Audi A4: Aansturing deurvergrendeling (positieve / negatieve puls)

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hoi iedereen,

Ik heb een alarmsysteem van 'autowatch' gekocht en wil deze inbouwen in mijn A4. Er is cpv aanwezig op de auto. Ik heb al een paar dagen heen en weer 'gegoogled' maar ik kan nergens een goed leesbaar schema vinden hoe de cpv precies (naar de pomp toe) wordt aangestuurd.

In de gebruiksaanwijzing van het alarmsysteem wordt aangegeven dat het een negatieve puls uitstuurd naar de cpv. Ik heb het alarm gedeeltelijk een keertje aangesloten en je hoort dat wanneer je het alarm aanschakeld dat er 1x een puls wordt uitgestuurd (relaisklik) en 2x bij uitschakeling.

Ook zijn er 'converters' leverbaar om de negatieve puls om te vormen naar een positieve puls?!



Heeft iemand hier toevallig meer ervaring mee, of zijn er ergens duidelijke schema's te verkrijgen? (ik ben naar een audidealer geweest om daar een schemaatje te halen, maar die was zo uitgebreid dat ik er absoluut geen touw aan vast kon knopen)



Alvast bedankt,
Jeroen

janssuuh

Geplaatst door janssuuh (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

barrichello (0), 18 jaar geleden

Hoi Jeroen,

Ik heb laatst ook afstandsbediening op mijn a3 gezet. volgens mij heeft een a4 ook een knopje voor de centrale vergrendeling op de deur. dan zou je hem hier wel bij op kunnen zetten. deze draden liepen bij mij achter de motorkap hendel langs volgens mij was het een groen stekkerblok en hij was massa schakelend. Hoop dat ik je een beetje opweg kan helpen.
suc6

Dennis

janssuuh (0), 18 jaar geleden

Er zit alleen het knopje naar de slotcilinder. Ik heb het binnenpaneel van de deur er afgehad, en er zit een stekkertje met 5 aders, waarmee na wat klieren af en toe wel iets aan te sturen viel, maar er zat geen logica in. Als ik één van de aders naar de massa leidde, gingen de deuren op slot. (volgens mij was dat het middelste adertje) De laatste 2 aders met elkaar verbonden sloten de deuren weer. Nu is het alleen zo dat ik van mij alarmsysteem alleen 2 kabels heb, waarvan er op het eerste kabeltje een puls van 3miliseconden komt te staan bij het aanzetten van het alarm en het tweede kabeltje geeft 2x diezelfde puls bij het uitzetten.

(Ik heb ondertussen ook een mail de deur uit gedaan naar de leverancier van autowatch)

janssuuh (0), 18 jaar geleden

Volgens mij heb ik een vrij duidelijk schema van autowatch gekregen, ga hier iig mee aan de gang:

www.janssuuh.nl/schema.jpg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.