hallo allemaal heb een probleem
heb onlangs de voorvork vervangen van mijn A6
Bj1999 met A4 deze passen en zien er hetzelfde uit
maar ik zie dat mijn wiel niet meer in het center staat
het kan ook aan de montage liggen
kan iemand mij hiermee helpen ps hoe krijg ik de bekleding van de b stijl
eruit voor de gordel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nooit geweten dat er audi's met een voorvork geleverd zijn...
is waarschijnlijk een prototype.........
volgens mij is audi gestopt met voorvorken toen DKW als merk ten onder ging...
ik denk dat ik mis begrepen ben eigenlijk hoe noem je dat
de voorste draagarm waar de wiellager op zit
en al de rest van de ophanging
12 jaar
heb je het gietdeel waar het wiellager in zit vervangen?? volgens mij is die van een a6 anders dan van een a4....
oftwel dan weet je het antwoord op dat probleem, juiste delen gebruiken dan zal de wielstand weer redelijk kloppen. (de wagen moet uitgelijnd worden na deze aktie)
[quote=haci78]hoe noem je dat
de voorste draagarm waar de wiellager op zit[/quote]
Bedoel je het fuseelichaam ?
ja dat klopt de fusee lichaam
heb deze occasie gekocht bij de sloop
en we hebben samen vergeleken met de verkoper
die zagen een beetje anders uit maar al de maten kwamen overeen
en alles(de draagarmen en zo paste) is het mogelijk dat deze na uitlijning in orde komt
en moet deze met de wiel op grond gemonteerd worden misschien is dit de oorzaak
12 jaar
haciali
Indien je een onderdeel heb gemonteerd met een zelfde onderdeelnummer zou het goed moeten zijn.
Zo niet ? dan heb je het probleem gevonden.
Gr. paul
Eigenlijk heb ik maar een advies: Zoek een professional op en laat die deze reparatie uitvoeren!!
Je bent nu aan het sleutelen aan iets waar je gezien je reacties geen kennis van zaken van blijkt te hebben. Wielophanging is een zeer essentieel onderdeel! Verkeerd monteren en of verkeerde onderdelen gebruiken heeft absoluut betrekking op de veiligheid en goed functioneren van je auto.
Voor deze onderdelen dien je uitsluitend spareparts te gebruiken waarvan je zeker bent dat die geschikt zijn.
Dat het onderdeel er anders uit ziet dan het orgineel zegt genoeg.
Ik vind het bijzonder knap als je zonder 3D meettafel kunt uitpluizen of alle gaten van de draagarmen, de positie van de asflens enz op exact dezelfde coordinaten zitten. Dat laatste is nou net het verschil in de onderdelen van diverse types wagens.
Mag ik zo vrij zijn te vragen wat het oude fuseelichaam mankeerde?? dit is namelijk zo'n beetje het laatste wat kapot gaat, op het wiellager na.
Als dit alleen om het wiellager gaat haal je je meer ellende op de nek dan een splinter nieuw wiellager laten monteren. Met een speciale persset is dit voor een professional ca 20 minuten per kant aan werk, hoef je niets uit te lijnen en heb je gewoon een splinternieuw onderdeel.
beste allemaal bedank voor de nuttige en niet zo nuttige tips
de lichaam was afgebroken door tegen een botone paal op te rijde
ik heb zelfde gevonden daarmee nieuw kost deze rond de 600euro
dus voor mij was het de moeite waard om te proberen
en ja het zijn de dezelfde onderdelen deze moet enkel nog uitgelijnd worde
dus beste mensen A4 A6 zijn hetzelfe vermits dezelfe cardanas deze zal wel verschillen motor en welk soort boit er
onder zit ps de gordel is eruit !!!!!! allemaal nogmaals bedankt mvg
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar