Audi 80 1994: 2 problemen

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 2000

ten eerste: mijn watertemperatuurmeter doet het dan weer wel en dan weer niet. de laatste tijd minder niet als wel. ik heb de "sender switch" al vervangen maar daar lag het niet aan.



ten tweede: en tevense het vervelendste probleem. bij starten van motor loopt ie goed stationair. na enige tijd gaat het toerental schommelen tussen 800 en 1300 tpm. schommelt ie niet dan loopt ie wel stationair, maar komt het toerental niet boven de 450 toeren uit.dit blijft varieren, en niet altijd in deze volgorde. Het schommelen van het toerental merk je ook als je rijdt. dit dmv het inhouden tijdens het rijden.

M.Heyzer

Geplaatst door M.Heyzer (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jos_br.5982 (0), 20 jaar geleden

Misschien kun je eens beginnen met het meten van je brandstofdruk.

Hier komen de meest vreemde storingen door.

tienen27 (0), 20 jaar geleden

Mogelijk is een van de soldeerverbindingen van de meter of de spanningsstabilisator op de printplaat van de meterconsole onderbroken. Dit komt wel vaker voor.

Oplossing: metercosole uitbouwen, soldeerverbindingen controleren en zonodig opnieuw solderen.

audi80 2.0E (0), 20 jaar geleden






Deze probleem heb ik ook gehad met de brandstofmeter.


Het is een kleine zwarte CHIP met drie pootjes eran die op de printplaat van de cockpit zit!Kosten bij dealer €9.90.Als je tegen de cockpit aankijkt zit hij rechts onder ervan.


Even een andere erin klikken en klaar ben je....


Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.