Ik hoor net dat mijn auto benzine bij de olie in het carter krijgt, en dat dit gerelateerd zou zijn aan een kapotte hoge druk pomp.
Dus na een tijdje rijden had ik een liter "olie" te veel in het blok.
Hoe kan het zijn dat er benzine in het blok lekt door een defect aan de hoge druk pomp?
Kan iemand me dit uitleggen hoe dit mogelijk zou kunnen zijn?
Mvg. Erwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Benzine in de olie is een gevolg van overmatig veel ingespoten benzine.
De benzine verdampt niet goed en loopt langs de cylinderwanden naar beneden in het oliecarter.
Te veel kan komen door te lang inspuiten of door een te hoge druk bij het inspuiten.
Te hoge druk bij het inspuiten heeft met de brandstofpomp te maken, of met de hogedrukpomp?
13 jaar
Hoge druk pomp.
Dit type inspuiting werkt met een hoge variabele druk. De ouderwetse inspuiting werkt met een relatief lage druk en 1 pomp in/bij de tank.
Hier heb je een opvoerpomp die met een lage druk werkt en een hoge druk pomp die de druk voor de injectors bepaalt.
Verdere info: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp...
Ik heb het nog niet meegemaakt bij dit type blok, maar de hogedrukpomp zit op de zijkant van de cilinderkop en wordt aangedreven door de nokkenas die gesmeerd wordt door de motorolie, en als de afdichting in die hogedrukpomp niet goed meer is dan is er een verbinding/lekkage tussen de olie van de nokkenas en de benzine in de hogedrukpomp.
Maar ik heb dit nog nooit bij de benzineversie's meegemaakt alleen maar bij de diesels.
Ik heb de hogedruk pomp vervangen die was stuk maar er komt benzine in het Carter ... Niemand weet hoe het er komt.... Garage ook niet... Alles gecheckt maar ze binden niets dat lekt... Help aub...vervangen wat het bij u/jullie??
9 jaar
Iemand oplossingen over brandstof in Carter. Nokkenas gedeelte is t niet...
9 jaar
[quote=oldford]Hoge druk pomp.
Dit type inspuiting werkt met een hoge variabele druk. De ouderwetse inspuiting werkt met een relatief lage druk en 1 pomp in/bij de tank.
Hier heb je een opvoerpomp die met een lage druk werkt en een hoge druk pomp die de druk voor de injectors bepaalt.
Verdere info: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp...[/quote]
Wat was het uiteindelijk??
9 jaar
Ik ga voor #2 en verklaring van oldford
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar