Audi A3: a3 met nokkenas storing code g28 p 1340

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6 fsi

hallo allemaal

m,n audi heeft heeft sinds vanmorgen het probleem dat het storingslampje op het dashbord brand en aangeeft bij het uitlezen nokkenasstandsensor g40 motortoerental sensor g28 onjuiste samenhang p1340 aangeeft ik heb hem laten wissen ,maar de storing kwam doodleuk weer terugheeft een van jullie een idiee wat ik moet gaan vervangen?

vast bedankt

gr rene
[url=http://postimage.org/image/kr8hme995/][img]http://s12.postimage.org/kr8hme995/IMAG1...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/i9t0sdjnr/][img]http://s7.postimage.org/i9t0sdjnr/IMAG14...[/img][/url]

reneprive

Geplaatst door reneprive (75) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Dat betekent dat de timing van de distributieketting niet goed meer is door bv een opgerekte ketting of de regelklep voor de nokkenasversteller is stuk. (meestal ligt het aan de ketting).
Je zou nu de timing moeten laten controleren en als dat niet klopt de complete distributie vervangen en als dat wel klopt dan de regelklep voor de versteller vervangen.

maarten4874 (0) PRO, 11 jaar geleden

rene, misschien kom je heir wat verder mee. Loopt de motor nog wel gewoon goed? geen vermogensverlies?




foutcode: 17748 P1340
Deze foutcode is 'Manufacturer Specific' (voor elke autofabrikant een andere omschrijving en betekenis). De onderstaande omschrijving / verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's.

nl Nokkenaspositiesensor (G40) / Krukas Positie Sensor (G28) onjuiste verhouding
du Nockenwellenpositionssensor (G40) / Kurbelwellenpositionssensor (G28) falsche Zuordnung
en Camshaft Position Sensor (G40) / Crankshaft Position Sensor (G28) Incor. Correlation
Intermittent



Mogelijke verschijnselen:
Storingslampje brandt

Mogelijke oorzaken:
Timing riem/ketting niet goed geïnstalleerd (ketting misschien langer geworden)
Nokkenasverstellers
nokkenasverstellers functioneren niet goed
regelklep voor de oliedruk van de nokkenasversteller functioneert niet goed / is defect
olie al heel lang niet ververst waardoor er vuil in de nokkenasverstellers komt
Nokkenas Positie Sensor (G40) defect
Krukas Positie Sensor (G28) defect

Mogelijke oplossingen:
Check Timing riem/ketting (Meetwaardeblokken)
Nokkenasverstellers
check / maak schoon / vervang de nokkenasverstellers
check / vervang de regelklep voor de oliedruk van de nokkenasversteller
Ververs de motorolie; met natuurlijk een nieuw oliefilter
Check (meetwaardeblokken) / vervang Nokkenaspositiesensor (G40)
Check (meetwaardeblokken) / vervang Krukas Positie Sensor (G28)

Extra info:
Nokkenaspositiesensor (G40).
Toerental en krukaspositiesensor (G28)



uiteraard bron; Gerrit Speek

reneprive (75), 11 jaar geleden

[quote=ricky]Dat betekent dat de timing van de distributieketting niet goed meer is door bv een opgerekte ketting of de regelklep voor de nokkenasversteller is stuk. (meestal ligt het aan de ketting).
Je zou nu de timing moeten laten controleren en als dat niet klopt de complete distributie vervangen en als dat wel klopt dan de regelklep voor de versteller vervangen.[/quote]
hallo rick

hier schrik ik wel even van....als de ketting vervangen moet worden ,waar moet ik dan aan denken qua prijs ong"?

vast bedankt voor je snelle reactie..

gr rene

reneprive (75), 11 jaar geleden

hoi maarten

hij loopt voor de rest goed en geen vermogenverlies........

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Prijzen mogen we hier niet geven,maar reken op een bedrag met drie nullen.

reneprive (75), 11 jaar geleden

de ketting plus de spanner en zo zijn ong 4 jaar geleden [50.000km] al vervangen hoor ik van de vorige eigenaar net ivm de bekende roffel/rammel bij de koude start onder garantie bij de dealer ,,het lijkt mij dat zo,n ketting toch wel meer mee moet gaan als 50-000km............

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Ketting zou een auto leven mee moeten gaan,maar ja,bij audi vinden ze 50.000km al een eind.

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Van vw/audi vervang je vaker een ketting dan een distributieriem......
Maar ik zou doen zoals ik zei (zeker omdat je al zget dat ketting al eens is vervangen), de timing laten controleren en als dat goed is dan ligt het aan de regelklep die gemonteerd zit bovenop de cil. kop links van bobine 1, kost je dan hooguit iets van 100-150 voor de klep + diagnosekosten..

reneprive (75), 11 jaar geleden

hallo

bedankt voor jullie tips ,ik ga er morgen mee naar de garage en laat jullie nog weten hoe of wat...........

reneprive (75), 11 jaar geleden

ben geweest ze gaan nu een diagnosetest doen ,vandaar uit hoor ik dan hoe of wat ,ik hou jullie op de hoogte.............

blok5 (0), 11 jaar geleden

Hoe is dit afgelopen omdat ik met soortgelijk probleem zit, wel met een andere uitvoering en model

reneprive (75), 10 jaar geleden

hoi sorry voor het late bericht ... ik ben bij de dealer geweest en die zouden hem testen maar na een half uur kwamen ze terug met de mededeling dat het hoogstwaarschijnlijk de ketting zou zijn.....nu ben ik nog niks verder gekomen en rij er nog steeds mee.....

reneprive (75), 10 jaar geleden

maar ik blijf het raar vinden dat de ketting weer naar 50,000km uitgerekt zou zijn.....is er geen [makkelijke] manier om dat te testen voordat ik zo,n reparatie laat uitvoeren? hij loopt en rijd goed geen vermogenverlies en start perfeckt en geen roffel bij het starten,.............

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Als dat toch de diagnose is zou ik er niet te lang mee doorrijden.
Misschien is de eerste keer alleen de nokkenas versteller vervangen en niet de ketting.

reneprive (75), 10 jaar geleden

maar ze hebben niet de ketting opgemeten zoals afgesproken,,,,,,,,,ze hebben de codes uitgelezen en vanuit daar de conclusie getrokken...........

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Om de ketting op te meten moet deze eraf,dan kun je net zo goed de boel vervangen.
Het hoeft niet de ketting te zijn,het kan ook de spanner zijn of de nokkenas versteller.
En ze hebben ervaring genoeg,want ze zijn bij bosjes vervangen.

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Zoals ik al eerder zei, de timing van de ketting laten controleren dmv speciaal gereedschap (blokkeren ze de krukas en ook moeten ze 2 deksels loshalen op cilinderkop en daarin moet een plaat met 2 pennetjes in passen ff snel gezegd)en als dat wel goed staat dan de regelklep van de nokkenasversteller vervangen, staat dat niet goed dan de ketting + spanner en eventueel de versteller vervangen als deze nog een oud type is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.