Heb recent een zware motor crash gehad agv versleten nokkenassen (170.000 km gelopen). Heb de motor laten reviseren, echter nooit het originele vermogen terug gekregen. Hij gaat op de teller niet harder dan 200 km/h (moet 230+ zijn).
Ben terug gegaan naar de garage en na het eerste onderzoek werdt gedacht aan mankementen aan de Turbo omdat de druk niet werd vast gehouden. Of het variabel gedeelte werkte niet goed of hij was totaal versleten.
Turbo werd gedemonteerd en er werd geconstateerd dat er speling op het asje zat. Op advies van de garage heb ik vervolgens de Turbo laten vervangen door een nieuwe. ( 1000+ aan onkosten)
Auto weer opgehaald, hij zou weer als nieuw rijden. Helaas niets veranderd, nog steeds heb een hevig tekort aan trekkracht. Dus de auto de volgende dag wederom teruggebracht.
Na de volgende analyse hebben ze de verstuivers vervangen. Volgens de garage is het verschil nu zeer duidelijk merkbaar en moet dit de oorzaak van het probleem zijn geweest. (wederom 1000+ aan onkosten). Ik moet de auto nog ophalen maar weet niet wat verstandig is te doen.
Mijn vraag: Gezien de enorme onkosten die ik recent met de auto heb gehad overweeg ik de originele turbo terug te laten plaatsen. Is dit verstandig, of is dit wachten tot die kapot gaat??
Er zijn nieuwe verstuivers geplaatst. Zijn deze ook te reviseren??
Ik heb het er echt mee gehad en wil hem eigenlijk tegen geringe kosten laten repareren zonder het risico te lopen wederom een mega reparatie te hebben.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ton..
wat is momenteel de kilometerstand..... er gaat hier iets enorm mis. tenkoste van jou portemonee
paul,
Paul,
Momenteel staat die op circa 175.000 km
18 jaar
[quote=TonH]Paul,
Momenteel staat die op circa 175.000 km[/quote]
ton.... kijk even op mijn website daar staat mijn tel nr (0529... bel mij anders even (mag nu wel even) dan help ik jou even opweg.
paul,
Verstuivers reviseren is geen probleem (gaan nieuwe nozzles in, elke bosch dienst doet dat of heeft ruildelen) Kan dat ze versleten zijn, maar bij deze km stand zou ik dat dan graag met eigen ogen zien als ze op de testbank staan..... (de meeste zijn nog wel een ton verder voordat het zover is) Oftewel, enige twijfel of de verstuivers de oorzaak zijn......
Verder mis ik in het hele verhaal de luchtmassameter, welke bij vag produkten nog al eens de geest geven met vermogensverlies tot gevolg.
Succes er mee, zullen wel van paul horen wat ie gevonden heeft.
mooie dienst dat je aanbiedt, paul...
18 jaar
[quote=Fredo]mooie dienst dat je aanbiedt, paul...[/quote]
de man heeft mij gebeld, waar de auto stond is de auto in goede handen.. daar twijfel ik totaal niet aan.
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar