close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6 Avant: A6 slaat niet aan na nacht stilstaan...

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5TDI AUT

Wie kan mij helpen?

Ik heb de auto voor de deur geparkeerd, wil hem vanmorgen starten maar slaat niet aan!

Auto start wel maar slaat niet aan....

Het is een Audi A6 Avant 2.5TDI Automaat van 2001

Heb al met andere sleutels geprobeerd voor als sleutel defect zou zijn maar dit was het niet...

Ook al meerdere keren alarm erop en eraf en accu 10 min losgekoppeld....

Aangezien er veel vuurwerk naast de auto is afgelaten dacht ik zelf aan een bots-knop zo'n knop die brandstoftoevoer afsluit als je een ongeval maakt.... maar vind nergens zo'n knop

Als iemand en idee heeft hoor ik het graag,

Mvg Davy

Geplaatst door

dkraft (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

De auto zal eerst uitgelezen moeten worden, het kan van alles zijn.

Succes.

de Dokter 0

12 jaar

Ik ga hem morgen idd uitlezen had daar vandaag geen tijd voor! Maar hoopte dat iemand iets simpels zag wat het kon zijn.
Toch bedankt voor reactie!

dkraft 0

12 jaar

Brandstofpomp is waarschijnlijk defect, geeft geen diesel, hoor hem lopen maar komt niks uit!

Heb ook rechtstreeks 12v erop gezet maar idemdito geen diesel...

Dus denk dat hij kapot is...



Mvg davy

dkraft 0

12 jaar

Hallo Davy,

Heb je hem uit laten lezen?
De pomp die je hoort is een pomp die de brandstof van het ene gedeelte van de tank naar het aanzuig gedeelte pompt en zorgt er voor dat de (verdeler)brandstofpomp, op wat voor helling ook, geen lucht zuigt in de tank.
Deze pomp pompt geen brandstof naar het filter, de verdelerpomp moet het zelf aanzuigen.
Dus je moet 12 volt op de pomp hebben en dan de brandstof bij het filter aanzuigen.
Daarna hoort hij het zelf weer aan te zuigen.

Groeten Jan-Aize

de Dokter 0

12 jaar

Hallo Jan,

Bedankt voor je reactie, heb hem nog niet uitgelezen omdat een bevriend monteur mij adviseerde om eerst te kijken of de pomp niet defect was! Ik dacht dat deze pomp defect was, later deze avond belde die monteur mij op om hetzelfde te vertellen als wat jij me net zegt!

Ben dus weer terug bij af, morgen dan toch maar uitlezen en kijken of hij bij brandstoffilter wel diesel krijgt!

Grtz Davy

dkraft 0

12 jaar

eerst uitlezen.
en met het kijken of er brandstof komt bij het filter, wel eerst de toe en afvoerslangen dichtknijpen bij het filter anders loopt de brandstof terug in de tank.

Groeten Jan-Aize

de Dokter 0

12 jaar

Vandaag auto met autocar naar bevriend monteur gebracht, daar uitgelezen: 1 foutcode: brandstof niveausensor meet geen brandstof of onderbroken?

Ook ff tijdens starten klein boutje op brandstoffilter eruit gedraait en gestart maar kwam geen brandstof uit, zag ook geen brandstof in filter zitten... helaas was na 5 seconden de accu plat en toevallig ook de booster leeg... dus ook dit niet heel duidelijk kunnen controleren....

Waarschijnlijk dus toch een probleem met brandstof toevoer....

Helaas vandaag moeten werken en weinig tijd gehad.... morgen ff verder kijken!

Mvg Davy

dkraft 0

12 jaar

ps: de auto heeft bij 165dkm nieuwe nokkenassen gekregen en nu 255dkm op de klok en zie door de olie vuldop hele lichte maar dan ook echt hele lichte sleepkringen op 1 nok, zal toch niet zijn dat die er wat mee te maken hebben?

Zou wel raar zijn omdat auto altijs perfect deed, en ineens niet aanslaat...

Mvg Davy

dkraft 0

12 jaar

nokkenassen heeft niets met brandstof te maken

jan5047 0
badge

12 jaar

Wanneer je dat boutje er uit draaid (het hoogste punt van de brandstof) zakt natuurlijk de brandstof direct naar de tank en heb je dus nu lucht in het systeem.
Probeer met een vacuum pompje of iets dergelijks de lucht uit het systeem te zuigen tot dat er brandstof uit het boutgat komt.
Dan de toevoerleiding dichtknijpen en het boutje weer monteren.
De brandstof pomp mag niet droog draaien met het starten. Dus eerst zorgen dat de lucht er uit komt en dan pas weer proberen te starten.

Groeten Jan-Aize

de Dokter 0

12 jaar

Hallo Davy,

stuur mij je email adres dan krijg je even wat afbeeldingen en info.

groeten Jan-Aize

de Dokter 0

12 jaar

Hoi Jan,

Volgens mij als je op m'n naam klikt dan zie je m'n email adres! Als ik bij jou doe dan zie ik die van jou wel!

Mijne is davykraft@hotmail.com

Alvast bedankt voor de informatie!!

Mvg Davy

dkraft 0

12 jaar

aan de linkerkant, onder de naam en woonplaatsgegevens, staat een knop " E-Mail "....klik daar op.

mvg,
moderator

Hans4040 1230
badge vip badge

12 jaar

Hey Jan,

Bedankt voor je mail! Ik hoefde niet te ontluchten, er zat toch diesel in!

We hebben hem eens gestart met starter pilot, en dat lukte dus het probleem zit wel degelijk in de brandstoftoever.

De aanvoerleiding tot aan de pomp is gevuld en komt diesel uit tijdens starten, waarschijnlijk is de pomp kapot of staat hij niet op tijd!?

We gaan vanavond het voorfront eraf halen zodat we distributie kunnen bekijken, en dus kijken of alles op tijd staat... en vandaaruit weer verder....

Mvg Davy

dkraft 0

12 jaar

ps: laatst met uitlezen die storing gewist, maar komt niet terug.... waarschijnlijk had ik die storing zelf veroorzaakt door aan pomp in de tank te zitten!

dkraft 0

12 jaar

De pomp staat op tijd, brandstoftoevoer is er.... maar geeft niks uit richting verstuivers

Kan waarschijnlijk Maandag pas uitlezen met Vagcom....

Of pomp defect.. of aansturing van pomp..

Mvg Davy

dkraft 0

12 jaar

nog een oplossing?

pruts2 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.