Audi 0: 3.0 V6 op LPG mogelijk?

Bouwjaar: 2006

Wie o wie kan mij adviseren.
Ik wil een LPG installatie laten inbouwen in mijn V6 3.0 Audi.
De dealer zie dat dit af te raden is omdat het motormanagement niet (goed) kan communiceren met de LPG installatie, ook niet met Vialle LPi.

Klopt dit?, wie heeft ervaring hiermee?
Alvast bedankt,
Thieu

maas6811

Geplaatst door maas6811 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

32 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=maas6811]Wie o wie kan mij adviseren.
Ik wil een LPG installatie laten inbouwen in mijn V6 3.0 Audi.
De dealer zie dat dit af te raden is omdat het motormanagement niet (goed) kan communiceren met de LPG installatie, ook niet met Vialle LPi.

Klopt dit?, wie heeft ervaring hiermee?
Alvast bedankt,
Thieu[/quote]
de dealer heeft gelijk... ''niet aan beginnen'' zie het advies van de dealer als een waarschuwing! ook heb ik tot op heden zelden een 2,6 3.0 op LPG gezien.. destemeer een reden om eens goed achter de oren te krabben!

en waarom met zo'n auto rijden op LPG? deze motoren draaien prima benzine hoor! daar verbetert LPG totaal niks aan.

bezind eer ge begint

paul,

maas6811 (0), 17 jaar geleden

Hoi Paul,
bedankt, trouwens het betreft een auto A4 uit 2001.
Om een antwoord op jouw vraag te geven is: wat dacht je van de brandstofkosten?
In mijn geval zou LPG heel voordelig kunnen uitkomen, ik rij ca 15000km per jaar.

Gr. Thieu.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=maas6811]Hoi Paul,
bedankt, trouwens het betreft een auto A4 uit 2001.
Om een antwoord op jouw vraag te geven is: wat dacht je van de brandstofkosten?
In mijn geval zou LPG heel voordelig kunnen uitkomen, ik rij ca 15000km per jaar.

Gr. Thieu.[/quote]
15000dkm per jaar?

dat kan niet uit MAAS... wel indien je een auto had aangeschaft met een LPG install..

en zeg nou zelf... zo'n 3.0 ga je toch niet op LPG laten draaien? kom op zeg!!.. dat een 3.0 een slokje benzine lust had je kunnen weten ''voor'' de aanschaf.. daar komt nog bij, indien ik zo'n audi 3.0 reed keek ik ''niet'' op een paar liter benzine.. dat zo'n motor een slokje lust is een bijkomstigheid van dit type motor en hoort te worden afgewogen voor de aanschaf..

een klein vergelijk> aan de drugs gaan en dan klagen dat je verslaafd raakt...

dit bovenstaande is niet lullig bedoelt.. maar wel een feit waar men vaak geen rekening mee houd.

paul,

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Audi heeft van die fijne 6 pitter diesels in het programma, daar kan geen enkele 3.0 V6 tegen op......

Oftewel, overweeg voor de volgende een TDI....

Santa (0), 17 jaar geleden

Je kunt hem OOK nog gewoon inruilen......
Klinkt lullig en is misschien ook wel zo....
Neem maar van MIJ aan dat zo'n 3.0 V6 TDI Quattro HEEEEEEEEEEERLIJK rijdt...!!!
En je kunt er OOK nog redelijk economisch mee rijden!
Ja, autorijden is duur, de status van Audi rijden is echter niet voor iedereen weggelegd.....

rijam (0), 17 jaar geleden

Neem eens kontakt op met Allround LPG in Spijkenisse. ( ze hebben ook een website). Ze zijn specialist voor het inbouwen van gas (ook van Vialle) in auto's met 6, 8, 10 en 12 cylinders.
Ik heb zelf bij hen een Vialle LPI laten inbouwen in mijn VW 2.8 V6.
Volgens de dealer niet mogelijk; voor hen geen enkel probleem. Ik rijd probleemloos op gas. En qua vermogen mis je niets.
Ik schat de investering wel op ong. 2300 euro. Of je dat dus terugverdient met 15.000 km moet je zelf maar even uitrekenen.

Geert

maas6811 (0), 17 jaar geleden

Beste Geert,
dank voor jouw antwoord, daar kan ik wel iets mee.
Ik weet dat de wens vaak de vader van de gedachte is, maar het lijkt mij ook dat met de "G3 techniek" het mogelijk moet zijn om met het bestaande motormanagement de LPG injectie aan te sturen.
Tja idd 15000km is niet veel..... wellicht wordt dit in de nabije toekomst veel meer.

Thieu.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=maas6811]Beste Geert,
dank voor jouw antwoord, daar kan ik wel iets mee.
Ik weet dat de wens vaak de vader van de gedachte is, maar het lijkt mij ook dat met de "G3 techniek" het mogelijk moet zijn om met het bestaande motormanagement de LPG injectie aan te sturen.
Tja idd 15000km is niet veel..... wellicht wordt dit in de nabije toekomst veel meer.

Thieu.[/quote]
zo denkt men wel meer MAAS... je moet de dealer's vooral niet serieus nemen. ik zou het ook gewoon doen.

''ervaren is vaak de beste leermeester'' zo wordt je vanzelfs weer een ervaring rijker.

paul,

bernhard a6 (0), 17 jaar geleden

Ik heb een A6 2.4 v6 30v op g3 bevalt prima ,en zeker bij de pomp 0,43 per liter klinkt beter als 1,43 per liter

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=bernhard a6]Ik heb een A6 2.4 v6 30v op g3 bevalt prima ,en zeker bij de pomp 0,43 per liter klinkt beter als 1,43 per liter[/quote]
je denkt goedkoper uit te zijn! maar niks is minder waar.. dit verhaal krijgt later nog een staartje indien zich 2 cilinderkoppen gaan melden.. voor revisie.. deze totale reparatie klinkt als!! een ervaring rijker..

opzich ben ik helemaal niet tegen LPG, maar dit soort motoren komen het best tot hun recht daar waar ze voor gemaakt zijn... en dat is benzine! daar hoort geen gas op... daar ga je op een later tijdstip mee het schip in....

en reken dan je winst maar uit........................

paul,

bernhard a6 (0), 17 jaar geleden

ik rij al vier jaar probleemloos met deze auto (125000km),reken maar uit wat ik bespaart heb met op gas rijden,en tegenwoordig merk je geen verschil meer tussen benzine en gas

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

bernard

jij denk te besparen! wat denk jij straks kwijt te zijn aan 2 cilinderkoppen? want ongetwijfeld komen deze eraan.. vroeg of laat ben je aan de beurt.. en ben je minimaal 3500,- euro kwijt... ''noem het maar besparen''

beter gezegt is.... een uitgestelde betaling.

paul,

Hisham (0), 17 jaar geleden

als ik zo de woorden van jullie lees, mag ik dan hieruit concluderen dat wanneer een motor op GAS loopt, de cilinderkop(-pen) meer of harder slijten?

Zo ja, wat is dan de reden van het harder slijten?

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Hisham]als ik zo de woorden van jullie lees, mag ik dan hieruit concluderen dat wanneer een motor op GAS loopt, de cilinderkop(-pen) meer of harder slijten?

Zo ja, wat is dan de reden van het harder slijten?[/quote]
de klepzittingen zijn te zacht en zijn niet voor LPG geschikt... je kent het spreekwoordt... ''je moet het ijzer smeden als het heet is'' daar ben je dus meebezig....

hisam, dat je dit soort motoren niet op lpg moet laten draaien dat krijg je de mens toch niet aan hun verstand.. maar met de tijd... worden dit je beste klanten, en zijn ze in één keer genezen.. want denk erom dat dat ''zeer'' doet 2 cilinderkoppen afrekenen..

daarom zeg ik vaak, indien je dit type motor overweegt wees er dan van bewust dat deze een slokje gaat lusten.. en wat gebeurt er vervolgens men kan hun eigen gegeven STATUS niet meer bekostigen.. dit is met zowel brandstof als met het onderhoud het geval...

ik zeg altijd> wie (A)UDI zegt... moet ook (B)etalen wel in een dikke audi willen rijden maar dit ''eigelijk'' niet kunnen betalen. men komt vanzelf te wonen in de kangoeroe buurt > ''hoge sprongen lege buidels''

en Waarom geven mensen toch zo zelden hun eerlijke mening?

Ik denk, omdat er zo weinig vraag naar is!

paul,

Hisham (0), 17 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=Hisham]als ik zo de woorden van jullie lees, mag ik dan hieruit concluderen dat wanneer een motor op GAS loopt, de cilinderkop(-pen) meer of harder slijten?

Zo ja, wat is dan de reden van het harder slijten?[/quote]
de klepzittingen zijn te zacht en zijn niet voor LPG geschikt... je kent het spreekwoordt... ''je moet het ijzer smeden als het heet is'' daar ben je dus meebezig....

hisam, dat je dit soort motoren niet op lpg moet laten draaien dat krijg je de mens toch niet aan hun verstand.. maar met de tijd... worden dit je beste klanten, en zijn ze in één keer genezen.. want denk erom dat dat ''zeer'' doet 2 cilinderkoppen afrekenen..

...
paul,[/quote]
Ok bedankt, weer wat geleerd...
Niet dat ik ooit in een LPG zou gaan rijden ofzo... Ik ben en blijf een TDI-fan!

bernhard a6 (0), 17 jaar geleden

Sommigen zeggen ook verstand van audi te hebben,maar daar heb ik ook soms ook een hard hoofd in, en Paul als jij een dikke portemenee heb om die huidige brandtstof kosten nog te betalen zul je hem wel zo leeg hebben.

maas6811 (0), 17 jaar geleden

Beste heren,
allen dank voor jullie bijdragen.
Toch is mijn vraag (nog steeds) niet beantwoord.
Antwoorden in de trand van "nooit aan beginnen" of "heb ik nog nooit gezien" daar koop ik(ja ik heb nog steeds wat geld over) niks voor.
Kom aub met concrete voorbeelden, Paul, jij hebt denkelijk ervaring met dit soort Audi motoren, mn. de 5 kleps.
Noem (eerlijk) ervaringen die jij hebt gehad met kapot gelopen koppen (klepzittingen) van de 3.0 V6 als gevolg van het rijden op LPG, graag incl km's.
Ook het argument van de dealer dat het motormanagement niet (goed) communiceert met de LPG installatie heb ik nog van niemand anders bevestigd gezien
Graag zoveel mogelijk reacties

Ik weet dat ik met de volgende opmerking nogal wat mensen tegen het zere been schop, maar ik kan het niet laten............. voor wat betreft Diesel rijden, mijn vrouw wordt al ziek als ze het woord diesel hoort, laat staan dat ze ermee moet gaan rijden, en......., ze kookt NIET op gas.....................

Alvast bedankt voor jullie zinvolle reacties,
groeten,
Thieu

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

maas

nog afgezien van de electronica, zijn de cilinderkoppen het grootste zorgenkindje hou er goed rekening mee dit kost een bak geld.. ik heb gevallen gehad met rond de 150000dkm maar ook met 225000dkm.. dat de kleppen totaal verzakt waren.. overigens geldt dit niet alleen voor dit type motor, al het overige komt er ook voor in aanmerking..

en tuurlijk zegt men! deze auto kan prima op LPG meneer, das helemaal geen probleem.. (als het er maar éénmaal inzit) koffie en thee kun je ook gerust mengen! maar de vraag blijft ''smaakt het dan ook nog''

ook heb ik nog nooit een slager horen roepen.. mijn karbonade's moet u niet kopen hoor, die zijn niet te ''vreten''

paul,

maas6811 (0), 17 jaar geleden

Hoi Paul,
dank voor jouw reactie,vraagje, heeft dit type v6 volledig hydraulische klepstoters of gebruikt men ook stelplaatjes, ter onderstuening zeg maar voor het halen van de emissie eisen.
Ik weet van andere merkwn dat men problemen kreeg met de klepzittingen toen men de volledig hydraulisch bediening wijzigde en de klepspeling ging "tunen" met stelplaatjes dit alles om de emissie eisen te halen.

groet,
Thieu

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

alle tegenwoordige VAG (volkswagen audi groep) motoren hebben hydraulische klepstoters. het systeem is onderhoudsvriendelijk/onderhoudsvrij.. dat de kleppen niet meer afstelbaar zijn is aan de éne kant jammer. namelijk je had dan de kleppen ruimer kunnen afstellen indien de motor van LPG zou worden voorzien.. het ruimer zetten van de kleppen lukt daarom helaas niet meer vandaar dat het risico ook is toegenomen.

met het gaan veranderen van klepspeling daarvan krijg je ''geen'' extra koppel/vermogen... dit hoor je wel eens, dat is een indianen verhaal.. wil je persé meer vermogen dan volgt er een wijziging in de software van het voertuig..

paul,

maas6811 (0), 17 jaar geleden

Hoi Paul,
sorry, maar met emissie eisen bedoelde ik de uitlaatgas emissie, zeg maar de uitlaatgas uitstoot/vervuiling.


Groeten,
Thieu.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

Om mede aan de emissie te kunnen voldoen daar heeft de milieupaus.. iet goedkoops op bedacht ''DE EGR-KLEP'' het werkt maar dan houd het ook op. In de meeste gevallen en vooral bij dieselmotoren geeft deze klep nogal eens problemen...

Als een benzine luchtmengsel ideaal (met een overschot zuurstof) verbrand komt daarbij NoX vrij Dit komt omdat de verbranding temperatuur te hoog oploopt.

EGR wordt toegepast in deellast (als jij bijv. 100 rijd op de cruisecontrol )
In vollast is de klep dus gewoon gesloten.

Lage inspuithoeveelheid met in verhouding toch nog een vrij hoog volume zuurstof heeft als gevolg dat de temperatuur van de verbranding zelf (dus de flits boven de zuiger)iets hoger wordt waardoor de NoX uitstoot toeneemt (de uitlaatgas temperatuur neemt in deellast nauwelijks toe na het afdoppen van de EGR klep).

Er wordt via de EGR klep zuurstof arm uitlaatgas aan de cilindervulling toegevoegd om het zuurstof volumegehalte iets te verlagen de turbodruk is in deellast ook laag. hooguit 0,1 tot 0,3 bar overdruk

Door de ingenomen lucht een lager volume percentage zuurstof te geven verbrand de diesel met een lagere temperatuur waardoor de uitstoot van NoX aanzienlijk word verlaagd.

De temperaturen in vollast zijn vele malen hoger dan in deellast.
Dit komt omdat de inspuithoeveelheden en drukken veel hoger zijn en de verbranding per arbeidsslag dus ook veel langer duurt.
De uitlaatgas temperatuur is bijv in deellast ongeveer 300 graden en in vollast tussen de 600 a 800 graden of bij sommige zelfs nog wel veel hoger.

Dit heeft de milieupaus allemaal mooi bedacht alleen kleven er in de praktijk natuurlijk ook een aantal nadelen aan het EGR systeem.

De verbranding wordt door het toepassen van EGR minder volledig waardoor meer koolwaterstoffen en dus ook meer roet kan ontstaan. Vaak vormt zich in het inlaatspruitstuk erg veel aanslag soms zelfs zo erg dat er foutcodes in de ecu komen. De regelklep wil nogal eens blijven hangen en dan in de geopende stand waardoor ook tijdens vollast er veel uitlaatgassen de motor worden in gezogen...

Indien dit zich voordoet...dan begint het feest!! happerende/stotterende motoren zijn dan vaak het gevolg.

paul,

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=maas6811]et de volgende opmerking nogal wat mensen tegen het zere been schop, maar ik kan het niet laten............. voor wat betreft Diesel rijden, mijn vrouw wordt al ziek als ze het woord diesel hoort, laat staan dat ze ermee moet gaan rijden, en......., ze kookt NIET op gas.....................

Alvast bedankt voor jullie zinvolle reacties,
groeten,
Thieu[/quote]
Neehor, schopt niet tegen het zere been, ik zou mijn vrouw gewoon verkopen dat we een auto op GASolie hebben, en dat ik voortaan wel tank.....

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=bernhard a6]Sommigen zeggen ook verstand van audi te hebben,maar daar heb ik ook soms ook een hard hoofd in, en Paul als jij een dikke portemenee heb om die huidige brandtstof kosten nog te betalen zul je hem wel zo leeg hebben.[/quote]
mijn portomonee heeft helaas ook een bodem.. indien je daar goed mee omgaat blijft de bodem nog lang uit het zicht... men heeft het zelf in de hand.

bernard.. ik ben ook maar een gewone jonge hoor, ook ik moet net als een ander werken voor mijn geld.. van s'morgens vroeg tot wel eens s'avonds laat... en tuurlijk!! ik hou ook van een mooie auto... maar ik realiseer mij wel indien ik een dikke audi overweeg daar ook brandstof in moet, en dat dit tenkoste gaat van mijn portomonee... en natuurlijk ''ook'' ik vind de brandstof duur.. maar dat is niet sinds gisteren... dat wist ik ook al voor dat ik overging tot aanschaf.

mij hoor je er dan ook niet over, ben zeker geen tientjes tanker.. ''tankje leeg tankje vol'' en dat met 4 privé auto's..

kun je nagaan hoeveel shell zegels dat zijn in 't jaar...[url=http://imageshack.us][img]http://img246.imageshack.us/img246/3696/...[/img][/url] overigens ik ben gek op zegels.. het énige waar ik nog aan mag likken [url=http://imageshack.us][img]http://img156.imageshack.us/img156/1043/...[/img][/url]

paul,

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

[color=#FF0000]
Je gaat toch niet zo'n dikke fijne manne auto op dat wijve gas zetten? Das nou zonde! Snap ook wel dat gas rijden goedkoper is dan benzine, maar je schoffelt toch in een keer heel het elan uit zo'n fijne auto onderuit?
Natuurlijk wil je goedkoop rijden, maar verwacht van een hardloper ook geen prestaties als je hem op sandalen laat lopen. Wanneer je veel rijdt kun je toch ook het rijden op zich als een stukje genot beschouwen? En dat mag m.i. best wel wat kosten. Rij zelf in een range rover v8 op benzine, dus ik weet waar ik het over heb. En elke keer als ik er weer in rij hoor ik dat beest weer brullen. Dan geef je hem toch geen gas te zuipen?!
Beetje verwennen mag wel hoor bij zo'n dikke meneer. Alleen op de brandstof waar die op hoort te rijden brengt je dat gelukzalig makende gevoel. Maar ja, er zijn KERELS en mennekes...........

Sytze
[/color]

hakeemolajuwon (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik constateer dat professionals zich vooral onderscheiden door onprofessionele domme antwoorden.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=hakeemolajuwon]Ik constateer dat professionals zich vooral onderscheiden door onprofessionele domme antwoorden.[/quote]
dat jij hier anders over denkt daar kan ik mij iets bij voorstellen..

de problemen die jij dagelijks behandeld zijn totaal niet te vergelijken, met de problemen die wij nadien moeten herstellen.. ach!! we blijven zo allemaal mooi aan het werk.

''noem jij het maar dom''

no hard feelings hakeem

ik heb genoeg gezien maar ook meegemaakt.

paul,

hakeemolajuwon (0) PRO, 17 jaar geleden

Nee hoor Paul, absoluut geen hardfeelings. Ik ben ervan overtuigd dat je een zeer bekwame automonteur bent die zeer ervaren is in VAG producten. Echter de wijze waarop jij en anderen in het bijzonder antwoorden doet anders vermoeden.

Inderdaad behandel ik dagelijks andere problemen dan jij, bij mij komen ze terecht als de dealer het niet meer weet. En geloof me dat zijn serieuze problemen die echt niet alleen van de plaatselijke Daihatsu dealer komen. Ook grote Audi, BMW en Mercedesdealers maken graag gebruik van mijn kennis. Wat blijkt dan dat 75% van de storingen terug te voeren zijn naar slecht onderhoud.

Overigens zijn het niet alleen de auto's op gas die problemen veroorzaken. Zo zag ik onlangs bij een grote Audi dealer foto's van de cilinderkoppen met verbrandde en gescheurde kleppen. Op mijn vraag of het hier een V6 met gas betrof werd ontkennend geantwoord. Het waren de koppen van een A6 2.5 V6 TDI. Ik kon toen een gniffelend lachje niet onderdrukken.

Maar to the point: Doorgaans doen VAG producten het voortreffelijk op gas. Een voorwaarde is wel dat het een goed systeem is en door een vakbekwame inbouwer geinstalleerd wordt. Op dit moment zijn vooral Prins en Vialle uitstekende gassystemen. Ik zou het wel weten een heerlijke vette V8 en rijden op gas, laat die anderen de staat maar spekken.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=hakeemolajuwon]Ik constateer dat professionals zich vooral onderscheiden door onprofessionele domme antwoorden.[/quote]
Ja tuurlijk Hakeem! Dit doet jou als gasboer heel erg zeer natuurlijk! Maar als je nou es heel diep in je hartje kijkt dan ben je het natuurlijk wel met me eens.....

Zo'n dikke bak hoort natuurlijk op benzine te draaien, dat weten we allebei! Dat heeft ook helemaal niets met domheid te maken. Het ontkennen is juist niet slim, simpelweg omdat de kosten die de beste man na een tijdje moet maken niet half opwegen tegen de bespaarde kosten, dat argument veeg jij zelfs niet van tafel.

Dat vele auto's perfect op lpg kunnen rijden staat buiten kijf, daar horen echter geen dikke motoren bij die dagelijks gebruikt worden voor werk verkeer. Dus even voor de dislectici onder ons: een dikke v8 in een belastingvrije amerikaan waar weinig mee word gereden kan wel degelijk op gas, echter, zoals de auteur dezes aangeeft persisteer ik in mijn mening, ook als is die welliswaar niet gevrijwaard van enig cynisme. Denk dat vele lezers deze mening delen, maar niet de drang noch het lef hebben deze te ventileren op de mij bekende wijze in deze topic.

By the way: Ben je niet meer aktief in de basketbal? Dacht dat je het gas goodbye had gezegd.......

mvg,

Sytze

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

Veel kennis is nog geen wijsheid. Veel mensen danken een goed geweten aan een slecht geheugen.

niet gaan mopperen op de staat. mede doordat de brandstofprijzen enorm zijn gestegen is menig LPG inbouwstation van de ondergang gered.. toen de brandstofprijzen de lucht in schoten ontstond er een massale aanloop en vraag naar LPG installatie's en zoveel dat bedrijven tot nu toe nog steeds bomvol zitten met werk.

met verhogen van de brandstofprijzen daar heeft de regering zich deels behoorlijk mee verneukelt.

opzich ben ik helemaal niet tegen LPG.. wel vind ik dat het moet passen bij een type motor, daarmee zeg ik niet dat er dan geen problemen met wegzakkende kleppen kunnen ontstaan. maar bv bij een 4 cil is deze reparatie kwa kosten nog te overzien..

wel vraag ik mij steeds af... of men daadwerkelijk met LPG een voordeel behaald gezien de onderhoudskosten en alle (extra) reparatie's.. daar zijn maar weinig mensen enthousiast over.

maarja.. hier wordt een stukje advies/waarschuwing door sommigen niet op prijs gesteld...

hierover hoor je maar zelden eerlijke antwoorden ''waarom'' kennerlijk is er geen vraag naar?

paul,

maas6811 (0), 17 jaar geleden

Heren,
ik denk dat eenieder deskundig denk te zijn en dat respect gun/geef ik ook eenieder.
Ik ben echt ook niet te hardleers om door LPG veroorzaakte schade te onderkennen.
Echer veel hangt af van hoe men de auto "berijdt", dit geld overigens voor alle brandstoffen, zie voorbeeld van Hakeem.

Ik heb ergens via een "autoweek" vraag/antwoord rubriek gelezen dat een LPi systeem van Vialle duidelijk minder temperatuur verhogend effect heeft dan een gasvormig "ingespoten" systeem, wellicht in combinatie met mijn rustige rijstijl zou dat V6 motortje best eens de 5-ton vol kunnen maken.
Laten we wel wezen dat een A4 met z'n motor ook een prachtige reisauto is ipv een scheurijzer.

Gr.
Thieu

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 0 of stel zelf een nieuwe vraag.