alles laten vervangen...? Slechts wat nodig is en niet meer! het is aan de dealer omdat uit te zoeken.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

ik kreeg te horen van vw om het gas uit de ac te laten lopen en dit te vernieuwen doe ik bij mijn koelkast ook ieder jaar
vind het niet erg om geld uit te geven maar niet bij de vw stumpers ben er trouwens bij meerdere geweest en durf daar niet mijn auto achter te laten wanneer ik dat soort andwoorden krijg

mariani 0

16 jaar

[quote=garageburgwal]Jongens hou toch eens op om de dealers af te kraken.. Lekker makkelijk als ze zich niet verdedigen kunnen![/quote]
Ik hoor dealers zeggen : [b]bij ons is uw auto in allerbeste handen[/b] Let wel! men betaald daar ook fors voor.... maak het dan ook waar.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

soms komt het wel eens voor deat de schuimrand (afdichting) van de regeklep verstikt is
daar door sluit de klep niet goed af en komt er alleen warme lucht in je kachelhuis



wat je zelf kan kontroleren de stel motortje(s) afkoppelen van de regeling warm en koud-->lees stangetjes van kachelhuif afhalen
wel voorzichtig doen anders kans op afbreken
stekkers er liever niet afhalen --> anders moet je foutcodes laten resetten

als je de auto op contact zet en de temp. insteld zie je welk klepje wordt aangestuurd

dan de kachelkleppen het de hand bedienen
als er dan nog steeds warme lucht uitkomt is de afdichting defect

vw_audi 0
badge

16 jaar

bedankt allemaal voor de reactie
jw dan moet zeker het hele dash er uit trekken ?
als ik het open heb zal ik het zoiezo allemaal vervangen aangezien dit nog een hele klus is.
kan niet gewoon de temperatuur voeler kapot zijn?
en wat doet de zon censor boven op het dashbord?

mariani 0

16 jaar

Beetje aangepast en weer overzichtelijk gemaakt, probleem is nog niet opgelost.

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

16 jaar

stelmotoren controle hoef je alleen dashbordkastje of afdekkap onder stuur er af te halen

om bij de regelkleppen (binnen in kachelhuis) te komen moet je dashbord er uit hebben

in de luchtkanalen zitten ook een temp.sensoren

vw_audi 0
badge

16 jaar

Jahaaaaa, TOCH maar weer liever naar DIE dealer...??

Of eens een aircobedrijf proberen...?

Nou is een aircobedrijf geen VAG dealer, maar deze dealer komt ook niet verder dan OBD-tje pluggen en loggen.........

Pffffffff......

Santa 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.