Hoi,
Ik bespeurde een drupje olie in mn garage en keek toen naar de onderplaat, ik schrok want die zit helemaal onder de olie.
Plaat eraf en zag onderkant blok t/m versnellingsbak toe onder de olie zitten.
Bovenkant is mooi schoon, onderkant helemaal smerig.
Gekke is , ik peil elke week olie, verbruik is nihil.
Ik merk wel heel iets vermogensverlies, maar ook dat is nihil. Komt denk ik mede omdat carterfilter aan vervanging toe is.
Maar die olie, wat is er aan de hand?
Stationair laten lopen, maar zie niet echt olie ergens uitkomen.
Hebben jullie enig idee? Pakking lek?
Gr. Mike
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan meerdere dingen zijn.
Auto op de brug en kijken waar het vandaan komt,maar als alles onder de olie zit dan alles schoonspuiten en een paar dagen laten weer gaan kijken.
Ok, dank je voor de snelle reactie.
En het schoonspuiten is met water?
16 jaar
Schoonspuiten doe je het beste in een autowasserette, met zeep en hoge druk.
Ze hebben daar ook de juiste afvoer van het verontreinigde water.
mvg,
Hans.
Carterpakking en krukaskeerring komt nog wel eens voor.
Maar inderdaad eerst schoonspuiten, meeste wasserette's hebben ook motorreiniger.
Koen
16 jaar
Bedankt voor de reacties.
Ik ga het blok schoonspuiten, de onderkant zal wel wat lastiger worden.
Ik laat nog wel even weten waar de olie vandaan komt.
Gr. Mike
16 jaar
Nou blokkie is schoon. Ik heb de onderplaat eraf gehaald en het lukte aardig. Gewoon met actiefschuim v/d carwash.
Schiet me nog te binnen, is het mogelijk dat er olie eruitgedrukt wordt (krukas-keerring?) omdat de carterfilter aan vervanging toe is?
16 jaar
Ja, carterventilatie moet ergens weg.
Lekkage blijkt inderdaad de krukas-keerring te zijn.
Auto heeft net een grote beurt gehad en de distributie is nog niet aan vervanging toe, dus ik laat het maar even zoals het is.
Hij lekt maar heel iets, door de rijwind is de hele onderkant onder de olie gekomen.
De krukas keerring pak ik wel op als de distributie weer vervangen moet worden.(nog één jaartje)
16 jaar
met die kleine lekage redt ie dat denk ik niet
lost t riempie op
en dan heb je geen keerring maar een ander blok nodig( als je even pech hebt)
Hmmm, erg vervelend allemaal vooral omdat de distributie bij 215.000(3jaar geleden) is vervangen en hij in principe pas bij 335.000 weer aan de beurt is.
Hij heeft nu zo'n 280.000 gelopen. Daarom dat ik dacht, probeer nog een jaar eraan vast te knopen en dan de boel te vervangen.
Maar als er olie op de riem lekt dan houdt het gewoon op.
pfff.....kosten, kosten ,kosten hoor.
Is er een mogelijkheid om dit een beetje in de gaten te houden?
Het is toch niet erg als er af en toe een druppie op de riem valt, of is dat al heel kwalijk en dan gelijk vervangen?
16 jaar
als de riem draaid en de olie komt tussen riem en tandwiel verspreid t zich snel over de hele riem
wordt ie zachter en breekt plots
reken maar uit welk risico goedkoper is
Hoi,
Auto bij Paul gehad, blijkt achteraf toch niet de krukaskeering te zijn. Distributieriemen waren helemaal schoon en zagen er tiptop uit.
De lekkage lijkt toch bij het carter weg te komen.....nou ja, beter zo....
Wat wel weer gelijk aan het licht kwam was dat men(dealer) bij de laatste keer vervangen distributie, spanrol etc.etc. gewoon vrolijk weer de oude multiriem en aircoriem erop hadden gezet.....(grrrrr)
Deze zaten nu vol met scheurtjes en barstjes!! Schande, maar ben blij dat dit nu aan het licht kwam en niet te laat....zucht.
Maar wat voor mij iig een opluchting is dat de riemen goed zijn en dat de lekkage toch onschuldiger blijkt te zijn dan ik in eerste instantie vermoedde. Zit dan gewoon lekkerder achter het stuur.
Nu maar weer even een tijdje rijden en geen strubbelingen met het blokkie meer....hopelijk.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Gr. Mike.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar