close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6 2004: 2.5 tdi motorcode BAU beter???

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: BAU

Ben van plan om een A6 met motorcode BAU te kopen. Mijn huidige A6 met motorcode AKE heb ik het beruchte nokkenas probleem gehad.
Mijn vraag aan jullie; is motorcode BAU een betere motor of is deze motor ook zo'n zorgenkindje?
Graag jullie advies.

vrgr Paul

Geplaatst door

mrwortel (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Paul

Dit type motor is iets minder drama dan z'n voorgangers, toch kun je hier nog genoeg geld in kwijt.
Nokkenas problemen zijn hier zo goed als verleden tijd, toch blijft de brandstofpomp nog altijd een zwak punt.

Persoonlijk vind ik de 2.5 TDI niet interessant, de economische levensduur van dit type motor is belabberd te noemen.

Succes met de evt aankoop.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Paul

Dan zal ik deze auto maar snel overslaan. T probleem doet zich dan voor welke motor dan wel. Graag wil ik quattro blijven rijden maar 1.9TDI Q is niet te vinden en n auto van 2005 wordt wel erg duur. Ik zal blijven doorrijden.

Momenteel heb ik met mijn A6 Ake en FAU automaat t volgende probleem. Lager op de flensas 01v 409 355A is kapot waardoor mijn steekas in onbelans is. Mijn vraag; is deze flensas te vervangen zonder dat de aut.bak hoeft te worden gedomonteerd en zal mijn aut.bakolie er niet uit lopen bij demontage van de flensas? (beeldtafel 409-65 in ETKA)
Graag je reactie

vrgr Paul

mrwortel 0

14 jaar

Paul


[url=http://img210.imageshack.us/i/a390051.pn...][img]http://img210.imageshack.us/img210/5374/...[/img][/url]


Dit lager is zonder demontage van de bak te vervangen, wel doormiddel van speciaal werkplaatsgereedschap.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Paul

Is dit speciaalgereedschap nodig vanwege de klemveer die op de flensas zit? Zie op de afbeelding van beeldtafel 409-65 dat er een flensafdichtring 01v 409 399 eveneens gedemonteerd wordt, loopt dan de bakolie niet eruit?

Bedankt voor je reacties Paul
vrgr Paul

mrwortel 0

14 jaar

– Bout aandrijfas/wielnaaf losschroeven, terwijl de wagen nog op de wielen staat.
– Wiel verwijderen.
– Linkeraandrijfas van de flens van de versnellingsbak losschroeven → Rep.-groep40.

– Opvangbak -V.A.G 1306- of opvangbak voor werkplaatskranen -VAS 6208- onder de versnellingsbak zetten.
– Olievulplug -pijl- eruit draaien en ten minste 0,5 l asaandrijvingsolie uit de asaandrijving met olieafzuigapparaat -V.A.G 1358 A- aftappen.
AanwijzingOlie moet beslist uit de asaandrijving worden afgezogen, omdat anders het gevaar bestaat dat asaandrijvingsolie met ATF wordt vermengd.

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Paul

Alvast bedankt voor je snelle reacties. Voor alle duidelijkheid het is wel aan de RECHTER zijde. Weet dus niet of dat n verschil maakt. Op de afb van ETKA ziet t er links complexer uit als rechts. Heb je enig idee hoeveel dit gaat kosten wanneer ik dit LAAT repareren ivm t vele speciaalgereedschap?

vrgr Paul

mrwortel 0

14 jaar

Paul

Zit er nog verschil in demontage flensas rechts /links. (zie mn laatste reactie)
gr paul

mrwortel 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.