close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4-Avant: Aankoop advies A4

Brandstof: Benzine

Heren,

Graag zou ik van u wat advies horen over een aankoop van een Audi.
Wij hebben 2 wagens op het oog de Audi A4 2.0 FSI Avant Proline uit begin 2004, en we hebben een Audi A4 1.8 Turbo Avant Proline uit 2003 op het oog.
Wij rijden zelf niet echt veel kilometers per jaar, hooguit 10.000 t/m 12.000 km.
Voor vakantie met of zonder slurhut, welke wagen zou zich het best tot zijn recht laten komen.
Beide wagens hebben rond de 100.000 t/m 108.000 op de teller.
Ook kwa kosten (onkosten) is welke Audi beter, alleen de Turbo is handgeschakeld.
Kom bijna geen slechte topics tegen over deze type's, behalve wat slechte ervaringen over de multitronic.

Heren alvast bedankt

Geplaatst door

Qball (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou voor de 1.8T gaan. Hoewel beide 150 pk hebben (of de 1.8T is 120kW versie, dus 163 pk) is die een stuk feller. Multronic zou ik niet pakken Krijg je na 150.000 een reparatie van 1500 euries van als ik mij niet vergis, maar goed, ik vind schakelen zelf leuker, dus dat is persoonlijk. Zelf heb ik 4 weken geleden ook een A4 Avant 1.8T Exclusive (163 pk) gekocht uit 2003. Ook met net een ton op de teller. Superbak. Let bij beide wagen op of de motorelectronica OK is. Vervangen van boordcomputer kost 700 euries, no fun dus. En deze willen ook wel eens kuren hebben. Voor de rest, vraag het Paul Kelder, die weet alles. Of niet Paul???

Dead Silence 0

16 jaar

mijn keuze zou zeker geen automaat zijn je kan er op leeglopen wat betreft de kosten,die kunnen veel hoger uitvallen dan €1500,-. reken op het 3 voudige. ga op zeker en kies voor de handgeschakelde. gr john

als je relaxt wilt rijden ga je voor de automaat

kleijn 0

16 jaar

Zeker geen automaat nemen, relaxed rijden lukt even goed met een schakelbak. Automaatbakken van VAG schakelen niet alleen automatisch, ze gaan ook automatisch in een vroeg stadium stuk........

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Zelfs de dsg bakken gaan in een vroeg stadium stuk,terwijl dit eigenlijk voor de helft een automaat is en voor de andere helft een handbak.

ricky 10
badge

16 jaar

[quote=ricky]Zelfs de dsg bakken gaan in een vroeg stadium stuk,terwijl dit eigenlijk voor de helft een automaat is en voor de andere helft een handbak.[/quote]
ja bizar hee.

Oke duidelijk dat het dus geen automaat moet zijn.
Voor de kenners onder u, wat zou een goede aankoop zijn.
De 1.8 T met 108.000 km of een 2.4 met 122.000 km op de teller.
Hoe of waar moet ik op letten bij de aankoop van de 1.8 T, kun je horen of de turbo goed werkt..?? ben een leek op dit gebied.
Ze zijn wel alle2 bij een audi dealer tekoop, dus met de garantie zal het wel goed zitten.
En waar zou ik op moeten letten bij de 2.4, zijn hier nog speciale aandachts punten.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Qball 0

16 jaar

[quote=Qball]Ze zijn wel alle2 bij een audi dealer tekoop, dus met de garantie zal het wel goed zitten[/quote]
Een 1.8 is een goede keus, ook kwa verbruik alsmede prestaties / onderhoud. Pin je niet vast op garanties, vaak zijn dealers met het claimen van garantie op VAKANTIE!!
Garantie is een leuk gebaar, vaak draait het uit op een een sigaar uit eigendoos, veel interessanter zijn de voorwaarden van die garantie, lees die goed door.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Paul alvast bedankt voor je snelle antwoord.
Wat kan jij nog meer vertellen over de 2.4 of is de 1.8T gewoon beter kwa verbruik en kosten.

Gr Leo

Qball 0

16 jaar

V6 loopt wat rustiger en slurp meer. Met mijn eigen 1.8T (163 pk versie) en 109.000 op de teller verbruik ik gemiddeld 1:14. Denk dat een V6 meer richting 1:10 gaat. Echter 1.8T is een fel beestje, althans die van mij. Die wil maar vooruit gaan. Echter ook deze loopt rustig in zijn 5 bij 180 km/h. Stelt niets voor.

Hoe de vergelijking met een 2.4 is weet ik niet, wel met een 2.5 V6 in een Jaguar X-type met 200 pk. De Jag is iets feller en 2x zo onzuinig. Dus zou echt voor de 1.8T gaan.

Dead Silence 0

16 jaar

[quote=Qball]Oke duidelijk dat het dus geen automaat moet zijn.
Voor de kenners onder u, wat zou een goede aankoop zijn.
De 1.8 T met 108.000 km of een 2.4 met 122.000 km op de teller.
Hoe of waar moet ik op letten bij de aankoop van de 1.8 T, kun je horen of de turbo goed werkt..?? ben een leek op dit gebied.
Ze zijn wel alle2 bij een audi dealer tekoop, dus met de garantie zal het wel goed zitten.
En waar zou ik op moeten letten bij de 2.4, zijn hier nog speciale aandachts punten.

Alvast bedankt voor jullie advies.[/quote]
bij de 2,4 motor moet je naast de aanschaf van de wagen in het bezit zijn van voldoende liquide middelen om het voertuig wekenlijks van de nodige brandstof te voorzien....

Verder, rijd als een dijk, niet kapot te krijgen. Deze km stand is voor zo'n blok een lachertje; zolang ze hem maar niet aan het gas hebben gehad. (lpg)

audia4 0
badge

16 jaar

[quote=Dead Silence]V6 loopt wat rustiger en slurp meer. Met mijn eigen 1.8T (163 pk versie) en 109.000 op de teller verbruik ik gemiddeld 1:14. Denk dat een V6 meer richting 1:10 gaat. Echter 1.8T is een fel beestje, althans die van mij. Die wil maar vooruit gaan. Echter ook deze loopt rustig in zijn 5 bij 180 km/h. Stelt niets voor.

Hoe de vergelijking met een 2.4 is weet ik niet, wel met een 2.5 V6 in een Jaguar X-type met 200 pk. De Jag is iets feller en 2x zo onzuinig. Dus zou echt voor de 1.8T gaan.[/quote]
1:10 met een V6 audi motor is SF....

met een zacht zijden voetje haal je de 1:9; 1:8 is in verstopt nederland normaal gebruik. 1:3 is ook goed te halen :-)
(vergeet gewoon niet dat je 2 cilinders extra van vulling staat te voorzien; die moeten wel een brandbaar mensel hebben; ook als je geen vermogen afneemt)

audia4 0
badge

16 jaar

[quote=paulkelder][quote=Qball]Ze zijn wel alle2 bij een audi dealer tekoop, dus met de garantie zal het wel goed zitten[/quote]
Een 1.8 is een goede keus, ook kwa verbruik alsmede prestaties / onderhoud. Pin je niet vast op garanties, vaak zijn dealers met het claimen van garantie op VAKANTIE!!
Garantie is een leuk gebaar, vaak draait het uit op een een sigaar uit eigendoos, veel interessanter zijn de voorwaarden van die garantie, lees die goed door.

Gr. paul[/quote]
kunt beter investeren in een goede aankoopkeuring door onafhankelijk specialist dan in garantie......

audia4 0
badge

16 jaar

Heren allemaal bedankt voor de tips.

Moet het nog even tot me laten komen, de 2.4 zit er zeer gelikt uit vol leer en Navi
Alleen het verbruik zal aanzienlijk meer zijn als de 1.8 T

Ga nog eens wikken en wegen

Qball 0

16 jaar

[quote=audia4][quote=Dead Silence]V6 loopt wat rustiger en slurp meer. Met mijn eigen 1.8T (163 pk versie) en 109.000 op de teller verbruik ik gemiddeld 1:14. Denk dat een V6 meer richting 1:10 gaat. Echter 1.8T is een fel beestje, althans die van mij. Die wil maar vooruit gaan. Echter ook deze loopt rustig in zijn 5 bij 180 km/h. Stelt niets voor.

Hoe de vergelijking met een 2.4 is weet ik niet, wel met een 2.5 V6 in een Jaguar X-type met 200 pk. De Jag is iets feller en 2x zo onzuinig. Dus zou echt voor de 1.8T gaan.[/quote]
1:10 met een V6 audi motor is SF....

met een zacht zijden voetje haal je de 1:9; 1:8 is in verstopt nederland normaal gebruik. 1:3 is ook goed te halen :-)
(vergeet gewoon niet dat je 2 cilinders extra van vulling staat te voorzien; die moeten wel een brandbaar mensel hebben; ook als je geen vermogen afneemt)[/quote]
1:8 zijn cijfers voor de V8 met 344pk. Mijn baas heeft er zo een en volgens hem is dat zijn verbruik. Als de V6 dat ook heeft, dan zuigt die motor. Anyway..daar ging het hier niet om.

Dead Silence 0

16 jaar

Nou het is de a4 v6 2.4 bj 2002 geworden wat een heerlijke auto.
De zachte brom en het geweldige koppel.
Alleen nog een vraag voor de kenners, ik zie in het instructieboek staan dat het waarschuwingslampje van de veiligheidsgordel even blijft knipperen.
Alleen doet deze het bij mij niet, volgens de garage waar ik deze gekocht heb, die zei dat dit niet op de versie zit...?? het is de Proline uitvoering.
Kan 1 van de heren mijn dit vertellen of dit wel het geval is.

Alvast bedankt
Leo

Qball 0

15 jaar

[quote=Qball]Nou het is de a4 v6 2.4 bj 2002 geworden wat een heerlijke auto.
De zachte brom en het geweldige koppel.[/quote]
In het begin is alles heerlijk en helemaal geweldig, ergenissen komen altijd op een later tijdstip, rammeltjes zijn daar oa een voorbeeld van. De grootste ergenis aan dit motortype is zijn dorst, handdoeken sparen is vanaf nu geen enkel probleem meer en de pomphouder wordt je beste vriend, daar heb ik zelf nooit aan mee willen werken.

[quote=Qball]Alleen doet deze het bij mij niet, volgens de garage waar ik deze gekocht heb, die zei dat dit niet op de versie zit...?? het is de Proline uitvoering.
Kan 1 van de heren mijn dit vertellen of dit wel het geval is[/quote]
Het boekje mag je als algemeen / standaard beschouwen er kunnen opties in voorkomen wat niet voor alle modellen geldt .
Wat betreft waarschuwing gordel kan men wel zo coderen dat het werkt, de meesten laten het juist uitschakelen het lampje is vrij irritant.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Paul bedankt voor je antwoord :)

Qball 0

15 jaar

Kun je uiteindelijk met je Navi naar de dichtstbijzijnde bank en kun je heerlijk brommend, al zittend in al dat leer bijkomen van de hoogte van de rekening........

Status.........maar daar maakte VW ZELF al een anti-reclame over met de Passat...;)

Veel succes en plezier met je aankoop!

Santa 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.