Kan iemand mij advies geven over het volgende: ik overweeg een A4 station te kopen, max. 10 jaar oud. Op LPG óf met weinig kilometers en dan G3 laten inbouwen. Ik heb drie vragen:
1. Haal je je vreselijke problemen op de hals met een G3-installatie in dit type auto? Is daar iets van bekend?
2. Een Audi-liefhebber heeft mij ingefluisterd dat een A4 'niet helemaal waterdicht' is. Komt dat bekend voor? Is lekkage een bekend probleem bij die leeftijd?
3. Wat zijn de bekende problemen en zwakke plekken om op te letten?
De reden dat ik mij op Audi richt, overigens, is dat de blubber van bouwterreinen overal in gaat zitten. De Opels die ik heb gehad bleven motorisch OK, maar roestten onder me weg!
Alvast bedankt voor de reactie!
Corien
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1 /gas moet je in de caravan id vacantie op koken
1/geen een aoto is waterdicht maar lekages treden bij elke auto op bij afdichtrubbers als die kapot zijn/gaan dus op tijd vervangen en verders alles goed afgesteld en in goede conditie houden
dat is scharnieren en portier sloten
3/bekende enn zwakkepunten zijn bij alle auto's het onderhoud en verder slijtage
audi heeft niks meer en minder dan andere auto's behalve ren.....
voorde rest koop een diesel als je zoveel rijdt
lpgkost inbouw snel 4000
de rest krijg je/ik wel commentaar en aanvullingen
mvg jerry
de eerste A4-tje hebben toch al wel wat kwaaltje.Ga het liefst voor een A4 vanaf 1999 deze hebben minder problemen.de eerste modellen hebben inderdaad last van lekkage,het is dan nat onder de voorstoelen.Dit komt omdat de afwateringskanalen in de bak waar ook de accu staat verstopt raken,het ophopende water loopt dan via de luchtaanzuiging van de aanjager de auto in en komt op de laagste plek te voorschijn (het luchtkanaal voor de voeten achter).Ze hebben ook last van wat zwakke voorstoelen die nog wel eens af willen breken.En dan natuurlijk het draagarm verhaal.
gas zou prima kunnen alleen word een G3 in een 1.8 ADR motor moeilijk er zijn niet veel bedrijven die dit kunnen inbouwen.maar ik weet niet welk motor type je zoekt.ik zou zelf voor een 1.9 tdi een geweldig sollide motor met weinig problemen.
17 jaar
M.a.w.: het lekkageprobleem is dus geen A4 kwaaltje maar een gevolg van nooit de viezigheid onder de motorkap verwijderen.
Regelmatig ff de boel doorspoelen voorkomt al een boel ellende. Wanneer je 1 keer per jaar ff de accu verwijdert en de blubberzooi aldaar verwijdert, is het probleem over.
17 jaar
het probleem met de lekkage werd bij audi zelf ook al opgemerkt en in de latere modellen zit dus ook een afdekplaat over de accubak.deze houdt de bladeren en vuiligheid buiten de bak.
17 jaar
Bij de Passat is deze aanpassing nooit doorgevoerd. Blijven schoonmaken, dus.
Je kunt de Passat evt. WEL van de kappen van de A4 voorzien maar ff de accubevestiging loshalen en de smurrie verwijderen is ook in no time klaar.
Na ombouw ziet het er dan ZO uit:
[url=http://img341.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img341.imageshack.us/img341/8709/...[/img][/url]
17 jaar
[quote=Santa]Bij de Passat is deze aanpassing nooit doorgevoerd. Blijven schoonmaken, dus.
Je kunt de Passat evt. WEL van de kappen van de A4 voorzien maar ff de accubevestiging loshalen en de smurrie verwijderen is ook in no time klaar.[/quote]
kan dat ook bij oud-model a4?
die smurrie heeft me namelijk al een keer waterophoping verzorgd, en toen ben ik veel tijd gekost met het zoeken naar de oorzaak van een kortsluiting (water kwam zo hoog tot stekkertje van ruitewissermotor)
17 jaar
Kijk maar eens even op de volgende site voor wat info:
http://www.passatplus.de/umbauten/wasser...
17 jaar
Ik heb een A4 1.6 uit 1998 gehad en heb daar 5 jaar probleemloos in gereden.
Maak gewoon een goede test rit, dan komen gebreken vanzelf wel naar voren.
Maar als je een auto nodig hebt om een aanhanger of caravan te trekken moet je zeker een zwaardere motor nemen.
En nog even een opmerking je kan nog beter naar een ex leas auto uitkijken, dan weet je zeker dat het onderhoud is uitgevoerd.
Dat wordt namelijk geeist van de leasmaatschappij.
17 jaar
En nog even een opmerking je kan nog beter naar een ex leas auto uitkijken, dan weet je zeker dat het onderhoud is uitgevoerd.
Dat wordt namelijk geeist van de leasmaatschappij
quote
marcel, in dit bovenstaande vergis je je in. een leasmaatschappij eist enkel onderhoud waar nodig en binnen de perken. het is dus absoluut niet zo dat leaswagens beter onderhouden zijn, sterker nog er schort nog wel eens iets aan.
paul,
[quote=paulkelder]En nog even een opmerking je kan nog beter naar een ex leas auto uitkijken, dan weet je zeker dat het onderhoud is uitgevoerd.
Dat wordt namelijk geeist van de leasmaatschappij
quote
marcel, in dit bovenstaande vergis je je in. een leasmaatschappij eist enkel onderhoud waar nodig en binnen de perken. het is dus absoluut niet zo dat leaswagens beter onderhouden zijn, sterker nog er schort nog wel eens iets aan.
paul,[/quote]
Paul, dan heb ik zeker geluk gehad, ik wist niet dat de leasemaatschappij van de onderhouds beurten kon afwijken.
Maar het is altijd beter om onderhoud te plegen waar nodig (ik wou dat de audi dealer dat ook tegen mij kon zeggen) dan een keer overslaan.
17 jaar
je kunt inderdaad een keer geluk hebben. in vele gevallen gaat de auto er net uit voor een grote beurt.
paul,
[quote=marcorien]De reden dat ik mij op Audi richt, overigens, is dat de blubber van bouwterreinen overal in gaat zitten. De Opels die ik heb gehad bleven motorisch OK, maar roestten onder me weg![/quote]
Dit vergelijk is appels en peren; kijk maar eens naar het nieuwe prijskaartje van zo'n wagen. Overigens heeft het roesten van Opels niet met bouwterrein te maken, ze doen het gewoon overal en altijd.
(sorry opelliefhebbers, maar wielbakranden en dorpels vervangen kan ik met m'n ogen dicht; routineklusje)
Laatste bouwjaren schijnen ze het onder controle te hebben....
[quote=paulkelder]En nog even een opmerking je kan nog beter naar een ex leas auto uitkijken, dan weet je zeker dat het onderhoud is uitgevoerd.
Dat wordt namelijk geeist van de leasmaatschappij
quote
marcel, in dit bovenstaande vergis je je in. een leasmaatschappij eist enkel onderhoud waar nodig en binnen de perken. het is dus absoluut niet zo dat leaswagens beter onderhouden zijn, sterker nog er schort nog wel eens iets aan.
paul,[/quote]
yep, en aan het eind van de rit stellen ze een setje remschijven of een distributieriem nog wel eens op de gok uit......
En toch worden ze in de regel beter onderhouden als bij de particulier.
Tegenwoordig worden lease autos ook weer door verkocht aan de particulier met eventueel garantie.
En het zijn relatief jonge autos met een hogere km stand, en veel keus.
Terreinen vol, zoek de auto van je keuze maar uit.
Een krasje en een deukje hier en daar moet je niet naar kijken, is de prijs ook naar.
En het prijsverschil met de plaatselijke dealer is fors, voor dat verschil kan je heel wat onderhoud plegen, en ook bij een dealer staat er rotzooi tussen.
Ondanks alle vormen van garantie.
17 jaar
Jep, Primera, ben het met je eens!
Particulieren geven hun auto ook geen grote beurt meer wanneer ze van plan zijn hem in te ruilen.....
Garantie...? Gegarandeerd ellende!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar